דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב פנים מתבסס על 3 עקרונות בסיס 

מאת    [ 05/03/2015 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 1467 פעמים ]

למרות שכל אחד יכול להחליט על עיצוב הבית שלו, בפועל עיצוב פנים צריך להתבצע על ידי מקצוענים. עיצוב פנים הוא מקצוע הדורש הכשרה וניסיון. אם אתם רוצים את הטוב ביותר בשביל הבית שלכם מומלץ להעסיק מעצבת פנים במרכז הפרויקט. מעצבת פנים מנוסה כמובן שתלווה אתכם החל משלב הפיתוח הרעיוני, דרך תקשורת עם בעלי העניין בפרויקט, ועד לביצוע הסופי של עיצוב הבית, בצורה מקצועית שתמנע מכם לעשות טעויות קשות בעיצוב הבית.

מה זה עיצוב פנים?

עיצוב פנים מוגדר כ"תהליך של עיצוב הפנים של חלל", והוא כולל את כל הדברים שיש לבצע בכדי לעצב את אותו חלל. יש דרישה פונקציונאלית שעליה צריך לתת דגש ובנוסף רצון ליצור איכות חזותית. לפעמים היחס בין השניים, וגם טעמי הלקוח, מקבלים דגש רב מדי. למשל, עיצוב פנים במרכז הופך ליותר ויותר לאומנות מאשר לפונקציה לעומת הפריפריה. אבל חשוב לדעת שעיצוב פנים נכון חייב להתבסס בצורה די שוויונית על 3 עקרונות בסיס:


    • פונקציונאליות – קודם כל עיצוב פנים פועל לשרת את השימוש היומי יומי של החלל. כך שכאשר שיש להחליט על עיצוב הפנים חייבים לקחת בחשבון את הצורך של המשתמשים בחלל. לדוגמה, השימוש של עיצוב בית פרטי יתרכז יותר בהשגת נוחות וחמימות בהשוואה לעיצוב פנים של משרד שיתרכז יותר ביעילות עבודה. זאת אומרת, שהרהיטים המרכזיים שאנו נבחר לחלל, קווי הצבע הדומיננטיים וצורך העיצוב של החלל חייבים לשרת בצורה פונקציונאלית את המשמשים בו ולא להיות גורמים מפריעים.
    • אווירה – עיצוב פנים פועל להשיג אווירה בחלל מסוים. פה בעצם מגיע החלק החזותי, הנותן לדמיון לפרוח ולהשיג את מה שעיצוב פנים רוצה להשיג, אסתטיקה ואמרה. האווירה היא סוג של אמרה של עיצוב הפנים והיא הערך המוסף שנותן עיצוב פנים, הרי כל אחד יכול להכניס כמה ספות וטלוויזיה לסלון, אך עיצוב הרהיטים כך שייצרו אווירה לבני המשפחה, כאן קורה הקסם של עיצוב פנים. בין אם זה בחירה של טרנדים שונים, צבעים, ריהוט או תאורה, חשוב שהם יתנו אווירה מתאימה בהתאם לרצון העיצוב.
    • אישיות – כל מעצבת פנים יודעת שעיצוב פנים חייב לקחת בחשבון את טעמו ואישיותו של הלקוח. זאת ההזדמנות עבור הלקוח לשים את החותמת האישית שלו ולייצר עיצוב פנים ייחודי. הענקת טעם אישי יכול לבוא באבזור החדר: תמונות, אגרטלים, כריות ועוד. כמובן שיש להתאים את המגע האישי לנושא החדר.

עיצוב פנים חייב להתבסס על שלושת העקרונות הללו. כאשר נותנים דגש על כל עקרון בצורה שווה ומשם נותנים למחשבה מחוץ לקופסא להמשיך, מקבלים עיצוב פנים מקצועי ונבון.

נעמה פודובסקי (חג'ג')
בוגרת רופין במגמת אדריכלות ועיצוב פנים,
בעלת משרד עיצוב פנים במרכז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב