דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעניין שיווק וקידום של ספר בהוצאה עצמאית (ולא רק...) 

מאת    [ 01/10/2015 ]

מילים במאמר: 634   [ נצפה 1997 פעמים ]

כאשר פונים אלינו להוציא ספר לאור, השאלות הראשונות שאנו שואלות מתייחסות למהות הספר, מצבו מבחינת עריכה וכן הלאה. אך מיד לאחר מכן נשאל: ומה התכניות שלך לגביו אחרי שהוא יצא לאור? שכן לא משנה אם הספר יוצא במהדורה אלקטרונית, ב- 100 עותקים או ב- 1000, שאלת קידום הספר ומכירתו חשובה באותה מידה.

ובכן, לאחר שנים רבות בתחום זיהינו שני פרמטרים עיקריים: עבודה קשה ו...מזל.

לגבי המזל – איננו יכולות לעזור הרבה, אך מהניסיון שלנו, ספרים שהצליחו להימכר היטב עשו זאת בזכות השקעה של הסופר בשיווק וקידום הספר.

"שיווק וקידום" - המילים הללו נשמעות מאיימות ומרתיעות, אבל זה לא חייב להיות שיווק מהסוג האגרסיבי או קידום טכנולוגי... למעשה, אם פורטים אותן למעשים, כל אחד ואחת יכולים למצוא את הכיוון המתאים לעשייה כזו:


    • לא להתבייש: ליידע את כל מעגל הקרובים על צאתו לאור של הספר, ולציין היכן אפשר להשיג אותו. אפשר במייל או בפייסבוק. מניסיוננו, המעגלים החברתיים הם החשובים ביותר, במיוחד בהתחלה, כדי לתת לספר את הדחיפה.
    • המלצות, המלצות, המלצות: זה עובד על כולם. אל תהססו לצטט המלצות. הקפידו לשמור כל משפט מתלהב ולהכניס אותו לדף הספר או לדף הפייסבוק בשם אומרו. אין הנחתום מעיד על עיסתו, אבל הוא יכול לצטט אחרים...
    • עבודה בפייסבוק: לא חייבים לפתוח דף לספר, אפשר להשתמש גם בדף האישי -  אבל צריך להשקיע: להעתיק לשם המלצות ותגובות, וכמובן תמונת הכריכה עם לינק לרכישה.
    • יצירת דיון: הדרך האפקטיבית ביותר היא לפתח דיון על נושא הספר, במידה וזה אפשרי כמובן, וליצור קהילה הקשורה לנושא.
    • משלוח עותק מהספר לבעלי דעה/ עיתונאים/ בלוגרים: כדאי לאתר עיתונאים המתאימים לנושא הספר, ולשלוח להם את הספר. כמובן שאיש יחסי ציבור יעשה את העבודה בצורה מקצועית (אגב, ניתן לשלם רק עבור ייעוץ ורשימות עיתונאים) אבל אפשר גם לעשות עבודה עצמאית. זה יכול לעבוד ובתנאי שצירפתם קומוניקט שמסביר על מה הספר ועשיתם פולואפ!
    • פרסום עותק אלקטרוני של הספר בכל החנויות האלקטרוניות: אף שההמרה לקובץ האלקטרוני נעשית בדרך כלל באחת החנויות המוכרות ספרים אלקטרוניים, הקובץ עצמו שייך לכם ואפשר להעבירו גם לחנויות ספרים אלקטרוניות נוספות. ספרים אלקטרוניים עדיין לא תפסו פה כמו בארה"ב אולם מספרם הולך וגדל, ומבחינה שיווקית זו עוד אופציה נהדרת לחשוף את הספר ופרק ראשון מתוכו. כל חנות כזו תציע למכירה גם את העותק המודפס.
    • פנייה לחנויות פרטיות: אם הספר אינו מופץ באמצעות מפיץ לכל החנויות, כדאי לנסות לפנות לחנויות ספרים פרטיות ובמידה והספר מתאים להן ומעניין אותם, ניתן לספק להן ספרים באופן עצמאי. לעתים כמה חנויות פרטיות שיתלהבו מהספר יכולות למכור ממנו יותר מרשת שלמה...
    • נקודות מכירה במרחב החיים היומיומי: כדאי לאתר חנויות קרובות, אף שאינן חנויות ספרים, כגון חנות מתנות שכונתית, ולנסות למכור דרכן את הספרים. המעגלים החברתיים מוכיחים את עצמם.
    • מכירה בירידים/ בחגים: לקראת כל חג וחופש מתארגנים ירידים מקומיים שמאפשרים לאנשי האזור להציג את יצירותיהם. זו בדיוק ההזדמנות לחשוף את ספריכם.
    • ערבי הרצאות/ חוגי בית ומכירה בסופם: במידה והנושא מתאים (בעיקר לספרי הדרכה) – לפתח חוגי בית והרצאות הקשורים לנושא הספר, ובסיומם – מכירה של ספרים עם הקדשה...
    • פנייה לקהלי יעד רלוונטיים בסביבה הקרובה: ספר ילדים – פלייר לגני הילדים באזור; תרומת עותק מהספר לספרייה המקומית  שעת סיפור/ הרצאה, קבוצות פייסבוק מקומיות, וכהנה – כיד הדמיון והיוזמה... 
    • אם הספר עוסק בנושא ספציפי – לכתוב מאמר/ פוסט בנושא ולהפיץ אותו באתרי מאמרים חינמיים.
    • קמפיין בפייסבוק/ בגוגל: דרך יעילה וזולה יחסית לפרסום: אתם קובעים את התקציב היומי ואת קהל היעד, ועוקבים אחר כל הפרמטרים של הקמפיין אל מול התוצאות.
    • לא להתייאש ולא להפסיק.

"ברגע שעשינו מעשה, ברגע שיצרנו יצירה, ברגע שביטאנו את עצמנו בגלוי – ניצחנו.

את כל השאר היקום כבר יעשה.

הוא ידאג שהיצירה שלנו, תהיה אשר תהיה, תגיע לאוזן הנכונה,

תונח לפני העין הנכונה, תעזור למי שצריך או תרגש את מי שמחכה לה.

אין לדעת מתי היא תגיע לידיים הנכונות ותפרוץ.

זה יכול לקרות מחר וזה יכול לקרות בעוד ימים רבים.

זה יכול להיות כאן ויכול להיות הרחק." 

(מתוך באדיבודהא, מאת שרית יעקב)

יעל אורנן-גרמי עורכת ומוציאה לאור, שותפה לקרן עמרם בנוצה - ספרים. עיצוב. הפקה www.notssa.com כל הנדרש כדי להוציא את הספר שלך לאור - בארץ ובעולם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב