אחד הדברים החשובים ביותר בפעילות יחסי ציבור הוא היכולת להיות עם היד על הדופק ולמנף הזדמנויות תקשורתיות. הזדמנות תקשורתית תוגדר לצורך העניין ככל אירוע בעל תהודה תקשורתית כלשהי.
כמובן שכמו בכל פעילות יחסי ציבור, מילת המפתח היא יצירתיות. ככל שפעילות יחסי הציבור תהיה יצירתית יותר, ככל שהצטרפות לנושא תהיה מזווית מקורית יותר, כך ניתן יהיה לקטוף פירות מתוקים יותר.
חגים ומועדים
חגים ומועדים הם אירועים בעלי תהודה. בזכות היותם קבועים בלוח השנה, ניתן להתכונן אליהם כיאות. מינוף חגים ומועדים יכול להתבצע במספר דרכים:
הפצה ויראלית של ברכות: מי לא מקבל באימייל לפני כל חג תמונה/מצגת/סרטון המועברים על ידי החברים? הערכות נכונה ומתאימה יחד עם הכנת ברכה לחג מתאימה ויצירתית תאפשר הפצה ויראלית של הברכה החתומה עם חתימה/מסר מתאים.
הפקת אירוע מתאים: יום עצמאות, פורים, ראש השנה, ט"ו באב ואירועים נוספים עשויים לשמש כבסיס לאירוע מתאים. מסיבה, קבלת פנים, יום עיון, או כל אירוע אחר לקראת החג /מועד עשויים לשמש ככלי מתאים ליחסי ציבור.
פעילות מיוחדת לחגים: פעילות קהילתית לקראת החג, מבצעים לקראת החג או כל פעילות המתעלת את נושא החג לצרכי יחסי ציבור או שיווק
אירוע הנמצא בכותרות
נושאים הנמצאים בכותרות, עשויים לשמש ככר נפלא לניצול הזדמנויות ליחסי ציבור. ככל שהאירוע יותר משמעותי (לדוגמא פרשת קצב, מפולת כלכלית ועוד) כך ניתן להציע פרשנות מטעם. ישנם לא מעט כלי תקשורת בישראל וכולם צמאים לעוד חומר עוד פרשנות, עוד הצגת מידע מכיוונים אחרים.
כמובן שכדאי להשמיע דעה מקורית או פרשנות מטעם מומחה אשר לא חוזרת על דברי האחרים.
פעילות בולטת של חברה בולטת
כאשר חברה בולטת בתחומה מבצעת פעולה מסוימת המקבלת חשיפה משמעותית, ניתן "לרכב על העניין" ולהציע שירות דומה. כמובן שהיחס יהיה בהתאם ורמת הכיסוי תהיה פחותה, אולם לפעמים זה לא נורא לבחור בשיטת Me Too בעקבות מיקרוסופט, גוגל, טבע או קוקה קולה. נהפוך הוא, הדבר שם את החברה באותה נשימה יחד עם אותה חברה מובילה בתחומה.
שיווקית, כתיבת תכנים לאינטנרט, ניוזלטרים, בלוגים מקצועים ועוד. באתר החברה תמצאו גם בלוג יחסי ציבור