דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה שייתן המשקיע כך יותר טוב 

מאת    [ 31/03/2008 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 1921 פעמים ]




אני חושב שכל יזם מוכן לתת מהחלום שלו מניות בתמורה להון שהוא יקבל ממשקיעים, אבל לפעמים אנחנו רואים יזמים שמוכנים לקבל סכום שהם לאו דווקא חייבים, שיגרום לדילולם במניות רבות שיעברו למשקיע ואולי אפילו יאבדו את השליטה על המיזם.
אז מה עדיף - שהמיזם ימשיך להתקיים ולי יהיה מספר מועט מאוד של מניות או שהמיזם יסבול מחבלי לידה קשים אך ברשותי יישארו מרבית המניות?. מניסיוננו מול משקיעים ויזמים רבים ,אני לא חושב שיש תשובה חד משמעית לשאלה הזו. השילוב בין שתי השאלות האלו הוא אחד הנקודות העיקריות והחשובות ביותר בתהליך ההקמה של המיזם, במיוחד בשלבים הראשונים שלו ועל אחת כמה וכמה בגיוס ההון הראשון.
למען הסר ספק, אין מיזם שאינו סובל מחבלי לידה, ואם יזם יחשוב בצורה הזאת סימן שהוא עוד לא נכנס לעולם העסקי. יתר על כן חברה שאין לה קשיים, בעיות, תחרויות וכד', אינה חברה מתפתחת, כי הרי בעיות וקשיים יוצרים את השלבים הבאים בהתפתחות.

כל דולר שאתה מקבל ממשקיע עולה לך המון כסף בשלבים הראשונים, כל יזם היה רוצה שיהיה לו סכום כסף בלתי נדלה והוא יוכל להקים את מערך המכירות הטוב ביותר, לנסוע לחו"ל לכל פגישה, צוות פיתוח מספר אחת, ומשרדים, רק תדמיינו...... עסקית זה לא נכון. הקשיים וחבלי הלידה של מיזמים תמיד יהיו, בואו לא נשכח שאנחנו מנסים להחדיר מוצר חדש לשוק, אף אחד עדיין לא מכיר את החברה, אין לה צבר הזמנות וכמובן שאין לה קהל לקוחות. נכון, ייתכן ויהיה יותר קל עם סכום בלתי נדלה, אבל האחוזים שתתן בגין זה יהיו לעין שיעור ביחס לשווי ה"שקט" שקנית.

החישוב של סכום הכסף הדרוש חייב להיות מדויק ככל הניתן ולכלול כ- 5% שונות. כמובן שלאחר שהגענו לסכום הנדרש אנחנו כבר ביצענו פיתוח עסקי מלא למיזם ואנחנו יודעים בדיוק מה לעשות ביום לאחר קבלת ההון, שלב שהמשקיעים מאוד מעריכים אותו.
לשבת מול משקיע ולומר שצריכים מיליון דולר לשם תחילת הפעילות לא נשמע רציני. לומר שהמשקיע יחזיר את השקעתו תוך כמה חודשים, לא רציני עוד יותר. כולנו יודעים כמה חברות משקיעות בשביל להגיע לנתח שוק משמעותי, כמה כספים מוזרמים לחטיבות השיווק או למפיצים לפני שמתחילים להראות רווחים, וכמובן ששכחנו כמה המיסוי לא מקל על התהליכים של עסקים בארץ.

אני חושב שאחת ההמלצות הטובות והחשובות ביותר שי.ם. נותנות ליזם או לחברה שמעוניינת בגיוס הון הוא תכנון מבנה וגובה ההשקעה. בתחילת הדרך לרוב היזמים זה נראה חסר משמעות, אבל הקונספט העומד מאחורי זה אומר שאם ישנם סכומים אותם לא צריכים בשלב הראשון, אז לא מגייסים. לא לוקחים הון בגלל שנותנים, כמובן שחשוב לראות את התמונה המלאה ולבנות את כלל השלבים, אבל לגייס כמה שצריך כי כל דולר עולה המון כסף !

בהצלחה, כפיר חזז

** אין בבלוג זה להמליץ או להציע מהלך ו/או פעילות עסקית כזאת או אחרת, כל מקרה הינו לגופו ומחויב להיבדק בצורה העסקית הטובה ביותר לפני יישומו בפועל.
כפיר חזז, מנכ"ל
י.ם. הזדמנויות עסקיות
03-5615123
Web: http://www.yam-net.com
כתובת: המסגר 54 תל אביב
דואר אלקטרוני: kfirh@yam-net.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב