דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תודעות האדם: איזה סוגים עיקריים קיימים? 

מאת    [ 18/04/2015 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2569 פעמים ]

תודעות האדם יכולות להיות שטוחות או תלת מימדיות, עגולות או מרובעות. כשהאדם נולד, הוא יכול להיות ריבוע או עיגול. עיגול הוא תודעת "מטבע" ולו יש שני צדדים. אחד אמת ואחד שקר. אחד טוב, ואחד - רע. בכל צד יש נקודה קטנה ששייכת לצד השני. האדם חי באחד הצדדים, כשהנקודה הקטנה של הצד השני מבטאת את האנטיטזה למה שהוא חושב בכל זמן נתון.

ריבוע הוא תודעה שטוחה שמתבססת תמונה שמייצגת עולם. התמונה - מרובעת, והיא ביטוי רגשי של מציאות.

התודעות השטוחות מלמדות הגיון בסיסי שלפיו האדם לא מבין את המהות אלא עוסק בפירוש המשמעות לפי מערכת מושגים ואקסיומות, שבבסיסה יש משמעות אחת בלבד. לכן, התודעה השטוחה הינה בעצם מילון, שלפיו האדם מפרשן משהו בתור מושג ומקבל משמעות - מה זה אומר ומה המסקנה. המשמעות הינה אקסיומטית, והוכתבה לאדם מראש. לכן, אנשים שיש להם תודעות כאלה הם מעין רובוטים שמדקלמים מילים ומושגים שהם שיננו ואת משמעותן האקסיומטית שלהם, שהיא האידיאולוגיה ה"מקובלת". אין להם חשיבה והבנה אמיתיים.

תודעה מורכבת יותר, שמאפשרת חשיבה והבנה אמיתית היא תודעה תלת מימדית. על מנת לפתח תודעה כזאת יש צורך ללמוד בד"כ, ולאחר מספר שנות לימוד והתקדמות אינטלקטואלית, התודעה השטוחה, לאט לאט הופכת לתלת מימדית: קוביה או ספירה. התודעה התלת מימדית מאפשרת הבנה של תהליכים דינמיים, דמיון מופשט מתקדם, הדמייה בעזרת דמיון, תכנון עתידי תוך צפי מהלכים, ויש לה כוח ועוצמה משמעותיים יותר. לא כל מי שלמד השכלה גבוהה מפתח באמת תודעה תלת מימדית. אנשים שעסקו בשינון ולא הבנה אמיתית, ישארו עם תודעות שטוחות וההשכלה רק מוסיפה להם ידע אבל לא משפרת את אופן החשיבה.

ההבדל בין ריבוע לעיגול ובין קוביה לספירה משמעותי גם כן. העיגול והספירה מאמינים בדמיון ובדיה. הריבוע והקוביה - במציאות. 
בהתאם לכך, אנשים בחייהם יעסקו בתחומים האלה.

אנשי הספירה מאמינים בגאונות מסויימת ולא עבודה קשה וכוחנות, ומנסים בעזרת המצאה דמיונית, לחיות כל החיים. התודעה שלהם כוללת "פטנט" תודעתי, שהוא קומבינציה ייחודית ונדירה שהיתרחשה בעולם התת מודעי, שגרמה לרגש מסויים, שהוא הסוד שלהם. המטבע הוא "פטנט" אחד ידוע שיש בעולם הרוחני, והוא לא ייחודי לאדם המסויים. הספירה מתבססת על פטנט ייחודי ששייך לאותו האדם בלבד.

אנשי הקוביה הם אנשים הרבה יותר ברורים. הכל עניין של כוח תודעתי נטו. הקוביה זוכרת מציאות ולכן, מתבססת על רגע מסויים בעבר, שהכי חשוב לבן אדם בחיים מבחינה רגשית. התמונה הזאת מובילה את האדם בחיים. ההבדל בין קוביה לריבוע דו מימדי הוא שהריבוע הוא תמונה שטוחה וכך, האדם פחות נקשר אליה רגשית. הקוביה חווה חיים בצורה הרבה יותר חזקה, מלאה ומורכבת.

התודעות השטוחות הן תודעות של המוני העם, בעוד שהתלת מימדיות - שייכות לבודדים. חשיבה ייחודית, שהיא הבסיס של ההתקדמות האינטלקטואלית של האונושות, מתרחשת על בסיס תודעות תלת מימדיות בלבד בעוד שהשטוחות, חוזרות על אופני חשיבה ידועים וישנים ולא מסוגלות באמת לחדש דבר.

http://www.ldata.co.il/newsite/ViewArticles.aspx?ID=-8796245 פילוסופיה: מבט מודרני. כל הספר להורדה בחינם. לאוניד אסיפוב 2015




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב