דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לרדת במשקל בשביל לעלות בשכר 

מאת    [ 17/02/2015 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2745 פעמים ]

מצאתם אם עצמכם מובטלים זמן ארוך והחלטתם שאחת מן הסיבות לכך היא משקלכם העודף? לא בטוח שאתם טועים כשאתם חושבים שמועמד צעיר ורזה מכם נחשב למועמד טוב יותר מבחינתו של המעביד. לוקיזים [אפליה בשל מראה], היא תופעה נרחבת בשוק העבודה המודרני. אבל מה קורה כאשר כבר כן ירדתם במשקל? הם יש לדרך בה עשיתם זו משמעות מבחינת המעביד? ד"ר אסנת רזיאל עם הפרטים המפתיעים.

 

אם בעבר נטיתם לחשוב כי כל שעליכם לעשות הוא לשפר את הופעתכם בכדי לשפר את סיכוי התעסוקה שלכם, הרי שנתונים מפתיעים חדשים קובעים כי אפליה תעסוקתית מוצאת את הדרך להתקיים ולשפוט אתכם גם בדרך בה הגעתם לתוצאה הרצויה.

מחקר חדש אשר נערך באוניברסיטת מזרח קרוליינה קובע כי הסיכויים של אנשים שהפחיתו ממשקלם באמצעות ניתוח בריאטרי קטן יותר מאשר של אלו אשר הורידו ממשקלם באמצעות דיאטה רגילה ופעילות גופנית אינטנסיבית.

חלק מהתפיסה המכונה לוקיזים [אפליה בשל מראה], מחלחלת אל המעסיקים בתפיסה כי אדם שמן הוא אדם עצל, או חסר משמעת ולפיכך חורגת התפיסה הזו גם לגבי אנשים שכבר ירדו במשקל והסטיגמה הזו ממשיכה להתקיים למרות שהאנשים כבר רזים בעצם.

"הסטיגמה לגבי משקל עודף מושפעת על ידי השיטה של ירידה במשקל ובהתייחסות לגבי מי שמוגדרים כ"שמנים לשעבר", לא רק אנשים שמנים בהווה," אמר רוברט קרלס מאוניברסיטת מזרח קרוליינה בארה"ב.

"בעוד ניתוח בריאטרי לעתים קרובות מסתיים בתוצאה של ירידה במשקל לטווח ארוך וממושך, הרי שלא ניתן לומר את אותו הדבר לגבי הסטיגמות עצמן אשר ממשיכות להתקיים בקרב המעסיקים, יש צורך במאמצים מוגברים להפחתת הסטיגמה הקשורים לניתוח בריאטרי," הוסיף קרלס.

"אפליית בעבודה היא רק אחד מהסטיגמות שעומדות בפני אנשים שמנים שעברו ניתוח בריאטרי להפחתת במשקל", קרלס  ציין.

כדי לחקור כיצד אמונות עשויות להשפיע תעסוקה של אנשים, ביקש החוקר מ 154 משתתפים לדרג את רשמיהם לגבי אישה המבקשת להתקבל למקום עבודה. לפני הנחקרים הוצגו שתי תמונות: בהתחלה הוצגה תמונה של אשה במשקל תקין, ואחר כך הראו תמונה של אותה אשה במשקל עודף. בזמן הצגת התמונה של האישה במשקלה העודף הוקראו להם תרחישים שונים: כך נראתה לפני ניתוח בריאטרי, או כך נראתה לפני ששינתה אורחות חיים ועשתה דיאטה ופעילות גופנית.  תוצאות המחקר הפתיעו אף את החוקרים. למרות שבשני המקרים האשה עתה במשקל תקין, נטו רבים מן הנשאלים שלא להסכים לשכור את האשה שעברה ניתוח בריאטרי לעבודה. לעומת זאת אם הוצג להם סיפור אחר על ירידתה במשקל - באמצעות שינוי אורח חיים, עלתה נכונותם לשכור אותה לעבודה.

מן המחקר עולה תמונה מדאיגה של שימור הסטריאוטיפים השגויים לגבי אנשים בעלי משקל יתר עודף גם לאחר שירדו במשקל. מסתבר כי המלחמה על הדימוי ועל הדרך בה אתם נתפסים באופן חברתי, ממשיכה גם לאחר שעברתם ניתוח בריאטרי, אבל היא נשענת על דעות קדומות והנצחת סטריאוטיפים שגויה. רק חינוך ושינוי תפיסה חברתי יוכלו לשנות דעות קדומות אלו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב