קואצ'ינג, הדרך לשפר כישורים ויכולות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

קואצ'ינג, הדרך לשפר כישורים ויכולות 

מאת    [ 15/04/2015 ]
מילים במאמר: 490   [ נצפה 1163 פעמים ]

 
 

כמו רבים בשוק העבודה, בוודאי שמעת או נתקלת בעבר באימון - "קואצ'ינג" - במקום עבודתך. יתכן שקיבלת אימון ואפילו השתמשת בו כדי לשפר את התפקוד שלך או את ביצועי העובדים שלך. גם אם עדיין לא ממש שאלת את עצמך מהו בעצם "אימון" (אימון אישי, אימון עסקי); כמי שפעיל בשוק העבודה, חשוב שתקבל תשובות לשתי שאלות: (1) מהו אימון ו-(2) אייך ניתן להשתמש בו. לאחר שתברר מושגים אלה, יש סיכוי טוב שתשאל: "איזה כישורים צריך כדי להיות מאמן אפקטיבי?" יתכן שגם תרצה להשתתף בקורס קואצ'ינג בעצמך.

 אז אייך עושים את זה? בדר"כ, פגישת אימון היא שיחה שקטה בין המאמן לבין המאומנים, שעניינה הכוונת המאומנים להשגת תשובות בעצמם. בארגונים מסוימים אימון עדיין נתפס כדרך ככלי לתיקון בעיות לאחר שנוצרו בעיות. כיום, ברוב הארגונים, אימון הוא דרך חיובית ומוכחת, לעזור לאנשים לגלות את מטרותיהם ורצונותיהם ואת הדרכים להשיג אותם. מאמנים במקום העבודה אינם יועצים, פסיכולוגים, מורים רוחניים וכו' למרות שהם עשויים להשתמש בחלק מן הכלים שלהם.

קואצ'ינג הוא דרך מדהימה לשפר כישורים ויכולות וביצועים. הוא יכול לסייע בהתמודדות עם בעיות אישיות או מקצועיות, לפני שהן מחמירות. קואצ'ינג מקצועי מבוצע ע"י מאמנים בעלי הכשרה פורמלית, העובדים עם לקוחות כדי לשפר את האפקטיביות והביצועים שלהם ועוזרים להם לממש את הפוטנציאל האישי. שירותי המאמנים נשכרים ע"י המאומנים או ע"י ארגונים. קואצ'ינג מתנהל על הצד הטוב כיותר, כאשר שני הצדדים מבינים מראש, מדוע נשכרו שירותי המאמנים וכאשר מתבצע תיאום ציפיות משותף למטרות האימון ומה מבקשים המאומנים להשיג באמצעותן. בין התחומים בהם אימון יכול לעזור: ניהול זמן יעיל, ניהול יעל של קריירה בתוך הארגון, הורדת מתח בעבודה ובבית, השגת איזון בין תפקוד בעבודה לבין תפקוד בבית, רכישת המיומנויות הנכונות, כדי להמשיך להתפתח מקצועית ושיפור מיומנויות ביחסי אנוש.

 מנהלים בארגון יכולים להיות משפיעים במידה דומה לזו, שמאמן משפיע והם אינם חייבים לעבור הכשרה פורמלית של אימון. כל זמן שמנהלים פועלים באופן מובנה, במגבלות יכולותיהם המקצועיות, הם יכולים לשפר ולפתח את היכולות של עובדיהם. האתגר הגדול שיש למנהל, הוא לדעת להפריד בין תפקידו כמנהל ותפקידו כמאמן: מנהל מכיר את תהליך העבודה היומיומי של המאומן; יש לו ידע וניסיון שימושיים ולכן הוא יכול לסייע לעובדיו להגיע לתשובות הטובות ביותר, לבעיות עמן הם מתמודדים. אולם עליו להיום רגיש בדרך בה הוא עוזר לאנשים, משום שהבעיות עשויות להתגלות כמורכבות יותר ממה שהניח מלכתחילה ועיקר משום שהוא עדיין חובש את כובע המנהל, על כל המשתמע מכך. לעומתו, מאמן מקצועי משוחרר ממגבלות אלה ומגיע לאימון ממקום "ניטראלי".

 לקואצ'ינג (אימון אישי או עסקי) יש מספר כללי ברזל: (1) התבססות על סודיות ואמון; הוא יכול להצליח רק אם המאומן יוכל לדבר על כל דבר רגיש ככל שיהיה, עם המאמן. על המאמן להיות מסוגל לשמוע דברים אלה ולשמרם בסודיות (אלא אם כן מדובר בפעילות פלילית או מזיקה לארגון, ללקוחותיו או לאנשים אחרים). (2) הפתרון לבעיה שמעלה המאומן נמצא אצל המאומן. הדבר עשוי להישמע מוזר, אך אימון מניח כי הרקע לבעיה והפתרונות האפשריים לה, כבר ידועים למאומן. תפקידו של המאמן הוא לשאול את השאלות הנכונות, כדי לעזור למאומן להגיע למסקנות בעצמו, אם כי הוא יכול לספק  משוב משלו, כדי לתמוך בתהליך זה. 

ערן אמנוני

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב