דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצירת מרחב הרמוני לתקשור 

מאת    [ 01/07/2015 ]

מילים במאמר: 885   [ נצפה 3657 פעמים ]

במאמריי הקודמים הדרכתי אתכם באופן שיטתי כיצד לתקשר עם מדריכים מסוגים שונים, לקבלת הדרכה רוחנית וריפוי. התמקדתי בעבודה הפנימית שעליכם לעשות כדי להפתח לתקשור: הרפיה גופנית ונפשית, איזון הצ'אקרות, פתיחת העין השלישית ושינוי מצב התודעה. המדיטציות השונות התבססו על דמיון מודרך, וכל התהליך בו עסקנו טיפח את הסביבה הפנימית.

אך גם לסביבה החיצונית נודעת חשיבות רבה ביכולת שלכם להפתח לתקשור ולהצליח בו. על מנת לתקשר בהצלחה דרושה סביבה תומכת מבחינה אנרגטית.

כאשר אנו מדמיינים מרחב בו נעשות עבודות רוחניות, אנו לרב רואים בעיני רוחנו חלל מרווח, נקי ושקט, שנרות לבנים דולקים בו, ובאוויר נישא ריח עדין של קטורת או שמן אתרי. מטרתם של האלמנטים העיצוביים הללו הוא ליצור מרחב השונה מהיומיום. מרחב בו הזרימה האנרגטית תהיה נכונה, ותעודד שינוי מצב תודעה.

לסינים הקדומים היתה ראייה עמוקה ומרתקת באשר לקשר שבין אדם וסביבתו. תורת הפנג שואי, שאני נמנה עם חסידיה, מיושמת בהצלחה כבר אלפי שנים במזרח ובעשרות השנים האחרונות גם במערב. הפנג שואי מסביר את התחושה הנוחה או הלא נוחה שאנו חשים כשאנו נכנסים לראשונה למקום חדש, ומלמד אותנו מהם המשתנים המאפשרים לזרימת האנרגיה במרחב להיות הרמונית.

 

  1. לפני התקשור – טהרו אנרגיות שליליות באמצעות מרווה

מרווה משמשת בתרבויות שאמאניות רבות, למשל אצל האינדיאנים, על מנת לטהר אנרגיה לא רצויה ולערוך ניקוי אנרגטי של החלל. מומלץ להדליק כמה עלי מרווה יבשים בכלי חסין אש, ולעבור איתם בחלל החדר סביב סביב. באופן זה, יטוהר החדר מאנרגיות היומיום, ויוגדר מחדש כמרחב לפעילות רוחנית.

 

  1. ישיבה עם הגב לדלת מעוררת פחדים

באופן אינסטינקטיבי אנו נוטים להעדיף לראות את דלת הכניסה לחדר, או לפחות להיות מסוגלים לפקוח עיניים ולראותה מולנו. לולא כן, אנו חוששים שמישהו יכנס בלי ידיעתנו ויפתיע אותנו מאחור. גם אם נדמה לכם שאינכם עסוקים במחשבות מעין אלה, החשש מצוי ברמה עמוקה ולא מודעת. בבואנו לתקשר עלינו להיות משוחררים מכל מחשבה מטרידה או פחד. לכן, עדיף להתיישב עם הפנים לכוון הדלת.

 

  1. דלת מול חלון גורמת לבריחת אנרגיה

דלת הכניסה מכניסה לחדר את אנרגית החיים, הידועה לסינים כצ'י. הצ'י אמור לנוע בחדר לפני שיצא בעד החלון, על מנת להעצים את המרחב. עם זאת, כאשר הדלת נמצאת מול החלון, הצ'י הנכנס בעד הדלת בורח ישירות בעד החלון, אפילו כשהחלון סגור. מצב זה ישאיר אתכם, היושבים בחדר, נטולי אנרגיה, ויקשה עליכם לתקשר.

אם אין לכם ברירה אלא לשבת בחדר כזה, תלו בין הדלת לחלון קריסטל פריזמטי (בעל פאות רבות), שיצור חציצה אנרגטית בין הדלת לחלון, ויאפשר לצ'י לנוע בחלל החדר לפני שיצא בעד החלון.

 

  1. התמקמות מול פינה חדה תקשה על הריכוז שלכם

הצ'י הנע במרחב מאיץ כאשר הוא מגיע לפינה חדה. הוא מחויץ לעבר מי שיושב מול אותה פינה, ויוצר הפרעה בתשומת ליבו וקושי להתרכז. מסיבה זו, מכונה פינה חדה בפנג שואי "חץ רעל". כאשר מתקשרים חשובה תשומת הלב והריכוז. לכן, הימנעו מלשבת מול פינה חדה.

 

  1. הימנעו ממראות בחלל בו אתם מתקשרים

מראות גורמות אף הן להאצה של הצ'י בחלל, מה שיפריע לכם לתקשר. מסיבה זו, עדיף שלא יהיו מראות גלויות בחדר. אם יש מראה גלויה שלא ניתן להוציאה, העדיפו לא לשבת מולה באופן שתשתקפו בה במהלך התקשור.

 

  1. צבעים קרים רוחניים יותר מצבעים חמים

אדום, כתום וצהוב הם צבעים מעוררים וממריצים, המקשים על הריכוז. לעומתם הצבעים ירוק, כחול וסגול מרגיעים יותר ומעודדים התכנסות פנימה. הירוק מסייע לצמיחה אישית, הכחול מביא שלווה, והסגול הוא הצבע הרוחני מכולם, העוזר לפתח את יכולת התקשור.

ניתן לראות הקבלה גם למערכת הצ'אקרות: הצבעים החמים מקבילים לצ'אקרות התחתונות, בעוד שהצבעים הקרים לצ'אקרות העליונות, שחשיבותן לתקשור גדולה במיוחד.

אין הדבר אומר שאסור להכניס אדום, כתום וצהוב לחלל בו אתם מתקשרים, אך עדיף להמעיט בשימוש בהם. לדוגמא, ניתן להשתמש באלמנט כמו כרית אדומה אך לא לצבוע קיר שלם באדום.

 

  1. הרבו בשימוש בבדים בחדר בו אתם מתקשרים

וילונות, שטיחים, כריות וכיסויים מרככים את תנועת הצ'י בחדר, ומייצרים תחושת שלווה והרמוניה, המסייעת לתקשור. מאותה סיבה, רצוי להמעיט במשטחים מבריקים וחלקים, כמו זכוכית ומתכת, הגורמים לצ'י להאיץ, ויוצרים בחלל אוירה של עוררות וחוסר שקט.

 

  1. הדליקו נר בפינה הצפון מזרחית של החדר לזימון המדריכים

בפנג שואי, לכל פינה בבית או בחדר יש משמעות שונה. לדוגמא, הפינה הצפונית היא פינת הקריירה, והפינה הדרום מערבית היא פינת הזוגיות. כל פינה כזו ניתן להפעיל באופן שונה, על ידי שימוש באלמנטים עיצוביים שונים (עוד מידע על הפינות השונות והפעלתן תמצאו בחלק השלישי של ספרי "פנג שואי – עיצוב לחיים טובים").

הפינה הרלוונטית ביותר לתקשור היא הפינה הצפון מזרחית של החדר, המקבילה להתפתחות רוחנית. כדי להפעיל פינה זו ניתן להדליק בה נר לפני תחילת התקשור.

 

  1. קריסטל אמטיסט עוזר לפתיחת העין השלישית

האמטיסט הוא קריסטל סגול צלול, הידוע בין השאר בסגולותיו לפתיחת העין השלישית וחיזוק היכולת התקשורית. תוכלו לענוד קריסטל אמטיסט קטן כתליון או כחלק מתכשיט אחר במהלך התקשור, או אפילו באופן קבוע. לחילופין, תוכלו להניח בחדר בו אתם מתקשרים מושבה של אמטיסט, שתסייע בהפיכת החדר למרחב רוחני.

 

  1. הימנעו מאגירת חפצים בחדר בו אתם מתרגלים תקשור

חפצים מגובבים מפריעים את תנועת הצ'י בחדר. במקביל לחסימת המרחב הפיסי הם חוסמים גם את המרחב המנטלי. הוכחה להשפעתה החוסמת של האגירה היא דוקא תחושת ההקלה שאנו חווים לאחר שעשינו סדר בבית ופינינו חפצים מיותרים.

פנו, לכן, חפצים מיותרים מהחלל בו אתם מתעתדים לתרגל תקשור. 

דוקטור ירון זפרן הוא מנהל המכללה ללימודים רוחניים, מורה רוחני ידוע וסופר רב מכר. הוא הכשיר חלק גדול מהמטפלים והמורים בארץ לתקשור, שחזור גלגולים ואימון רוחני. 03-5660066




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב