דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה תוכן שיווקי, או הכירו את הקופירייטר החדש 

מאת    [ 30/03/2008 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 3189 פעמים ]

מרשל מקלוהן, חוקר התקשורת הידוע, טבע את הביטוי "המדיום הוא המסר". כאשר מדובר בכתיבה שיווקית, המדיום בהחלט משפיע על המסר- יש להתאים את המסרים השיווקיים באופן כזה שיתאימו לצופה, בין אם מדובר בפרסום בטלוויזיה, פרסום בעיתון וכמובן - פרסום באינטרנט.  

בעולם המערבי כמו גם בישראל, חשופים הצרכנים למאות מסרים פרסומיים ביום. כתוצאה מכך, הצרכנים למדו לסנן מידע לא רצוי, ולהתעלם מצורות הפרסום הקונבנציונאלי כגון באנרים, פופ-אפים ודואר זבל. יתרה מכך, הגולשים התקינו במחשבים האישיים עזרים טכנולוגים שנועדו לחסום תכנים פרסומיים כאלו ואחרים, כמו מסנן דואר, סרגל כלים המונע הודעות קופצות (pop-up, Top-layer) וכו'.  

כחלק מההתפתחויות הללו בכלל, והודות לתצורת web 2.0 בפרט, תוכן גולשים ותוכן מותאם למנועי חיפוש הפך להיות האמצעי השיווקי החזק ביותר.  

כאן המקום לציין כי תוכן שיווקי אינו בלעדי לאינטרנט. יותר ויותר מפרסמים עושים בו שימוש גם בטלוויזיה, למשל שילוב תכנים שיווקיים בתוכניות טלוויזיה, כחלק מהתסריט עצמו. תוכן שיווקי אינו זר גם לעולם המגזינים והעיתונות, המשלב בין תוכן מגזיני לבין נותני חסות. יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה שתוכן שיווקי הפך לכלי הפרסום המרכזי דווקא באינטרנט.  

אם כן, תוכן שיווקי הינו כל טקסט שמטרתו לקדם מסרים שיווקים ופרסומים שונים, לקהל יעד מוגדר מראש על בסיס פלטפורמה של תוכן אינפורמטיבי או בידורי בעל ערך מוסף לצרכן. השאלה הנשאלת היא - כיצד יכולים הגולשים לאתר את התוכן השיווקי שלנו?

התשובה היא כמובן, מנועי חיפוש ובראשם- גוגל. עיקר החיפוש באינטרנט נעשה היום באמצעות גוגל. בהתאם לנתונים אחרונים, בכל יום מוקלדות בגוגל כ- 2 מילארד שאילתות ברחבי העולם. על מנת להגיע לקהל היעד, על המפרסמים לדאוג לכך שגוגל יצליח לאתר אותם בהצלחה, וכמה שיותר עבור כל שאילתא בתחום. כיצד עושים זאת? בעזרת תוכן מותאם גוגל כמובן.  כאן אנו נכנסים לעולם המושגים החדש, בהם אופטימיזציה, תנועת גולשים וקידום אתרים.

מפרסמים ובעלי אתרים נאלצים לעקוב במרץ אחר ההתפתחויות והשינויים בגוגל המתרחשים ללא הרף, על מנת להצליח ולהופיע במקומות ריאליים בתוצאות החיפוש. ככל שגוגל יסרוק יותר תוכן רלוונטי, כך הסיכוי לעלות בתוצאות גבוה יותר.  לפיכך, ניהול תוכן מקצועי עוזר לבעלי אתרים ולמפרסמים באשר הם לדאוג למקסום התוכן שלהם במנועי החיפוש, תוך שמירה על עניין אמיתי עבור הגולשים באתר. קופירייטרים אינם מתמחים היום רק בכתיבת ססמאות פרסומיות.

הקופירייטר החדש יודע, כי הפרסום האפקטיבי הינו חלק ממערך תוכן כולל, המורכב משילוב בין מינון של מילות מפתח לבין עניין אמיתי לקורא.

שרה פדידה, קופירייטרית ויועצת שיווק, בעלת כ-7 שנות ניסיון בעולם הפרסום, מתמחה בכתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט, ניוזלטר, עלונים ודיוור ישיר, כתיבת מאמרים וכתיבה פרסומית.
לפרטים נוספים : http://156.sarah.googlepages.com/home



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב