דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמצום הוצאות בכדי לצמצם גיוס הלוואות עסקיות 

מאת    [ 13/05/2015 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 1425 פעמים ]

כל עסק קטן יודע שלא ניתן להימנע מלגייס הלוואות לעסק, במיוחד עם לעסק יש הוצאות גבוהות, או במונחים פיננסים, שיערי רווחיות נמוכה. ככל שהוצאות העסק גבוהות יותר ומחזור הפעילות גבוה יותר, לעסקים הללו אין ברירה אלא לגייס עוד ועוד הלוואות לעסקים.

שיעור רווח תפעולי נמוך מאלץ לגייס יותר הלוואות לעסקים

עסקים אשר פועלים על עלויות מכר גבוהות הם עסקים אשר בשוטף, הקניה של הסחורה שלהם הרבה פעמים לא יכולה להיות ממומנת אך ורק בהכנסות, בטווח הקצר. לכן, הם זקוקים לגייס הלוואות למימון חלק גדול של רכישת הסחורה. אם נוסיף לכך תנאי שוטף ללקוחות, אנו מקבלים עסק אשר זקוק לגייס הלוואות לעסקים קטנים בכדי לשרוד.

אפשר לבצע פעולות לצמצום ההוצאות שיובילו לצמצום בגיוס אשראי

יש פעולות שכל עסק יכול וצריך לעשות בכדי לצמצם את הצורך שלו לגייס הלוואה לעסקים קטנים. הפעולות הללו נעות משיפור התנהלות תפעולית ועד לשיפור התנהלות פיננסית של העסק. הפעולות האפשריות הן:


    • התייעלות ניהול רכש – לעסקים אשר יש שיעורי רווחיות נמוכה ועלות מכר גבוהה, ניהול הרכש הוא מרבית מהפעילות העסקית. כלומר, כל שינוי לטובה או לרעה יכול להשפיע על העסק רבות. התייעלות בניהול הרכש, גם אם מינימלית, יכולה לצמצם משמעותית את ההוצאות ולצמצם בכך את הצורך של העסק לגייס הלוואות.
    • תפעול שוטף על מלאי נמוך – הרבה עסקים בתחום המסחר סובלים ממימון מלאים. ישנה סכנה לעבוד על מלאי נמוך, המגיעה מכך שבמקרה של עסקה גדולה העסק לא יכול לבצע אותה, אך חשוב לנסות ולעבוד עם מלאי נמוך ככל הניתן. ככל שיש מלאי נמוך יותר העסק מממן פחות מלאי ונזקק לפחות הלוואות בכדי לעשות זאת.
    • לא לגייס הלוואות גישור – עסקים שיש להם רווחיות נמוכה אוהבים לגייס הלוואות גישור. זה פתרון אשראי נוח אך גם יוצר תלות ועלויות מימון גבוהות. רצוי כמה שיותר לגייס הלוואות ארוכות טווח, גם אם תפעולית זה מקשה על הפעילות. החיסכון בהוצאות הרבה יותר יתרון לעסק.
    • לגייס יותר הלוואות בערבות מדינה – הלוואות לעסקים בערבות מדינה הן הלוואות ארוכות טווח בתנאי הלווה נוחים. עסקים אשר סובלים מהוצאות גבוהות צריכים לנסות ולגייס כמה שיותר הלוואות בריבית נמוכה, וללא ספק הלוואות בערבות מדינה מאוד כדאיות ולא מעמיסות על העסק.
    • הורדת עלויות תפעול – בנוסף לביצוע פעולות לצמצום עלויות מכר, חושב לא לשכוח לנסות ולהוריד עלויות תפעול. גם אם עלויות התפעול נמוכות, תמיד אפשר לשפר את ההתנהלות של העסק ולהוריד את העלויות העקיפות האחרות בעסק.
    • שיפור התנהלות מול הבנק – עסקים קטנים יכולים לצמצם את הדרישה שלהם להלוואות כאשר היחס שלהם מול הבנק טוב יותר. ככל שההתנהלות הבנקאית של העסק גמישה יותר כך הוא פחות עושה טעויות בגיוס הלוואה. התנהלות טובה מול הבנק דרך קשרים טובים יותר יאפשרו דווקא לצמצם אשראי בטווח הארוך.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
מומחים בגיוס הלוואות לעסקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב