דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינוי בינוי - פתרון עם תועלות! 

מאת    [ 10/03/2015 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 1444 פעמים ]

פינוי בינוי – פתרון עם תועלות!

 

מצוקת הדיור בישראל הולכת וגוברת מידי שנה. מחירי הדירות נוסקים, האוכלוסייה גדלה משנה לשנה, ולזוגות צעירים רבים אין דירה או אפשרות לרכוש דירה. מדינת ישראל מנסה למצוא פתרונות מגוונים ויצירתיים למצוקת הדיור הקיימת בארץ. אחת הדרכים היעילות ביותר ליצירת יחידות דיור חדשות וניצול טוב יותר של שטח בנוי קיים היא באמצעות פרויקטים של פינוי בינוי.

 

מהו פרויקט פינוי בינוי?

 

מדינת ישראל מכריזה לעיתים על שטחים בנויים בשכונות וותיקות, שסובלות בדרך- כלל מהזנחה, ובעלות פוטנציאל להגדלה של מספר יחידות הדיור על אותו השטח – כעל שטחים המיועדים לפרויקט פינוי בינוי. המשמעות של הכרזה כזו היא שישנה אפשרות להרוס את כל המבנים הקיימים בשטח זה, ולבנות במקומם בניינים חדשים ומודרניים המנצלים בצורה יותר טובה את השטח עליו הם נבנו ובכך מגדילים את כמות הדירות באותו השטח. כל זאת תוך כדי זאת שהדיירים הקיימים בשכונה לפני תחילת הפרויקט מקבלים הטבות שונות מן המדינה.

 

ישנן סיבות רבות לכך שפרויקט פינוי בינוי הינו פרויקט מורכב הדורש התערבות מקצועית. ראשית, בשטחים המוכרזים כמיועדים לפרויקט פינוי בינוי גרים אנשים שונים, ועל מנת להרוס את בתיהם ולבנת מחדש יש להגיע עמם להסדר על מנת שתהיה הסכמה מלאה מכולם להמשך התהליך. שנית, ישנם תהליכים ביורוקראטיים רבים הכרוכים בפרויקטים אלה, ואשר מאטים את התהליך. עם זאת, ישנם קבלנים רבים אשר עוסקים בפרויקטים של פינוי בינוי, ומוכנים לעבור את הקשיים בשביל הרווחים הצפויים להם.

 

ההסדרים עם הדיירים

 

קבלן אשר מעוניין לפתוח בפרויקט פינוי בינוי, צריך תחילה להגיע להסדר עם הדיירים במקום. לרוב, הקבלן מסדיר לדיירים במקום מקום מגורים חלופי למשך תקופת הבניה (כולל תשלום הוצאת שכירות, הובלה וכדומה). בנוסף, כל דייר מקבל דירה חדשה בפרויקט הבנוי, מה שמעלה את ערך הדירה השייכת לו, שטח הדירה ואיכות המגורים. באמצעות ההטבות הללו ניתן לשכנע את הדיירים להסכים לפרויקט, משום שהם למעשה מרוויחים ממנו הרבה מאד.

 

למה פרויקט פינוי בינוי משתלם לקבלנים?

 

קבלן אשר מתחיל בתהליך פינוי בינוי, מקבל הטבות מס רבות, כמו למשל פטור מתשלום מס שבח על הדירות החדשות אשר נבנות בפרויקט. כל הדירות שנוספות בפרויקט שייכות לקבלן, והוא יכול למכור אתן ולהרוויח עליהן סכומי כסף גדולים, הרבה יותר מאשר העלות המקורית של הפרויקט. לכן, ניתן למצוא קבלנים רבים אשר משקיעים בפרויקטים של פינוי בינוי. אך עם כל זאת יש לזכור שעדיף קבלן מקצועי ואמין על מנת שידאג תחילה לטובתכם ולא יפגע בזכויותיכם על מנת להגדיל את רווחיו.

חברת עופר רוטברג מ.ג.י בע"מ לפיקוח בנייה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב