דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להשיג הלוואה בריבית נמוכה לעסק ? 

מאת    [ 14/05/2015 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 1602 פעמים ]

כל העסקים הקטנים מתלוננים על ריביות גבוהות של ההלוואות שהם מגייסים. בהחלט זה מובן לאור מחנק האשראי הקיים במשק. הבנקים מהססים יותר ויותר להעניק הלוואות לעסקים קטנים וכאשר הם מעניקים הלוואות לעסקים זה בריבית גבוהה.

עם זאת, העסקים הקטנים לא עושים את המוטל עליהם במהלך משא ומתן לגיוס הלוואות לעסקים קטנים. הם לרוב מקבלים את רוע הגזרה ומגייסים את ההלוואות בריבית גבוהה. במקום לבצע פעולות שונות בעסק שיובילו לגייס הלוואה בריבית נמוכה, הם יושבים בחוסר מעש פיננסי ומתלוננים.

להלן פעולות המסייעות להשגת הלוואות בריבית נמוכה לעסק:


    • להתמקח – שמגייסים הלוואה לעסק זה לא דבר שונה מלקנות רהיט בשוק הפשפשים. זה אולי נשמע לכם מופרך אך זה נכון. למוכר בשוק יש מחיר מינימום שהוא מוכן למכור את הרהיט אך כמובן שהוא ינסה למכור לכם את הרהיט במחיר גבוה בהרבה. אבל אם תתמקחו מספיק חזק וטוב תצליחו להוריד את המוכר במחיר הראשוני שהוא נקב, למורת רוחו. אותו דבר עם הבנק. הבנק יכול להעניק לכם הלוואה בריבית נמוכה יותר ועם פריסה ארוכה יותר אך הוא לא רוצה, כי כל הקלה בתנאי ההלוואה משמע הוא מרוויח על העסק פחות. פה נכנס תהליך משא ומתן, שעל העסק חובה לנסות ולעשות הכול בכדי להוריד את הבנק בדרישות שלו לתנאי הלוואה. ככל שנתאמץ במהלך המשא ומתן ונתמקח על כל סעיף של ההלוואה כך נחסוך לעסק עלויות רבות ונצליח לגייס הלוואה בריבית נמוכה בהרבה יותר ממה שהבנק רצה לתת לנו.
    • לבדוק אלטרנטיבות אחרות – ללכת לבנק שלכם ולבקש הלוואה זה מאוד נוח ונחמד אך איך אתם יודעים אם הבנק לא מתמחר את ההלוואה שלכם גבוהה מדי. אם לא תבדקו אלטרנטיבות גיוס הלוואה אחרות לעולם לא תדעו. חלק מהפעולות שאפשר לבצע בכדי לגייס הלוואה בריבית נמוכה יותר הוא על ידי בדיקת אלטרנטיבות אחרות להלוואה. יש 2 מקרים שיתרחשו אם תבצעו בדיקה מול גורמי מתן הלוואה אחרים. המקרה הראשון הוא, שתמצאו גורם אשר מוכן להעניק לכם הלוואה בריבית נמוכה יותר, בין אם זה בנק או בין אם זה קרן סיוע לעסקים, זה לא משנה. המקרה השני הוא שהבנק יחליט לבוא לקראתכם ולהוריד את תנאי הריבית על מנת לסגור את מתן ההלוואה כמה שיותר מהר. בכל מקרה כזה העסק הרוויח כי הוא מגייס הלוואה בריבית נמוכה יותר מהשלב ההתחלתי.
    • לגייס הלוואות ממקום של נינוחות בעסק – הרבה עסקים מחכים לשנייה האחרונה לפני שהם פונים לבנק שלהם לגייס הלוואה. במקרה כזה הם מציבים את עצמם בעמדת נחיתות של לחץ, מה שיוביל לכך שהבנק ישתמש בכוח המיקוח הזה בכדי לתת הלוואה בריבית גבוהה יותר ממה שהיה יכול לפני חודש, שמצב העסק היה תקין. לכן חשוב לתכנן את הבקשות אשראי כך שיתבצעו ממקום של נוחות וכוח מיקוח, זה יוביל לגיוס הלוואה בריבית נמוכה יותר.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
מומחים בגיוס הלוואות לעסקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב