דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפריה חוץ גופית - מה זה? 

מאת    [ 07/05/2015 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2317 פעמים ]

קרוב לודאי שרבים ניתקלו במושג הפריה חוץ גופית או בשמו הלועזי והמקצועי IVF בחדשות או בכל פרסום אחר הנוגע לפריצות דרך מדעיות בתחום, מבני משפחה טרם גיל המעבר ומזוגות שניסו הפריה חוץ גופית. שאולי זה באמת עבד להם כך שהסקרנות רק גוברת, אז מה היא הפריה חוץ גופית?

הפריה חוץ גופית מהי: הפריה חוץ גופית זו שיטה של תפיסה כאשר הדרך המיושנת לא עובדת מסיבה כלשהי. אולי האישה לא פוריה כמו שהייתה פעם ואולי ספירת הזרע של הגבר הולכת ופוחתת, כך או כך הפריה חוץ גופית לוקחת את ביצית האישה וזרע הגבר החוצה כאשר מדען בתנאי מעבדה יכול להביא אותם יחד בצורה הרבה יותר יעילה. נמצאים בצלוחית במעבדה הביצית מופרה על ידי הזרע, ברגע שזה קורה הביצית מושתלת חזרה לתוך רחמה של האישה, תשעה חודשים לאחר מכן ווואלה תינוק קטן מצטרף לעולם.

הפריה חוץ גופית מהי: הדרך היעילה ביותר להרות ללא ניתוח במידה ובוצע קשירת חצוצרות או שישנם בעיות עקרות. מאחר וניתן להגיע אל הביצית והזרע מבלי לשנות או לפגוע בצינור הזרע או החצוצרות, במילים אחרות זוהי הדרך הקלה ביותר להרות אם קיבלתם בעבר החלטה שלא.

הפריה חוץ גופית מהי: שיטה של תפיסה שעובדת הכי טוב כאשר האישה בת 35-45 מאחר ואישה מבוגרת סיכוייה להרות פוחתים. כמוכן גילו של אדם ובריאותו יכולים לשחק תפקיד במידה וספירת הזרע נמוכה ביותר או אינו מסוגל להפרות בהצלחה. הפריה חוץ גופית בדרך כלל הדרך הטובה ביותר עבור זוגות המעוניינים להיכנס להריון ושהם בריאים.

הפריה חוץ גופית מהי: שיטה של תפיסה שיכולה להוביל לבדיקת הריון חיובית בכ 10-14 ימים ממועד ההשתלה ברחם, אם הניסיון הראשוני לא היה מוצלח ניסיון חוזר יכול להתבצע עם 2-3 עוברים שהיו בהקפאה במקרה הניסיון הראשון שכשל. אם אישה לא הרה תוך שבועיים אזי הניסיון כשל.

הפריה חוץ גופית מהי: ניסיון להחדיר באופן ידני עוברים לתוך רחם האישה כאשר הוא פורה כדי להגדיל ולהבטיח הריון שעלול להוביל ללידה מרובה. בכ – 10-25% מהמקרים בני זוג עשויים להיות הורים של תאומים, לידה מרובה באמצעות טיפולי הפריה חוץ גופית היא תמיד מלווה במידה של סיכון ולכן מחייב להיות תחת מעקב צמוד. הסיכון של לידה מרובה תלויה בכמה עוברים מוחדרים כדי להגדיל את סיכוי הצלחת התהליך. בדרך כלל 2-3 עוברים מבטיחים כי לפחות אחד ייקלט ויבשיל לכדי הריון וללידת הילד, זה כמובן יכול להיות גם תאומים או שלישייה.

הפריה חוץ גופית מהי: שיטה של תפיסה שהיא בדרך כלל שיעור ההצלחה שלה משתנה ממקרה למקרה בדרך כלל, לאישה צעירה ישנם את הסיכויים הגבוהים להכנס להריון מאחר והרחם בשלב זה מסוגל יותר לתמוך בביצה ועובר. גיל בהחלט משחק תפקיד מאחר ותהליך ההזדקנות מוריד את הפוריות בדרכים רבות, עם זאת בהפריה חוץ גופית ישנה אפשרות מעשית עבור אלה שרוצים להביא ילדים לעולם, שמאמינים שהם יכולים להיות פוריים ומסוגלים לשאת ילד לאורך כל תקופת ההריון וכאלו שאולי עברו ניתוחים קודמים כדי למנוע התעברות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב