דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להרזות בחורף 

מאת    [ 10/03/2015 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 2356 פעמים ]

החורף הישראלי, גם זה האחרון על שלל משקעיו, הוא אפיזודה עונתית קצרה המלווה גם בימים חמים ומוארים המזכירים לנו שהזמן להתכרבלות תחת בגדים גדולים ושמיכות המסתירות את המשקל העודף - קצר במיוחד. מאחורי כל חורף ישראלי קצר, מסתתר לו תמיד קיץ ארוך ומתיש שבו הבגדים חושפניים, והרצון שלנו להראות טוב עלול לסבול ממשקעי החורף. ד"ר אסנת רזיאל מציעה לכם לפצוח בדיאטה חורפית.

ד"ר אסנת רזיאל

התחושה הזו שהחורף מציע לנו את האפשרות להתחבא שגויה. החורף הישראלי קצר מאד והוא יכול להיות דווקא זמן מצוין להתכונן לקיץ המגיע אחריו. כן, דווקא עכשיו בחורף, זה הזמן להתחיל במשטר חיים בריא יותר ולהגיע אל הקיץ הישראלי חטובים ועם מוטיבציה גבוהה לשמור על המראה שלכם.

איך תרדו במשקל דווקא בחורף?

  • שמרו על טמפרטורת הגוף והבית

דאגו ללבוש בגדים חמים, שמרו על חום גופכם לאורך כל ימי החורף.  חממו גם את הבית ודאגו להיות במקומות מוסקים.

  • שתו הרבה, כאילו אתם באמצע הקיץ

זוהי דרך מצוינת לשמור על חום הגוף, דאגו שהיא תהיה דלת קלוריות במיוחד. מרקים נמסים ותה ללא סוכר. אם אתם לא חובבים של שתיה חמה המשיכו לשתות במרץ לפחות עשר כוסות של מים בכל יום. זכרו מנגנון הצמא שלכם פועל בעוצמה יותר נמוכה, הגוף לא מרגיש צמא ועליכם להיות דרוכים וליזום את פעולת השתייה ומתן הנוזלים לגוף.

  • ישנים הרבה

החורף הוא זמן מצוין גם לישון, לא רק לאכול. נצלו את מנגנון השינה שלכם באופן יעיל. התחושה והרצון לישון יותר בחורף היא תחושה טבעית ותורמת להצלחת הדיאטה שלכם, כשאתם ישנים, זהו זמן שבו אינכם צריכים להתמודד עם רעב ואתם פשוט אוכלים פחות.

קמתם משינה, איכלו מיד משהו קטן ועזרו לגוף לאזן את רמות הסוכר שלו. כשאתם מרחיקים את הארוחה הראשונה שלכם לאחר השינה מרחק זמן גדול מדי אתם מרעיבים את עצמם והסיכוי שתמצאו את עצמכם אוכלים קלוריות מיותרות ועודפות הוא גדול.

  • נשנשו בריא והתכוננו לכך מראש

הגוף מבקש לחמם את עצמו באמצעות מזון בחורף כאשר הטמפרטורות קרות. הוציאו מבעוד מועד את הירקות מן המקרר, אנחנו לא אוהבים ירקות קרים, והפיתוי לקחת נשנושים פחמימתיים גדול. זה בדיוק הזמן להיות יצירתיים ולהכין לעצמכם חמוצים מעניינים, ולדאוג שהכול יהיה בטמפרטורת החדר ולא במקרר. כך, תראו שאתם מתרצים יותר לאכול ירקות וחמוצים כאשר הם לא קרים.

  • הימנעו ממזונות עתירי שומן

החורף הוא תקופה שקל מאד להתפתות בה למזונות עתירי שומן, רמת האנרגיה שהם מספקים לנו גבוהה במיוחד אבל כך גם רמת הקלוריות. זה בדיוק הזמן לבשרים דלי שומן, דגים וחלקי עוף דלי שומן.

  • פירות, לא חלבה

פירות חורפיים רבים בעלי תכולת סוכר גבוהה באופן יחסי והם "המתוק" המושלם שאתם מחפשים אחרים ארוחה. ממתקי החורף כמו חלבה, קרמבו ושוקולד הם מלכודת קלוריות גבוהה. אכילת טבלת שוקולד שלמה תעכב אתכם לגמרי בדיאטה, אל תחרגו והחליפו את כל המתוקים בפירות. אלו יספקו לכם את הצורך במתוק וגם יהיו בעלי ערכים קלוריים סבירים המתאימים למאמץ הדיאטה החורפית שלכם

  • זה לא חורף, זו בעצם המשך השגרה שלכם

בצעו שינוי חשיבתי של ממש. החורף הוא מצב קיים שבתוכו אתם נאלצים להמשיך ולקיים את השגרה התזונתית והספורטיבית שלכם. המפתח להצלחה טמון בחשיבה הזו. ברגע שאתם לא נותנים לעצמכם הקלות הקשורות בשינוי העונה אתם ממשים את הדרך האמתית להצלחה, שגרה שגרה ושוב שגרה. השמירה עליה, היא הדרך הנכונה ביותר לשמור על משקל תקין.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב