דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייצור מפתחות ושכפול - מאז ועד היום 

מאת    [ 31/08/2015 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 3048 פעמים ]

השימוש במפתחות ומנעולים מלווה את האנושות כבר אלפי שנים. יש תיעוד לשימוש במפתחות בתקופת התנ"ך ועדויות למנגנוני נעילה עתיקים שנוצרו לפי 4,000 שנה במצרים העתיקה. יחד עם זאת, קיימים מן הסתם מספר הבדלים משמעותיים בין ייצור ושכפול מפתחות מאז ועד היום:

א. בטיחות והגנה – המנעולים של היום מעניקים הגנה שקשה מאוד להתגבר עליה. למרות שניתן לפרוץ חלק מהמנעולים ועדיין קיים צורך בהחלפת מנעולים אחת למספר שנים, הבטיחות וההגנה הרבה יותר משמעותיים מאשר בעבר. רוב המנעולים שנמצאים בשימוש מגנים עלינו בבית, במשרד וגם ברכב. אנו מייצרים עבור כל מנעול מפתח ייחודי ובחלק מהדגמים אי אפשר אפילו לשכפל אותו.

ב. עלויות – האזרחים הרגילים בתקופת התנ"ך ובמצרים העתיקה לא יכלו להרשות לעצמם להשתמש במנעולים. הסיבה לכך היא עלויות גבוהות, שנבעו מהנדירות של חומרי הגלם. מתכת, פלדה וברזל שימשו לייצור מנעולים רק כמה מאות שנים אחרי שפוצח מנגנון הנעילה המקורי. ככל שחומרי הגלם היו נדירים יותר, כך עלו מחירי המנעולים. כיום השיקול הזה כמעט אינו רלוונטי והפערים בין המחירים קטנים מכפי שנהוג לחשוב.

ג. דלתות – התהליך של שכפול מפתחות וייצור השתנה גם בגלל ההבדלים בין הדלתות. מפתח מסורתי הוא מפתח אפס שמשמש לרוב הדלתות והחדרים, לעומת מפתח פלדלדת שמשמש היום לדלתות מוגנות וחזקות. יש גם מפתחות ברזל המשמשים למנעולים רגילים בלבד ולא לדלתות.

איך משכפלים מפתחות?

יש שתי שיטות שקיימות היום לשכפול מפתחות. העקרונות של השיטות נשארו דומים ורק הטכניקה השתנתה. בשיטה הראשונה מטביעים את המפתח בגוש פלסטלינה כדי לקבל את התבנית המבוקשת. זו טכניקה פשוטה, אך החיסרון הוא שגם גנבי מפתחות מנצלים אותה. השיטה השנייה מאפשרת שכפול מפתח באמצעות צילום ברזולוציה גבוהה. העיקרון המנחה בשיטה הזו הוא שימוש במכונת צילום משוכללת, שמזהה באופן מדויק את קווי החריטה של תמונות המפתחות.

אי אפשר לדבר על שינויים בתחום של שכפול וייצור מפתחות מבלי להזכיר את הדור הנוכחי של המנעולים. אם בעבר אפשר היה לפתוח מנעול רק עם מפתח, הרי שכעת עומדים לרשותנו אמצעים נוספים. הדגש הוא על זיהוי ביומטרי ועל פתיחה המבוססת על טביעת אצבע, צורת קרנית העין ותווי פנים. זיהוי ביומטרי משנה לחלוטין את תחום האבטחה והוא צפוי להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו כבר בעתיד הקרוב.

לסיכום, שכפול וייצור מפתחות עוברים שינויים שנובעים מתהליכים טכנולוגיים. את השינויים ניתן לראות גם בסוגי המפתחות עצמם, וגם בהבדלים בין שיטות שכפול והשימוש במנעולים חדשים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב