איך לעבור את צום יום כיפור בשלום?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך לעבור את צום יום כיפור בשלום? 

מאת    [ 20/09/2015 ]
מילים במאמר: 450   [ נצפה 2364 פעמים ]

 
 

לקראת יום כיפור הקרב ובא, ועל מנת לעבור את הצום ביתר קלות, ועם כמה שפחות קושי, ריכזתי עבורכם מספר טיפים חשובים:

בימים שלפני הצום:


    • 

    הקפידו לשתות כמות מים מרובה

    מומלץ לשתות 12-15 כוסות מים ( 2-3 ליטר) ביום הצום ובימים שלפניו על מנת להגיע למצב רווייה. יש להקפיד לשתות במנות קטנות לאורך היום, כך נצליח לשתות את כמות המים הרבה בקלות.

    במהלך יום הצום ובסעודה המפסקת רצוי להמנע מאכילת מזונות מתובלים מאוד, מלוחים וחריפים, ומשתיית משקאות ממותקים מאחר ומאכלים ומשקאות אלו תורמים להגברת תחושת צמאון.

    2. הפחיתו בהדרגה את מס' כוסות הקפה שאתם נוהגים לשתות

    קפה, תה, קולה, משקאות אנרגיה מכילים קפאין.
    קפאין הינו חומר מעורר, ובעל השפעה על מערכת העצבים, ויוצר התמכרות אליו בחשיפה ממושכת.

    אנשים הרגילים לצרוך מעל 600 מג קפאין ביום, כמות השקולה ל6 כוסות קפה, עלולים לסבול מתופעות לוואי הכוללות כאבי ראש, עייפות וחוסר נוחות ביום הצום עקב הפסקת הקפה.

    על מנת למנוע זאת, יש להפחית בהדרגה את כמות הקפה הנצרכת כמה ימים טרם הצום.

         3. פזרו את הארוחות לאורך היום - על מנת להגיע לצום במצב גופני טוב ככל האפשר, עלינו למלא את מאגרי הפחמימות (גליקוגן) שבגופנו. על כן, מומלץ לאכול מס? ארוחות לאורך היום. מומלץ להקפיד על ארוחת בוקר טובה, ולאחריה ארוחת צהרים קלה, כך לא נגיע מורעבים לסעודה המפסקת ומצד שני גם לא שבעים מאוד, ונוכל לאכול בנחת ארוחה מלאה ומזינה. כאשר לא אוכלים בצורה מסודרת במהלך היום, מגיעים לסעודה המפסקת רעבים מאוד, כאשר לא סיפקנו לגוף מזון איכותי במהלך היום. וכתוצאה מכך מרגישים צורך ?לדחוס? ולאכול כמות גדולה מאוד, דבר הגורם לתחושת מלאות וכבדות, תחושה שאינה נעימה ואינה רצויה במהלך הצום. 

  • ומה כדאי לאכול בסעודה המפסקת ?  אכילת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים - קטניות, דגנים מלאים, ירקות - הינם מזונות בעלי ערך גליקמי נמוך, מתעכלים לאט, ממלאים את נפח הקיבה ומתרוקנים לאט, ולכן תורמים לתחושת שובע ממושכת. לכן מומלצים מאוד לאכילה. יחד עם מנה עיקרית כגון עוף או בשר, או מנה צמחונית כגון קציצות עדשים, או שילוב של דגנים מלאים וקטניות כגון מג?דרה, אורז ושעועית, לצד תבשיל ירקות וירקות טריים. מומלץ להוסיף מעט שומן איכותי כמו טחינה או שמן זית ע?מ להאט קצב ריקון הקיבה. 

          מה כדאי לאכול בסיום הצום?  מומלץ לפתוח את הצום שתיה הממותקת מעט בסוכר כגון כוס מיץ, תה או קפה המלווה                   בפחמימה קלה לעיכול , כגון פרוסת עוגה, פרי, פרוסת לחם עם ריבה.

          כחצי שעה - שעה מפתיחת הצום, מומלץ לאכול ארוחה עיקרית. רצוי שארוחה זו תהיה קלה יחסית, למשל: מרק קטניות          עשיר/ לחם, גבינות, ביצים וסלט ירקות, או מנת דג, תוספת וירקות. 

 גמר חתימה טובה וצום קל!

 

אודליה רדמי דיאטנית קלינית


מומחית לאורח חיים בריא ולפיתוח תוכניות בריאות בארגונים


MY-LIFE.CO.IL 


odelya@my-life.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב