דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה ניו יורק ? 

מאת    [ 01/08/2015 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 15249 פעמים ]

למה ניו יורק ?

מה הסיבות שאנחנו אוהבים את ניו יורק כל כך? ובכן:

כי ניו יורק היא הכל. ניו יורק היא המרכז. היא המרכז העולם. ניו יורק מכתיבה את הקצב, מכתיבה את צו האופנה, והרבה מעבר לכך. הנה מספר דוגמאות של אמנים ושירים שמאפיינים את ניו יורק ומעבירים את האהבה והכדאיות של העיר:

לא סתם נאמר המשפט "If I Can Make there, I can Make it Anywhere" על העיר ניו יורק, כי זה באמת כך. פרנק סינטרה מלך ניו יורק בשנות ה-50,60,70 סיכם את יכולות העיר במשפט אחד וג'יי-ז מלך הראפ וההיפ-הופ של שנות ה-2000 הסכים איתו בשיר אמפייר סטייט בשיתוף עם אלישה קיז. שני השירים, הן ניו יורק ניו יורק של סינטרה והן אמפייר סטייט של האחרונים מדברים על התחושה שניו יורק מעבירה לאינדיבדואל שגר בעיר.

השירים מדברים על החוויה העירונית המיוחדת שיכולה להעביר רק ניו יורק, על ההתחלה החדשה והרעננה שניו יורק יכולה לספק, על ההתאהבות בעיר הנפלאה הזו. השירים מדברים על המעבר מהעיר הקטנה לעיר הגדולה ניו יורק ועל העוצמה של העיר עם גורדי שחקים האנשים והתחושות.
אי אפשר להתעלם משיר נוסף של כוכב ענק בילי ג'ואל על ניו יורק, כבר מהאקורדים הראשונים מעביר האמן את התחושה של ניו יורק שלא תמיד שמחה ואופטימית, לעיתים אף מלנכולית ובודדה - New york State of Mind, כן ניו יורק מספקת לנו גם את זה, אבל להיות בודד בניו יורק זה חלק מהחוויה של העיר, אי אפשר להצליח העיר בלי שהייתם למטה.

 אז באמת למה ניו יורק ?
אין תשובה חד משמעית ואין תשובה אחת. אבל כאשר אתם בניו יורק גם אם אתם לא עושים משהו מיוחד, התחושה היא שלא פספתם כלום, הכל "בסדר" אתם בניו יורק. הכדאיות בנסיעה לניו יורק באה לידי ביטוי בתחושה שאתם במרכז העולם, בהצע שניו יורק מספקת, אם זה המסעדות הכי טובות, הברים הכי טובים, תיאטראות, מלונות בניו יורק הם הכי מומלצים ואף מפתיעים, אין ספק שבתי המלון בניו יורק הם חלק מהחוויה של הטיול. את הפארקים הייחודיים של ניו יורק כמו פארק היי-ליין איפה שבעבר עברה רכבת, חנויות הכי מדליקות ועוד הרבה הפתעות.

העיר מחולקת לשכונות שכל שכונה מספקת עולם שלם, כל שכונה מתאפיינת באופי יחודי עם סיפורים, חוויות, רחובות ששמעו עליהם בכל העולם, מסעדות, חנויות ואופי ותוכן של אנשים שונה ומשתנה. ניו יורק לא יכולה להיות משעממת ואתם מובטחים לא להשתעמם, כאמור גם אם לא עשיתם כלום עדיין מרגש בעיר. אתם תלכו ברחובות ותעצרו מספר רגעים לקחת אוויר ולהסתכל סביב ולמעלה, תחושו את העוצמה של העיר שנובעת מגורדי השחקים עוצרי נשימה, אתם תראו את האנשים הכי יפים בעולם והכי משוגעים שיש בריכוז גבוה.

אז למה ניו יורק ?
כי ניו יורק היא הכל ויש בה הכל. מלבד חנויות, אופנה, מסעדות וכו.. ברחובות ניו יורק צף לו אופי ותכונות שממלאים את העיר, כאמור נובעים מהאנשים ומהמבנים מהפארקים מהסיפורים שנשארו דוממים עד שנותנים להם קול בצורה של כתב יד או סיפור מפה לאוזן. ניו יורק מלאה אופי שלא ניתן למצוא בשום ישד אחר. נכון, למקומות אחרים ישנו אופי שונה, אבל שום עיר לא משתווה לדפיקות לב לריגוש שניו יורק מעבירה.

הסיבה שאנו חוזרים לניו יורק בכל פעם היא כי ניו יורק היא הדבר האמתי, ישנם הרבה ערים בעולם שיש בהם גורדי שחקים, מסעדות מעולות, תיאטראות, אבל בניו יורק זה האמת, אפילו אם לא תמיד המקורי זה הופך להיות לאותנטי יותר. בעיני ניו יורק מעבירה חוויה אורבנית עוצמתית לעיניים, חוויה של ריחות וטעם, חוויה של תחושות שלא תמיד ניתנות להסבר ולחוויה הזו נמשים תיירים, ניו יורקרים חדשים וילידים.
לא סתם כתבו על העיר הנפלאה הזו שירים מעוררי השראה כאלו.

דניאל רייכר


http://www.cityofnewyork.co.il/


http://losangeleshotels.wix.com/cityoflosangeles#!hotels-in-new-york/c1ssr




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב