שיתופי פעולה בעסקים- כך תעשו זאת נכון
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שיתופי פעולה בעסקים- כך תעשו זאת נכון 

מאת    [ 27/05/2015 ]
מילים במאמר: 421   [ נצפה 1402 פעמים ]

 
 

כעצמאים, יש לנו חשיפה מוגבלת כלפי הלקוחות שלנו. לרוב תקציבי השיווק שלנו לא בשמיים ולא מאפשרים לנו לשכור שירותי יחסי ציבור או מישהו שינהל לנו את העסק ברשתות החברתיות וברשת בכלל.

נוסף על כך, עבודה כעצמאי משמע- עצמי- אני- לבד. אני מנהל את העסק, אני בעל הדיעה הבלעדי, אני מקבל ההחלטות, אני מנהל את השיווק ועוד... הידע שיש לי לא רחב מספיק, כי אני בסה"כ אדם אחד.

יצירת שיתופי פעולה עם עצמאים/עסקים נוספים מאפשרים לנו להרחיב את העסק, לפנות לקהלי יעד חדשים שלא שמעו עלינו מעולם, ליצור שירותים ומוצרים נוספים, להרוויח יותר, ולענות על צורך חזק אצל העצמאיים- לא לעבוד לבד.

שיתופי פעולה שנעשים בהצלחה מאפשרים לנו לסעור עם משתף הפעולה וליצור שירותים ומוצרים שלא חשבנו עליהם כלל. שיתוף פעולה מוצלח מאפשר לנו להציע ללקוח שלנו מענה רחב, הוליסטי, שלם כך שלא יצטרך לחפש במקום אחר- הכל נמצא אצלינו. 

אז איך עושים את זה?

1. עלינו להבין ששיתוף פעולה מטרתו WIN WIN לשני הצדדים. אם אחד הצדדים לא יוצא מורווח- שיתוף הפעולה לא יצלח

2. בבואנו לבחור את משתף הפעולה שלנו עלינו לחשוב- "מה יצא לו מזה". כן,כן- מה יצא לו מזה. אם ברצוננו להציע לו לשתף עימנו פעולה, צריך להיות לו כדאי. ולכן לפני שאנחנו פונים למשתף הפעולה שבחרנו עלינו לחשוב לעומק, מה יש לנו להציע לו. למה שירצה לחבור אלינו.

3. שיתוף פעולה יכול להתבצע עם עסק מתחיל בתחומו או ותיק בתחומו. עסק המתחיל בתחומו- הסיכויי שירצה לשתף עימנו פעולה גבוה יותר, הוא ירצה "להוכיח" את עצמו ועל כן ישקיע מאמץ רב. שיתוף פעולה עם עסק מתחיל בתחומו מאפשר לנו לקבוע את אופי שיתוף הפעולה וחלוקת הרווחים. לדוגמא: אני מביא את קהל הלקוחות והעוקבים שלי ואתה מביא את הידע החדש שלך שלי אין. 

לעומת זאת שיתוף פעולה עם עסק ותיק בתחומו יכול למצב אותנו גבוה, קהל הלקוחות שלו גדול ועל כן החשיפה גדולה. מדוע שירצה לשתף עימנו פעולה? כי הוא רוצה לחדש, לנו יש ידע שלו אין והוא גם לא מעוניין ללמוד אותו.

4. יש לקבוע הסכם שותפות כבר בהתחלה. אין מדובר בשותפות בעסק! אלא שותפות לשם שירות מסויים או מוצר כלשהו. ההסכם צריך להכיל את תיאום הציפיות של כל אחד מהצדדים, את הפעילות שכל צד יעשה (השקעה, זמן, יכולות) ומה קורה במקרה ששיתוף הפעולה לא מצליח, כלומר- מה קורה עם הידע שצברו שני הצדדים אחד מן השני, עם הלקוחות החדשים שנוצרו בעקבות שיתוף הפעולה וכו'...

 

לסיכום, שיתוף פעולה כדאי לעסקים קטנים משום שהדבר מאפשר לנו להרחיב את עולמות התוכן והידע שלנו, פנייה לקהל יעד גדול יותר, הצעה של מוצר רחב יותר, הוליסטי, וכמובן- להגדיל את הרווחים שלנו.

 

בחרו בקפידה את משתפי הפעולה שלכם וצאו לדרך!

בצלחה!

אור קריבוס 


אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים ובינוניים


פייסבוק: https://www.facebook.com/maznika>

orkrybus@gmail.com


054-4413422


 



 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב