מהו סוד השאלה שהובילה את ביל גייטס להצלחת מיקרוסופט ואת סרגיי ולארי להקמת גוגל איך תשאל את השאלה הנכונה שלך?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מהו סוד השאלה שהובילה את ביל גייטס להצלחת מיקרוסופט ואת סרגיי ולארי להקמת גוגל איך תשאל את השאלה הנכונה שלך? 

מאת    [ 16/04/2015 ]
מילים במאמר: 488   [ נצפה 1039 פעמים ]

 
 

כמנכ"ל או בעל חברה, האם אתה שואל איך להרוויח יותר או לחסוך בהוצאות או אולי אתה שואל איך למקסם את הערך שאתה נותן ללקוחות שלך, לכלכלה, לחברה ולעולם

ביל גייטס לא שאל איך לתכנן את התוכנה הטובה בעולם, הוא שאל איך לתכנן תוכנה שתהיה אבן לכל המחשבים (תוכנות הפעלה) בעולם

סרגיי ברין ולארי פייג' שאלו איך לארגן את המידע הקיים בעולם בצורה שתהיה זמינה ושימושית לכלל האוכלוסייה

שניהם  לא נכנסו לשוק שאין בו מוצרים דומים. להיפך לפניהם היו רבים שבנו מנועי חיפוש אך במבחן התוצאה גוגל ידעה לשאול את השאלה הנכונה והמתחרים נעלמו

?אז מה היא השאלה הגדולה המעסיקה אותך

רבים מחפשים תשובות לשאלות קטנות שאלון כגון איך להרוויח יותר, איך לנצל את המשאבים ביעילות, איך לחסוך בהוצאות, איך למכור יותר
אבל לאורך השנים

ההיסטוריה מוכיחה כי רק שאלות גדולות מובילות לפריצות דרך משמעותיות

שאלות קטנות מהסוג השלילי כמו "למה זה קורה לי"? איך הם מצליחים ואני לא? למה כל מה שאני עושה לא מצליח? או שאלות שעוסקות במוגבלות כגון: רק אם היה לי יותר כסף להשקיע! העובדים שלי באים לעבודה, לא לעבוד (עצלנים)! השוק שלי קשה, אני עובד בשוק תחרותי ביותר, שאלות מסוג זה מובילות עסק להישרדות או לסגירה

השאלות שעוסקות בהיבטים חיוביים כגון: איך לתרום, להאדיר, להשביח, להשפיע, לשרת, באיכות ובכמות את לקוחותיך הן השאלות הראויות להישאל והן שיובילו אותך למציאת פתרונות בדרך להצלחה ותוצר הלוואי יהיה ריווחיות ושליטה בשוק

לדוגמא חברת איקאה
איקאה היא לא חנות רהיטים!
השאלה שעומדת בפני מנכ"ל איקאה היא לא איך למכור יותר ארונות, שולחנות ומטבחים
?השאלה קשורה לחזון של איקאה ולכן השאלה היא כיצד לעזור להמונים בני המעמד הבינוני והנמוך לשפר את חווית החיים בביתם
הפתרונות יצרו קונספט של ריהוט בייתי מותאם לכל חדר (חדר שינה, סלון, חדר ילדים מטבח ומשרד) בדירה
ריהוט מעוצב בקפידה, פונקציונאלי פשוט והעיקר במחיר הנמוך ביותר האפשרי
כך שהמונים רבים יוכלו להרשות לעצמם לרכוש את הריהוט
השאלה הגדולה עוסקת בשינוי תפישה, ראיה מרחוק מבט לוויני יציאה מהריבוע ומאיזור הנוחות של השואל
כדי להגיע לחשיבה השואל חייב לברר ולהתבונן מזויות שונות חדשות, חיבורים של אמונות, תפיסות עולם, יכולות ומשאבים, בריתות שיתופי פעולה אשר יוצרים חדשנות ופתרונות אמיתיים

האמריקאים לא הנחיתו את ניל אמסטרונג על הירח כדי לחפש זהב, השאלה הגדולה שלהם היתה
איך להראות ולהוכיח לעולם (בתקופת המלחמה הקרה) שהם המנהיגים הבלתי מעורערים . התוצאה מעבר להנחתת אדם על הירח היתה מאות אלפי פטנטים שהיישום שלהם משפר את חיינו ביום יום

לסיכום

מנכ"לים של חברות קטנות וגדולות עובדים קשה שעות רבות ביום. ההבדל בפעילות שלהם נובע מסוגי השאלות שהם שואלים את עצמם

חברות גדולות שואלות שאלות גדולות, עסקים קטנים שואלים שאלות קטנות, תפקידך לחשוב כיצד אתה יכול להגדיל את השאלה שמניעה את העסק שלך כך שתגדיל את העסק שלך

אז מה אתה אומר, מה היא השאלה הגדולה שלך?

אתה מוזמן ליצור קשר ונשוחח רק על החברה/עסק שלך בחינם. אמיר דרורי אסטרטג עיסקי drorimst@gmail.com  050-7859777


 


בנוסף כתבתי מדריך מתנה עבורך
להורדה לחץ על הקישור


http://business-israel.ravpage.co.il/double-your-company?REF=ma

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב