דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי ציפויים אפוקסיים ויתרונותיהם בהשוואה לריצוף קונבנציונלי 

מאת    [ 01/04/2015 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 3117 פעמים ]

ריצוף אפוקסי הוא דרך להגן, לאטום ולתקן רצפות בטון. מלבד העובדה שהוא מאריך את חייהם הוא גם נותן לרצפה ברק ומונע החלקה. אפוקסי מורכב לעתים קרובות משרף שיוצקים אותו על הריצוף. מלבד בטון, ניתן להשתמש בו גם על רצפות העשויות משיש או טראצו. ניתן להשתמש באפוקסי לתיקון ומילוי חורים קטנים, סדקים ובקיעים. זו אלטרנטיבה זולה יותר לעומת הסרה והחלפה של יחידת ריצוף שלמה.

ריצוף אפוקסי אחיד משמש לעתים קרובות בסביבות תעשייתיות שיש בהם תנועה רבה של אנשים, כלי רכב וציוד כבד. חומר זה גם עמיד למים ואבק מה שהופך את המשטח קל לניקוי. עובדה זו עושה את האפוקסי לאופציה נהדרת עבור מקומות שצריכים לנקות ולחטא אותם לעתים קרובות כמו מטבחים וחדרי שירותים. מקומות אחרים להם מתאים ריצוף אפוקסי כוללים: מפעלים, מחסנים, מוסכים, בתי מרקחת ומרכזים קמעונאיים.

ציפוי רצפה אפוקסי מסחרי קיים בכמה סוגים. לצרכנים יש בדרך כלל את האפשרויות הבאות לבחור מתוכן בהתאם לצרכים הספציפיים שלהם:


    • ציפוי אפוקסי בפיזור עצמי - צורה זו של ציפוי אפוקסי מועדפת בשל החוזק המכני היוצא דופן שלה. משתמשים בה לעתים קרובות בשטחים בהם יש תנועה רבה של כלי רכב כבדים, מלגזות ועגלות משטחים. האפוקסי הזה עשוי מחול קוורץ המקנה לו תכונות טובות נגד החלקה.
    • ציפוי אפוקסי בעל איזון עצמי - זוהי צורה חסכונית של אפוקסי המשמשת ליצירת משטח חלק ואחיד. לעתים קרובות הוא מיושם על רצפות בטון קיימות וכן הוא גם משמש סביבות עבודה כמו משרדים, מטבחים, אזורי אחסון וחדרי אוכל.
    • ציפוי מלט אפוקסי – זהו הציפוי החזק ביותר והעמיד ביותר מכל סוגי הציפויים האפוקסיים. בדרך כלל הוא משמש באזורים בהם עתידה להיות תנועה רבה של רכבים גדולים וכבדים הקשורים לבנייה והובלה.
    • ציפוי אפוקסי עם חצץ – בסוג זה משתמשים בעיקר למטרות דקורטיביות. צורות מסוימות של עיצובים יכולות להיות מיושמות על גבי האפוקסי, מה שהופך אותו לבחירה נהדרת עבור עסקים המעוניינים להטביע את הלוגו שלהם על הריצוף.
    • ציפוי אפוקסי טראצו – סוג זה דומה לציפוי אפוקסי עם חצץ והוא מוכר בשל ערכו האסתטי. לעתים קרובות הוא מיושם על כניסות קדמיות של מבנים ציבוריים, בתי ספר, מסדרונות, אזורי המתנה ואזורים אחרים בהם אנשים נוטים להתאסף.
    • ציפוי אפוקסי אנטי סטטי – בצורה זו של ריצוף משתמשים באזורים בהם נדרשת סביבה אנטי סטטית, כמו למשל בתי חולים, מעבדות ואזורים אחרים המאחסנים ציוד אלקטרוני.

מלבד עלותו הנמוכה, עמידותו והעובדה שהוא מושך מבחינה ויזואלית, אפוקסי גם מסייע בשיפור הבטיחות של העובדים עקב היותו מונע החלקה ונקי מחיידקים. בנוסף, יש לו את היכולת לשמור על צורתו גם לאחר חשיפה לטמפרטורות קיצוניות.

עבור רוב העסקים ציפוי אפוקסי הוא השקעה משתלמת, שתחזיק מעמד למשך שנים ללא צורך בתחזוקה נוספת מלבד הניקיון השגרתי של הרצפה. ישנם סוגים רבים של ציפויים כך שחברות יוכלו לבחור מתוכם את המתאימים ביותר לתקציב ולצרכים הספציפיים שלהם. ניתן לקבל ייעוץ ללא תשלום והמלצות גם מקבלן, לאחר פגישה אישית וביצוע בדיקה על מנת לקבל החלטה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב