דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רק טלפון אחד והתמלוגים מתחילים לזרום ...... 

מאת    [ 31/03/2008 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 1680 פעמים ]




כולנו מכירים את המשפט המפורסם "הראש היהודי ממציא לנו פטנטים", ואכן כך הדבר ליזמים הישראליים יש המון רעיונות ממוצרי נוחות לבית ועד טכנולוגיה או פיתוחים עתירי יידע.
הבעייתיות העסקית הינה בעיקר במוצרים פשוטים, ברוב המקרים אין טעם להקים חברה או גוף עסקי שייצר או ימכור את המוצר, אלא יהיה יותר נכון למכור את הפטנט/רעיון לחברה בתחום, בתמורה לתמלוגים קבועים ממכירות או תשלום חד פעמי, ולחברה זו יש את כל הכלים לפתח, לייצר ולשווק את המוצר עד למכירות מלאות.

התחושה הרווחות בקרב בעלי הרעיונות, שאם יש לי רעיון אני צריך להגיש עליו בקשה לפטנט מלא או Provisional לפתח איזה אב טיפוס ראשוני ומשם רק להרים את הטלפון לחברת יעד בתחום וזהו אני מסודר!
לצערנו לא כך הדבר, הגשת פטנט מלא/ Provisional נכון רק על מנת להגן עלינו מפני גניבת הרעיון מחברות בתחום ואינו תורם בתהליך מכירת הזכויות, זה נכון ש"טוב מראה עיניים" אבל לא לכל הרעיונות חייבים שיהיה אב טיפוס, במיוחד לאילו שאין צורך בלהוכיח את היתכנותם, בנוסף כדאי מאוד לקחת בחשבון את העלויות, האם זה יהיה נכון להשקיע כמה אלפי או עשרות אלפי דולרים בפיתוח וייצור אב טיפוס.

ברוב המקרים ואולי אפילו בכולם, הפטנט אינו מוכר את עצמו, צריך ל"האכיל" את חברות היעד בכפית, נכון הם מכירות את השוק ואת היכולות שלהם, אבל אנחנו חייבים לבוא מוכנים ברמה העסקית, לצערנו יזמים רבים מזניחים ואולי אפילו מוותרים על הכנת כלים בערוץ העסקי, הם ידרשו לזה אח"כ שיגיעו מול החברה, כשישאלו אותם "כמה תעלה יחידה אחת?" או "כמה אחוזי תמלוגים הם רוצים?", אני מקווה שהתשובה לא תהיה בחזרה לחברה היעד: "כמה אתם מוכנים לשלם", כי הם לא מוכנים לשלם כמעט כלום........

כחלק מהשלבים בבניית המיזם על מנת למכור את הזכויות שימוש חובה להכין כלים עסקיים, אנחנו צריכים להגדיר את חברות היעד על פי ניתוח שווקים בסיסי, ומיד אחרי זה להעריך כמה רווחיות תהיה לחברת היעד ומתוך זה לקבוע אחוז שאותו אנחנו רוצים ולא אחזו שרירותי, כמובן שעל מנת להגיע לחישוב ולתמחור הזה יש מספר רב של נתונים שצריך לבדוק כגון: אחוזי חדירה בשוק, פוטנציאל מכירות בלל ושל חברות היעד בפרט, אחוז רווחיות של הענף ושל חברות היעד וכד'.
הכלים העסקיים האלו שניצור ונכין יקנו לנו את היכולת לשבת מול חברת היעד ולהציע לה הצעה עסקית שתהיה הגיונית ותבוא בקנה אחד עם הפעילות העסקית שלה, אחרי הכל עשינו היטב שיעורי בית.

ככל שנגיע מוכנים יותר וידע רחב יותר כך המחיר שאותו נוכל לבקש יהיה גבוה יותר, אל תשכחו כמונו יש עוד המון שפונים אליהם וכולם חושבים שהמוצר שלהם הכי טוב ורווחי, עלינו להוכיח אחרת ולא להשאיר את ההחלטה בידהם של החברות עצמם.
בימים אילו אנו מסיימים את ארגון קבוצת המיזמים לנסיעה לאירופה בסוף חודש אוגוסט לפגישות עם חברות יעד, נשארו מקומות מוגבלים לנסיעה הקרובה.
אם יש ברשותך רעיון נשמח להכין כלים עסקיים ולפנות לחברת היעד וייתכן ועד לראש השנה הקרוב כבר תהיה עם Draft ראשון מול חברה למכירת זכויות שימוש.

בהצלחה, כפיר חזז

** אין בבלוג זה להמליץ או להציע מהלך ו/או פעילות עסקית כזאת או אחרת, כל מקרה הינו לגופו ומחויב להיבדק בצורה העסקית הטובה ביותר לפני יישומו בפועל.

כפיר חזז, מנכ"ל
י.ם. הזדמנויות עסקיות
משרד : 03-5615123
Web: http://www.yam-net.com
כתובת: המסגר 54 תל אביב
דואר אלקטרוני: kfirh@yam-net.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב