דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חדשנות בתהליכים כגורם להצלחה שיווקית 

מאת    [ 27/03/2008 ]

מילים במאמר: 343   [ נצפה 2680 פעמים ]

IBM
מכון IBM לערך עסקי - IBV- IBM institute for Business Value משמש כיחידה המרכזית של הייעוץ האסטרטגי. התפישה המובילה של המכון היא שחדשנות מהווה חלק בלתי נפרד מניהול עסק.
מכון IBM לערך עסקי מורכב מקבוצה של יועצים עסקיים. בשלב ראשון עורכים היועצים מחקר מקדים עם לקוחות החברה ומגדירים את האפשרי מבחינה עסקית וטכנולוגית. בהמשך נערך מחקר מעמיק יותר, המאפשר לחברה לחדש עבור הלקוחות ויחד עימם. הלקוחות מספקים ידע, המשלב אסטרטגיה ויכולת ביצוע.

Sales force
חברה מצליחה נוספת, Sales force, מציעה לכל הארגונים בעולם מערכת CRM בהצעה חדשנית. החברה גובה תשלום עבור שימוש (חכירה) וחוסכת ללקוח את הצורך לרכוש תוכנה, חומרה (שרתים) וכן תשלומים נוספים עבור עדכוני גרסאות. זו בהחלט חדשנות שהתאפשרה באמצעות ה-Web.
הצעה מסוג זה מושתתת על מבנה עלויות נמוך של הספק (חיסכון בייצור ,CD שינוע בעולם, תשלום עמלות למפיצים, עלויות שיווק, גרסאות עדכניות) בצד תועלת גבוהה ללקוחות (חיסכון בעלויות רכישה, שדרוג, רכישת חומרה של שרתים ייעודיים). חברות CRM בעולם מתחרות על יכולות טכנולוגיות ולא על תועלת מרכזית. במקרה של Sales force החברה הבטיחה לבצע מהפכה באופן רכישת התוכנות העסקיות, ובמידה מסוימת הצליחה בכך בשוק ה-CRM. החדשנות של החברה הייתה בכך שהפכה את התוכנה לשירות המוחכר באינטרנט, ולא לשירות שנרכש והותקן על מחשבי החברה. מודל החכרות התוכנה מכונה גם "תוכנה כשירות". מודל זה מאפשר לחברות להימנע מעלויות של התקנת חבילות תוכנה מורכבות, הדורשות השקעה עצומה בשדרוגי חומרה.

Quicken
חברה מצליחה נוספת, Quicken,מתמחה בפיתוח תוכנה ביתית לניהול תקציב הוצאות והכנסות. החברה ראתה בניהול תקציב, המבוצע ידנית בפנקס ועט/עפרון, כמתחרה העיקרי שלה ולא ביצרני תוכנה פיננסית ייעודית, שהציעו יכולות חישוב חכמות. היא יצרה מוצר במחיר נמוך במיוחד, בעל יכולות בסיסיות של דיוק חישוב, מהירות וקלות לשימוש, וביטלה יכולות פיננסיות מורכבת שלרוב לא נעשה בהן שימוש. להלן תרשים עקומת ערך השוואתי בין התחליפים שעומדים בפני הלקוח ותפיסת הערך שהוא מייחס לכל אחד מהגורמים (דיוק, מהירות, קלות שימוש) תמורת מחיר. למעשה, החברה יצרה שוק חדש. היא לא התעניינה במאפיינים טכנולוגיים שהציעו המתחרים, אלא השקיעה מאמצים במתן יכולות טכנולוגיות דומות או יותר. החברה התעניינה בשוק הפוטנציאלי של הלקוחות שביצעו חישוב ידני והציעה להם תחליף טוב יותר, במחיר אטרקטיבי, הנמוך משמעותית מהמתחרים, יצרנים של תוכנות פיננסיות.

דורון חיות, מייסד ומנהל ניתוב מערכות יועצים לניהול, בעל 15 שנות ניסיון מקצועי, עוסק בייעוץ לשיפור איכות התהליכים העסקיים עבור חברות לחברות מובילות בענפי היי-טק, ארגוני שירות. בוגר מינהל עסקים ותעשיה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב