דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיקוח בניה בעצמכם לשיפוץ, להרחבה ולבניה חדשה 

מאת    [ 28/09/2015 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 1180 פעמים ]

לא תמיד כדאי או שווה לקחת מפקח בניה. הכול תלוי בתועלת שניתן להפיק מכך. ברוב המקרים מה שקובע אם כדאי לקחת מפקח הוא גודל הפרויקט המתוכנן, לפרויקטים קטנים של עד 100 או 150 אלף ש"ח אין טעם בהכנסת מפקח בניה מכיוון שעלותו תהייה יחסית גבוהה והתועלת שנפיק ממנו תהייה יחסית נמוכה. החיסכון הגדול שיוצר מפקח יבוא לידי ביטוי בהקפי פרויקטים גדולים יותר כיוון שיש למפקח  הרבה יותר מרחב לתמרון. יחד עם זאת עדיין רצוי וצריך לפקח ולעקוב אחר הקבלן או בעלי המקצוע העובדים בפרויקט שלנו.

כאן אני רוצה לחזור ולהזכיר כי תפקיד המפקח לא משנה באיזה סדר גודל של פרויקט הייה, להיכנס לנעלינו ולשמור על האינטרסים שלנו, עם כל הידע והנסיון שלו. במצב עניינים כזה כשהפרויקט קטן או שהפרויקט הנו פשוט לביצוע, קיימת אפשרות שבעל הפרויקט יבצע בעצמו את הפיקוח. לצורך כך הוא צריך לפנות לעצמו את הזמן הדרוש ולהשלים את הידע שחסר לו על מנת לבצע בעצמו את הפיקוח. לצורך הרחבת הידע ניתן להיכנס לאתרי אינטרנט וללקט את הדרוש בכל תחום בהקמת הבית הרחבתו או השיפוץ.

הדבר הראשון שיש לבצע על מנת לעמוד במסגרת התקציבית שלנו הוא הכנת תקציב, אותו תוכלו לקבל כ"טיפ" חינמי והוא כולל את רוב סעיפי הבניה וההוצאות הכספיות הנדרשות בפרויקט. כיוון שלא כל אחד יודע מה צריך לכלול התכנון  התקציבי קיים באינטרנט תכנון תקציבי הכולל את רוב הסעיפים שמשמשים בבניה. סעיפים אלו ערוכים לפי סדר הגיוני ויסיעו לכם בארגון ההוצאות הכספיות. עליכם להכניס את הערכתכם לכל סעיף ולהשתדל להיצמד לסכומים שקבעתם מראש, על מנת שלא לחרוג מהמסגרת הכוללת אותה קבעתם לעצמכם בתחילת הדרך.

הדבר השני אותו תוכלו להוריד מהאינטרנט הוא מדריך או חוברת הדרכה שתרחיב לכם את האופקים ותסייע בנקודות הרגישות בהם יש צורך לעקוב אחר התקדמות הפרוייקט תוך ביצוע העבודות על הצד הטוב ביותר עבורכם.

הדבר השלישי והאחרון לו תזדקקו על מנת לבצע את הפיקוח הוא הזמן. אתם חייבים לפנות את הזמן על בסיס קבוע. הכוונה לשריין לעצמכם את הזמן הדרוש על מנת לעקוב אחר הפרויקט ולדבר עם בעלי המקצוע מבלי להתבייש, לשאול שאלות ולתבוע הסברים על אופן ביצוע עבודתם. עצם התעניינותכם בלבד תכניס את בעלי המקצוע לרצון להגיע למושלמות עבודתם.

עם כל מה שנאמר חשוב לזכור כי תמיד יש עדיפות לבצע את העבודה על ידי איש מקצוע אולם במקרים מסוימים ניתן ורצוי לבצע את הפיקוח בעצמכם.

כותב המאמר עפר ברוך- קבלן מפקח בניה וכלכלן. טלפון לשאלות 050-5587454. 


בעל האתר לפיקוח בוני ברקן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב