איך עובד שיווק רשתי - המדריך למפיץ מתחיל
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך עובד שיווק רשתי - המדריך למפיץ מתחיל 

מאת    [ 11/10/2015 ]
מילים במאמר: 829   [ נצפה 1822 פעמים ]

 
 

כל חברת MLM מציגה את תוכנית השיווק שלה כייחודית כדי להראות למפיצים פוטנציאליים שהיא הטובה מכולם. בפועל ההבדלים בין התוכניות די מינוריים כי הן למעשה משרתות אותן מטרות ומבוססות על שלושת העקרונות הבאים:

• החברה מציעה מוצרים או שירותים אשר נמכרים ללקוחות קצה באמצעות מפיצים עצמאיים.

• מפיץ לא מקבל כל תמורה על עצם צירוף אנשים אחרים לרשת.

• הכנסת המפיץ מורכבת מרווח ממכירות אישיות שלו וכן מעמלות הנובעות מהמכירות של אנשים שעובדים תחתיו.

העקרונות הללו אופייניים לכל החברות הפועלות בשיטת MLM, והם אלה שמצביעים באופן חד משמעי על ההבדל בין שיווק רשתי ופירמידה שלא מציעה שום מוצרים ואסורה על פי חוק.

להלן נתייחס לפעולות שמבצעים המפיצים במסגרת העבודה בשיווק רשתי והן די דומות בכל חברות ה-MLM:

 

הצטרפות לחברה וחתימה על הסכם הפצה

כלל הברזל בכל החברות הפועלות בשיטת MULTILEVEL  הוא שלכל מפיץ חדש חייב להיות "ספונסר" -  מפיץ שנמצא מעליו ברשת אשר מקבל עמלות על פעילות המפיצים תחתיו. לכן רוב המפיצים החדשים מגויסים ע"י אלה שכבר עובדים עם החברה. המעטים שפונים ישירות לחברה, מופנים גם הם למפיצים קיימים לפי בחירת החברה (בדרך כלל על פי שיקולים גאוגרפיים).

בעת ההצטרפות המפיץ החדש חותם על הסכם שמסדיר את היחסים העסקיים בינו לבין החברה. תפקידו הנוסף של הסכם זה הוא לשבץ את המפיץ החדש ברשת תחת המפיץ שצירף אותו (הספוסר). לשם כך בהסכם יירשם מספר זיהוי של הספונסר בחברה.

 

רכישה ראשונה

בדרך כלל עצם חתימה על הסכם ההצטרפות לא מחייב את המפיץ החדש לרכוש או לשווק מידית את מוצרי החברה, אולם קבלת הטבות מהחברה כגון הנחות סיטונאיות או הזכות לצרף מפיצים נוספים ולקבל על כך עמלות מותנית ברכישת כמות מסוימת של המוצרים וכן החומר השיווקי הכולל מידע על המוצרים ותוכנית התגמולים כגון קטלוגים, חוברות, פליירים וכדומה. זאת לצורך הכרות עם המוצרים ומתן למפיץ כלים שיסייעו לו לשווק את המוצרים בצורה נכונה.

 

הספונסר ותפקידיו

מילת "ספונסר" שכבר הזכרנו מספר פעמים, היא אחד המושגים החשובים בשיווק הרשתי (אם לא הכי חשוב). כאמור מדובר במפיץ ותיק שצירף מפיץ חדש לחברה וממוקם ברשת מעליו. אולם תפקידו  של הספונסר לא נגמר עם הצטרפות מפיצים תחתיו אלא רק מתחיל ממנה!

הספונסר מעוניין אישית בהצלחתם של כל המפיצים תחתיו, לא רך מתוך ציפיות לרווחים אלא גם בהתאם לחוקי החברה וחובה מוסרית למי שסומך עליו ומצפה ממנו לסיוע. הספונסר מלווה את המפיץ החדש מיומו הראשון בחברה ומספק לו את כל הייעוץ והמידע אודות המוצרים, תוכנית התגמולים, שיטות שיווק וכל הדרוש להצלחתו בשיווק המוצרים ובניית רשת מפיצים תחתיו שהופך גם אותו לספונסר שלהם כך שהוא זקוק להכשרה מתאימה גם מבחינה זו.

למעשה, ספונסר טוב הופך למאמן אישי של המפיץ החדש ומסייע לו לפתח כישורים שישמשו אותו גם מחוץ לפעילותו בתחום ה-MLM : כושר ביטוי ושכנוע, יכולת לבנות קשרים עסקיים ויחסי עבודה, להתחבר עם אנשים ועוד.

 

פעילות שיווקית

לאחר קבלת תדרוך ראשוני אודות המוצרים ותוכנית תגמולים, מתחיל השלב של עבודה מעשית. עבודה זו משלבת גם שיווק ישיר של מוצרים ללקוחות קצה וגם צירוף מפיצים חדשים תחתיך כלומר בניית ארגון הפצה משלך. יש לזכור ששיווק רשתי אינו כסף קל אלא עבודה לכל דבר כשהתוצאות לא באות מיד וצריך הרבה סבלנות מצדך.

בשלב הראשון מומלץ לתת עדיפות למכירת המוצרים ויצירת מעגל לקוחות קבועים, זאת משלוש סיבות עיקריות:

1. הרווח ממכירה ישירה בד"כ גבוה בהרבה מאשר גובה העמלות תמורת מכירות של אחרים.

2. ברוב החברות קבלת העמלות מותנית ברכישה או מכירה אישית של מוצרים בהיקף מסוים.

3. מכירה ישירה תעניק לך ניסיון בשיווק ויצירת קשרים עסקיים החיוניים גם לצורך חיפוש וצירוף שותפים חדשים.

4. רוב המפיצים החדשים באים מקרב לקוחות מתמידים שמכירים את המוצרים היטב ויכולים להסביר עליהם לאחרים.

תהליך בניית מעגל הלקוחות לוקח כשנה בממוצע ומאפשר להגיע להכנסה יציבה הנובעת בעיקר ממכירת המוצרים. בשלב הבא העדיפות עוברת לבניית ארגון מפיצים משלך שבהמשך ייצר לך הכנסה פסיבית בנוסף לרווח ישיר ממכירת המוצרים.

 

דרכי מציאת לקוחות ושותפים

על מנת ליצור "מסה קריטית" של לקוחות ותתי מפיצים שתביא לך הכנסה יציבה ותשמור עליה לאורך זמן, חשוב מאוד להשתמש בערוצים מרובים של חיפוש אחר לקוחות ושותפים חדשים. מומלץ לשלב שיטות חיפוש "מסורתיות" עם שיטות חדשניות כגון שיווק רשתי באינטרנט. חלק מהשיטות הללו כרוכות בהוצאה כספית מסוימת אך חלק גדול דורש בעיקר עבודה מצדך.

להלן מספר דוגמאות לשיטות לחיפוש וצירוף אנשים לשיווק רשתי:

- פניה אישית לקרובי משפחה, חברים ומכרים

- פניה ישירה לבתי עסק הרלוונטיים עבור המוצרים שאתה מפיץ.

- הפצה פיזית של כרטיסי ביקור, פוסטרים וכו' בבתי עסק.

- פרסום מודעות במדור דרושים של עיתונים כתובים ולוחות מקוונים.

- מכירת מוצרים באינטרנט, למשל דרך EBAY

- הקמת אתר או בלוג אישי העוסק הן במוצרים והן בהזדמנות עסקית.

- פעילות בקהילות וקבוצות רלוונטיות בפורומים, פייסבוק וכדומה.

- פרסום מאמרים באינטרנט עם פרטי קשר או קישור לאתר / בלוג שלך בחתימה

- הקמת ערוץ יוטיוב משלך

- השתתפות בוועידות וידאו

- יצירת רשימות התפוצה משלך ופרסום חוקי בדואר אלקטרוני, פקס, וואטסאפ וכו'

- ועוד...

 בהצלחה!

המחבר – מפיץ מוסמך בחברת שיווק רשתי ישראלית "ד"ר נונה אינטרנשיונל בע"מ" המציעה הזדמנויות עסקיות בתנאים  אטרקטיביים כולל האפשרות להצטרף בחינם ללא רכישת מלאי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב