דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבחון עצמי, מחלה של שנות האלפיים 

מאת    [ 28/06/2015 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 3381 פעמים ]

פעם כאשר התלבטתי מה לכתוב אמרה לי חברה טובה "תכתבי על מה שיש לך בלב, ככה זה יצא הכי טוב". ניסיתי וניסיתי לכתוב על כל מיני נושאים מקודמים בגוגל, אבל זה לא מה שיש לי על הלב. אז אני לוקחת פה סיכון, וכותבת מאמר מקצועי, מהלב.

כבר כמה שנים אני רואה תופעה הולכת וגוברת של אבחון עצמי באינטרנט. אנשים מקישים רשימה של תסמינים (סימפטומים) ומחפשים מה גוגל חושב על זה. באתר אחד שבקרתי בו ראיתי את המחזה המחריד של מנוע אבחון עצמי, בשם המפוצץ של סימפטומייזר. אותי זה מזעזע, כאשת מקצוע מעולם לא נפגשתי עם אדם שהאבחון העצמי הציל אותו (אולי יש סיפורים כאלה בעיתונים אבל אני בטוחה שאותו אחד שהיה מגיע לרופא היה מקבל אבחנה טובה). מצד שני אני מכירה המון מקרים שהאבחון העצמי דווקא פגע.

תארו לעצמכם שיום אחד תכנסו לאינטרנט, תקישו תלונות שלכם וגוגל יחליט שיש לכם סרטן, או איידס, או הפרעה נפשית קשה. מה יעבור עליכם באותו הרגע? כדי לקבל תוצאות קשות מערכת הבריאות הקימה מערך בו יש תמיכה לאנשים המגיעים. אין אפשרות לקבל תוצאות בדיקת איידס בטלפון, חייבים להגיע לקבל את התוצאות מאדם אמיתי, בעל רגשות, שיוכל לתמוך במקרה הצורך.

ונניח שיש לכם משהו יותר פשוט, כאבים בגב, ונכנסתם לאינטרנט וד"ר גוגל החליט שיש לכם פריצת דיסק. תחשבו מה יעבור עליכם, כמה לחץ... האם ידעתם שלחץ מגביר כאבים? האם ידעתם שלחץ יכול לגרום לכאבים?

לחץ נפשי הוא לא רק פסיכולוגי, יש לו השלכות גופניות קשות, הוא גורם להפעלה של מערכת הנקראת המערכת הסימפתטית, מערכת זו פועלת במצבים הנקראים fight or flight. המטרה של המערכת הזו היא לארגן את המערכות בגוף כך שתוכלו לברוח מסיטואציה או להתגונן מפני אויב. אז אתם אנשים משכילים, יושבים לכם מול המחשב, רואים בשורת איוב זו או אחרת והגוף שלכם מגיב כאילו אריה נכנס לטרוף אתכם בחדר – הדופק עולה, האישונים מתרחבים, כלי הדם באיברים לא חשובים נסגרים, כלי הדם לשרירים נפתחים. ואז אתם לא מבינים מדוע אתם עייפים בסוף היום... ומוסיפים עייפות לרשימת המכולת של התסמינים שלכם.

אז מה קיבלנו? אבחנה שהיא לא בטוח נכונה ומערכת של לחץ הפועלת במנגנון full גז בניוטרל. מערכת זו פוגעת במיליון דברים בגוף, אבל הדבר הכי חשוב הוא שהיא פוגעת במערכת החיסון, זו שהתפקיד שלה לרפא אותך כאשר יש מחלה. כתוצאה, הגוף חסר את המשאבים לטפל בעצמו, ויש יותר כאבים, מחלות, ובעיות (מעי רגיז, שלפוחית רגיזה, בטן עצבנית וכדומה).

אנשים כל הזמן טוענים שהעולם איבד מהאותנטיות שלו, שאנשים כבר לא מתקשרים אלא שולחים הודעות. אז אל תתנו לזה יד, אל תנסו לתת למנוע חיפוש לפתור לכם את הבעיה. לרופא או למטפל יש הרבה יותר ידע מגוגל. גם אם כל המאמרים שקיימים ביקום יופיעו בגוגל, גוגל לא ידע איך לפרש אותם, למצוא עיקר וטפל, ולהעריך את הידע שהם נותנים, והכי חשוב, להעריך את האדם מולו.

כי אדם חולה הוא לא אסופה של תסמינים, יש לו רגשות, פחדים, רצונות, וכל מה שעושה אותנו בני אדם ולא רובוטים. מטופל שכואב לו הגב ורוצה לרוץ במרוץ בעוד 5 ימים איננו דומה למטופל שכואב לו הגב ושאתמול נולדה לו ילדה ראשונה הוא צריך לעזור לאשתו. אותה בעיה, אותם תסמינים, שני טיפולים שונים.

אז אם אתם רוצים שיראו אתכם, יעריכו אתכם כאנשים ייחודיים ויתנו לכם יחס אישי. תנו את היחס האישי הזה גם לעצמכם.

עדי דוידוביץ, משחררת מכאבhttp://adiphysiotherapy.co.il/052-3231177




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב