דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול יעיל: על פיתוח מנהלים 

מאת    [ 08/03/2015 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 1756 פעמים ]


רבים מכם וודאי תהו בינם לבין עצמם אלו תכונות הביאו את המנהלים הממונים עליכם למקום בו הם נמצאים כיום. כשמתבוננים בהם מהצד, לרבות מנהלים העומדים בראש פירמות גדולות, עולה השאלה האם אלו מנהיגים מלידה, או שמא רכשו את כושר הניהול וההובלה במהלך חייהם?
התשובה לכך מורכבת. העולם המודרני מציע כל העת אסטרטגיות ניהול שונות, ומנהלים רבים מסתייעים ביועצים לצורך קבלת החלטות בנושאים הבוערים והמגוונים העומדים על הפרק.
ראש הממשלה המנוח, אריאל שרון ז"ל, נהג להשתמש רבות בביטוי 'דברים שרואים משם לא רואים מכאן', ולא בכדי. על מנת להגיע לתפקידים בכירים, עם נקודת ראות רחבה לעומת דרישות התפקיד הקודם, יש לקבל את ההכוונה הנכונה.
פיתוח מנהלים נועד להגביר את האפקטיביות של יכולות הניהול השונות, ולייעל את העבודה שלהם באופן אישי ושל הארגון כולו. התהליך כולל מעין 'אימון אישי', שמטרתו לצייד את המנהל בארגז כלים תוך כדי תרגול של סיטואציות מגוונות מעולם הניהול, שבהן הוא עתיד להיתקל במהלך עבודתו. לדוגמה התמודדות עם מצבי לחץ ומשברים, דרכים להגברת תפוקת העובדים, ניהול נכון של זמן ומקסום רווחים עבור החברה.


פיתוח מנהלים על בסיס אישי
למרות שמנהלים רבים מחזיקים בתארים אקדמיים, במהלך השנים האחרונות התברר לא פעם שהניסיון המעשי משמעותי ופרקטי הרבה יותר מתעודה זו או אחרת. מטרת תהליך פיתוח מנהלים היא למנוע חזרה על החלטות עסקיות שגויות, שייתכן שהמנהלים כלל לא ראו אותן ככאלה.
חשוב להדגיש כי התהליך מותאם לסוגים שונים של מנהלים או מנהלות כמובן, על ידי איפיון התכונות הניהוליות אשר נדרשות להנעת העובדים, ובדיקת רמת הימצאותן אצל המנהל. אם התכונות הנדרשות התגלו כחלשות או לא קיימות אצל המנהל, הוא ילמד כיצד לרכוש אותן ולהיות מודע אליהן, ואם התכונות הנדרשות חזקות אצלו, יובהר לו כיצד להשתמש בהן לצרכיו הניהוליים הספציפיים ולטובת הארגון.
כמו כן, יתרום תהליך הפיתוח לגיבוש המנהלים בארגון ליחידה ניהולית אחת, המקיימת תהליכה למידה וחשיבה משותפת, במקביל לשיפור יכולת התקשורת שלהם עם הדרגים האחרים בארגון. ישוע שרק בעבודה משותפת יכול ארגון להצליח.
בשורה התחתונה, מדובר בתהליך מורכב ויסודי, הכולל טיפול אינטנסיבי בכל הרבדים הניהוליים המסועפים בארגונים השונים. החל מהתאמה ליכולות האישיות של כל מנהל, שדרוגן וניתובן לטובת הצלחת הארגון, וכלה בהתנהלות היום יומית בין המנהלים לשאר נושאי התפקידים והמשרות השונות בארגון. יש לציין כי התהליך לא מיועד רק לארגונים מרובי מנהלים, אלא גם לעסקים קטנים, להם מנהל בודד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב