דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קואצ'ינג, הדרך לשפר כישורים ויכולות 

מאת    [ 15/04/2015 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 1482 פעמים ]

כמו רבים בשוק העבודה, בוודאי שמעת או נתקלת בעבר באימון - "קואצ'ינג" - במקום עבודתך. יתכן שקיבלת אימון ואפילו השתמשת בו כדי לשפר את התפקוד שלך או את ביצועי העובדים שלך. גם אם עדיין לא ממש שאלת את עצמך מהו בעצם "אימון" (אימון אישי, אימון עסקי); כמי שפעיל בשוק העבודה, חשוב שתקבל תשובות לשתי שאלות: (1) מהו אימון ו-(2) אייך ניתן להשתמש בו. לאחר שתברר מושגים אלה, יש סיכוי טוב שתשאל: "איזה כישורים צריך כדי להיות מאמן אפקטיבי?" יתכן שגם תרצה להשתתף בקורס קואצ'ינג בעצמך.

 אז אייך עושים את זה? בדר"כ, פגישת אימון היא שיחה שקטה בין המאמן לבין המאומנים, שעניינה הכוונת המאומנים להשגת תשובות בעצמם. בארגונים מסוימים אימון עדיין נתפס כדרך ככלי לתיקון בעיות לאחר שנוצרו בעיות. כיום, ברוב הארגונים, אימון הוא דרך חיובית ומוכחת, לעזור לאנשים לגלות את מטרותיהם ורצונותיהם ואת הדרכים להשיג אותם. מאמנים במקום העבודה אינם יועצים, פסיכולוגים, מורים רוחניים וכו' למרות שהם עשויים להשתמש בחלק מן הכלים שלהם.

קואצ'ינג הוא דרך מדהימה לשפר כישורים ויכולות וביצועים. הוא יכול לסייע בהתמודדות עם בעיות אישיות או מקצועיות, לפני שהן מחמירות. קואצ'ינג מקצועי מבוצע ע"י מאמנים בעלי הכשרה פורמלית, העובדים עם לקוחות כדי לשפר את האפקטיביות והביצועים שלהם ועוזרים להם לממש את הפוטנציאל האישי. שירותי המאמנים נשכרים ע"י המאומנים או ע"י ארגונים. קואצ'ינג מתנהל על הצד הטוב כיותר, כאשר שני הצדדים מבינים מראש, מדוע נשכרו שירותי המאמנים וכאשר מתבצע תיאום ציפיות משותף למטרות האימון ומה מבקשים המאומנים להשיג באמצעותן. בין התחומים בהם אימון יכול לעזור: ניהול זמן יעיל, ניהול יעל של קריירה בתוך הארגון, הורדת מתח בעבודה ובבית, השגת איזון בין תפקוד בעבודה לבין תפקוד בבית, רכישת המיומנויות הנכונות, כדי להמשיך להתפתח מקצועית ושיפור מיומנויות ביחסי אנוש.

 מנהלים בארגון יכולים להיות משפיעים במידה דומה לזו, שמאמן משפיע והם אינם חייבים לעבור הכשרה פורמלית של אימון. כל זמן שמנהלים פועלים באופן מובנה, במגבלות יכולותיהם המקצועיות, הם יכולים לשפר ולפתח את היכולות של עובדיהם. האתגר הגדול שיש למנהל, הוא לדעת להפריד בין תפקידו כמנהל ותפקידו כמאמן: מנהל מכיר את תהליך העבודה היומיומי של המאומן; יש לו ידע וניסיון שימושיים ולכן הוא יכול לסייע לעובדיו להגיע לתשובות הטובות ביותר, לבעיות עמן הם מתמודדים. אולם עליו להיום רגיש בדרך בה הוא עוזר לאנשים, משום שהבעיות עשויות להתגלות כמורכבות יותר ממה שהניח מלכתחילה ועיקר משום שהוא עדיין חובש את כובע המנהל, על כל המשתמע מכך. לעומתו, מאמן מקצועי משוחרר ממגבלות אלה ומגיע לאימון ממקום "ניטראלי".

 לקואצ'ינג (אימון אישי או עסקי) יש מספר כללי ברזל: (1) התבססות על סודיות ואמון; הוא יכול להצליח רק אם המאומן יוכל לדבר על כל דבר רגיש ככל שיהיה, עם המאמן. על המאמן להיות מסוגל לשמוע דברים אלה ולשמרם בסודיות (אלא אם כן מדובר בפעילות פלילית או מזיקה לארגון, ללקוחותיו או לאנשים אחרים). (2) הפתרון לבעיה שמעלה המאומן נמצא אצל המאומן. הדבר עשוי להישמע מוזר, אך אימון מניח כי הרקע לבעיה והפתרונות האפשריים לה, כבר ידועים למאומן. תפקידו של המאמן הוא לשאול את השאלות הנכונות, כדי לעזור למאומן להגיע למסקנות בעצמו, אם כי הוא יכול לספק  משוב משלו, כדי לתמוך בתהליך זה. 

ערן אמנוני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב