דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הובלות - בעבר ובהווה 

מאת    [ 04/06/2015 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 1924 פעמים ]

המאה העשרים הביאה עימו שורה של עיסוקים חדשים - כולל שרותי הובלה כמקצוע. בדרך כלל חפצים מטיילים יחד עם הבעלים במשך זמן רב. עם זאת, לפני אלף שנים, היו פחות חפצים לאדם רגיל מאשר עכשיו. עם קידמה הנכסים של בני אדם הפכו להיות יקרים יותר.

לדוגמא, בני אדם של ימי ביניים ניסו לקנות יותר פריטים אישיים. יחד עם זאת הם חיו במשך שנים באותו המקום, לפעמים כל החיים מבלי לעזוב את העיר. החופש היחסי של תנועה הופיע רק במאה 16-18. בצירוף מקרים, דווקא אז  מספר הפריטים האישיים, במיוחד לאנשים העשירים, גדל באופן דרמטי. ובמאה התשע עשרה אנשים הגיעו למסקנה שחלוקת העבודה יכולה להיות שימושית במגזר השירותים גם. לדוגמא, בהובלות חפצים  אישיים.

ההתפתחות המהירה בתחום זה החלה בארה"ב בשנתי ה -1930. האמריקנים תמיד היו מאוד ניידים - יכולים, למשל, לעבור מעל 500 קילומטר מהעיר מולדתו לטובת עבודה טובה יותר. ובמהלך השפל הגדול (סוף 1930) זה הפך למגמה. אזרחי ארה"ב שאיבדו את מקום עבודתם במדינה אחד, לעתים קרובות היו מוצאים עבודה במדינה לגמרה אחרת, והיו נאלצים לנדוד ממקום למקום.

כך שהיה צורך בשירותים של מובילים מקצועיים, שיכלו לבצע הובלות מקיפות. בהתאם לכך, חברות הובלה ביצעו שירותי הובלת דברים "מדלת לדלת". הם לא רק העבירו תכולה פשוטה, אלא גם סיפקו שירותי הובלה מכיפות – שרותי אריזה ופירוק והרכבת הרהיטים כך ששיתוף של בעלי הביתים היו מינימאליים בהעתקת המגורים שלהם.

בתחילת 1990, בארץ החלו לעבוד מובילים מקצועיים אמיתיים. רעיונות חדשים הם, פשוטו כמשמעו, היו באוויר, ואזרחינו תפסו אותם במהירות ההבזק.

האם קיימים הסטנדרטים בינלאומיים בתחום ההובלות?

כן קיימים. חברות הובלה רבים מתאגדים. לדוגמא, בפדרציית חברות הובלה של איגודים אירופיים כיום יותר מארבעה אלף חברות הובלה ממדינות שונות.

בתוך האיחוד האירופי למשל יש את הפדרציה של מובילים רהיטים נשאים (FEDEMAC)הכוללת חברות אירופאיות. אבל לא כל חברות ההובלה באיחוד האירופי קשורות להובלה של רהיטים וחפצים אישיים. ישנם איגודים שמספקים הובלות קטנות של עתיקות ישנות (יקרות ערך) ויצירות אמנות (לדוגמא גוף בשם ICEFAT - ). ישנם אפילו איגודי של חברות הובלה שמספקים שרותי הובלה רק לחיות בית חייות בר!

אחד האיגודים הגדולים ומפורסמים בעולם (אם לא הגדולה ביותר בעולם והמפורסמת ביותר) היא  איגוד הבינלאומי של המובילים של חפצים אישיים בשם FIDI.

ביכולתו של האיגוד הבינלאומי זה לספק ניתוח עצמאי ובלתי תלוי על חברות ההובלה רבים על מנת להעריך את העבודה של המובילים שונים. בארגון זה לכל חברה הובלה ישנה זכות לעבור ביקורת פנים (על ידי מבקר של האיגוד) ולקבל תעודה מ- FIDI (אם היא עומד בסטנדרטים כמובן). עם זאת, זה די קשה. חברה שמספקת שרותי הובלה צריכה לעבוד באמת ברמה הגבוהה ביותר – זה מתחיל מפרסום  אתר אינפורמטיבי של החברה ומסתיים בידע של המובילים בתהליכי בטיחות אש.

בארץ ישנם רק כמה חברות הובלה עם תעודה FIDI. וזה בהחלט אינדיקאטור לרמת הספקת שירותי הובלה של המובילים ישראלים וכמו כן יתרון די משמעתי בהזמנת שרתי הובלה ע" הלקוח.

במועצת המובילים והמסיעים בישראל ניתן לבדוק לאיזה מהחרות ההובלה יש סרטיפיקט של FIDI העולמי.

לסיכום: למשל אם אתם זקוקים להובלות קטנות בתל אביב אז בחיפוש אחרי חברת הובלה שתספק לכם שירות זה ניתן ורצוי לפנות למועצת המובילים והמסיעים בישראל כדי לדעת האם המובילים שהזמנתם עומדים בתקנים של המועצה.אם לא – חומר למחשבה !

רפי ברזילי מנהל חברת הובלה זמין לכל שאלה. טל:054-7204441 או באיימיל :callmovile@gmail.com">href="mailto:callmovile2013">callmovile@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב