דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכת שער עולמי משנה לחלוטין את כללי המשחק בקהילת סחר החוץ בישראל 

מאת    [ 02/06/2015 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2907 פעמים ]

המערכת, אשר תוטמע בכל מחשביהם של העוסקים בסחר החוץ, תייעל את הדיווח על מצב הסחורות בזמן אמת, ותשמש תחליף למערכת הנוכחית המבוססת על הדפסת תעודות מלאי, תעודות משלוח ומסמכים שונים שעניינם מכס. כיום, המערכת נמצאת בשלב הפיילוט שלה שהחל ב- 03.05.2015. העוסקים בסחר חוץ אשר אצלם תוטמע מערכת "שער עולמי" באופן סופי, לאחר הפיילוט, הם גופים פרטיים ומוסדיים כאחד: יבואנים, יצואנים, עובדי רשות המסים, משרדי ממשלה, חברות תעופה, חברות ספנות, נמלים, סוכני מכס, משלוחים בינלאומיים, מחסנים רשויים ומסופי מטען.

המסמכים והתעודות יישארו במסופים באופן מקוון ללא צורך להדפיסם

החל ממפגש של יבואן עם חברת בלדרות ועד לאינטרקציה של בעלי הסחורה עם עמיל מכס, כל מסמך המעיד על קיום המאורע לא יישלח יותר להדפסה. הכנתו, הרישום השמי והחיתום על גביו – ייעשו על גבי מסופי מערכת "שער עולמי". היתרון: יעילות, מהירות, וחוסר צורך להשתמש בנייר כמשאב עיקרי שבעזרתו מונעים תהליכים. הסקפטיים ודאי שואלים את עצמם: "אבל בנייר פיזי יש חתימה שמעידה על החותם. האם ייתכן שמסמך כמו שיק בנקאי יישאר במסופים ולא על נייר?" הם לכאורה צודקים, שכן עבור העוסקים במלאכת סחר החוץ, מסמכים כמו תעודות משלוח ואישורי מלאי – חשובים ובעלי ערך עליון ממש כמו שיק לאזרח רגיל, ודווקא משום כך – לא רק שיש כוונה להשאירם במסוף, מהלך זה גם יגביר לאין שיעור את הדרישה לרמת אמינות גבוהה של כל חתימה וחתימה על המסמכים השונים.

כל מסמך יגובה בחתימה מאובטחת ומאושרת

בהתאם לדרישות משרד המשפטים, יקבל לידיו כל גורם בסחר החוץ – כרטיס חכם, הכולל את חתימתו האלקטרונית המאושרת, איתו הוא יוכל לחתום. הכרטיס והחתימה יוצרים בדיוק את הנדרש לאימות המסמכים השונים: חתימה מאובטחת וגם מאושרת. חתימה מאובטחת היא חתימה אשר לה רמת אבטחה בהתאם לחוק ולכללים המקובלים שבחיתום מקוון: מנגנון הצפנה, אלגוריתם HASHING, ואפשרות הן לחתום על מידע כשולחים והן לפענח מסר חתום כנמענים. חתימה מאושרת היא חתימה – שבנוסף לכל התכונות הללו ניתן לוודא במאת האחוזים שהגורם השולח הוא אכן השולח, ושההודעה הגיעה לנמען האמיתי ולא לגורם זר כלשהו שנכנס באמצעות FISHING. מדוע, וכיצד ניתן לוודא זאת? בעזרת הגורם המאשר אשר אמון על חתימה זו. גורם מאשר הינו ישות אשר הוסמכה לכך על ידי משרד המשפטים.

מערכת "שער עולמי" ופעילותה כיום בעת הפיילוט

המערכת משרתת כפיילוט את מערך סחר החוץ של מדינת ישראל. המשמעות היא כי במקביל לשימוש במערכת הקיימת, אשר מפיקה מסמכים חתומים ידנית, מונחים העובדים להזין מידע עסקי למערכת "שער עולמי" על מנת לבחון אותה, לאתר תקלות אחרונות לפני הפרודקשן, ולגרום לכל עובד ועובדת ברשות המסים ובמערך סחר החוץ כולו להשתמש בצורה יעילה ומיטבית במערכת "שער עולמי" לכשתעלה בגרסתה הרשמית לאחר תקופת הפיילוט.

בברכה,

            שירה קמר,


            מנהלת פרויקטים Comsign הגורם המאשר


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב