דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לעצור את ההתמכרות למזון על ידי ניתוח בריאטרי 

מאת    [ 17/02/2015 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 2170 פעמים ]

הירידה במשקל בעקבות ניתוח בריאטרי נובעת מירידה ביכולת שלנו לעכל כמויות גדולות של מזון, אבל מסתבר שהשינוי הוא לא רק פיזיולוגי. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם מדוע ניתוח בריאטרי יכול גם לסייע לכם להתגבר על אספקטים נוספים של אכילה מוגברת ובראשן ההתמכרות לאכילה עצמה.

חוקרים באוניברסיטת וושינגטון במיזורי פרסמו לאחרונה מחקר במסגרת בית הספר לרפואה ובשיתוף חוקרים ממרכז אטקינס לחקר מצוינות בתחום השמנת היתר הקיצונית המעיד על כך כי קיים קשר ישיר בין ניתוחים בריאטרים לבין סיוע במלחמה בהתמכרות הנפשית לאכילת יתר.

על פי החוקרים, ירידה במשקל הנגרמת כתוצאה ניתוח בריאטרי גורמת במקרים רבים להפחת ההתמכרות לאוכל ומשפרת כמה התנהגויות אכילה הקשורות קשר ישיר למצבי השמנת יצר קיצוניים. כך, על פי נתוני המחקר אשר פורסם לאחרונה בכתב העת Obesity.

החוקרים גייסו 44 חולים אשר סבלו מהשמנת יתר קיצונית, 39 מביניהם נשים והשאר גברים. המטופלים נבחנו לפני ואחרי שהפחיתו כעשרים אחוזים ממשקלם על ידי ניתוח בריאטרי. 25 מנותחי מעקף קיבה, 11 טבעת, 8 שרוולים.

התמכרות לאוכל זוהתה ב -14 מתוך 44 הנבדקים (32%) לפני הניתוח, ללא הבדלים משמעותיים בגורמים שיכולים להשפיע על המצב כגון גיל, גזע, רמת ההשכלה פורמלית, ורמת הכנסה.

גם החוקרים הופתעו לגלות כי בקרב כ- 13 מתוך 14 הנבדקים (93%) חלה הפוגה של ממש בהפרעות האכילה לאחר ההליך הניתוחי. וכמו כן לא זוהו מקרים חדשים של התמכרות בקרב חולים לאחר שעברו את הניתוח.

השכיחות של ירידה בהתמכרות לאוכל באוכלוסיית הנחקרים כולה ירדה מ 32% ל 2% בלבד, והופחתו הסימפטומים השכיחים להפרעות של אכילת יתר.

החוקרים מצאו כי הניתוח היה אמצעי יעיל במיוחד להפחית את התשוקה לאוכל בקרב כל החולים,  אך הירידה הייתה גדולה יותר בחולים אשר הוגדרו כ"מכורים לאוכל" עוד בטרם עברו את הניתוח. באופן לא מפתיע, המטופלים המכורים השתוקקו למזון בתדירות גבוהה יותר בעבר, אך לא לאחר הניתוח. באופן מעניין למדי מבחינה מחקרית הוכח כי לאחר הניתוח ירדה בקרב כל החולים התשוקה לכל סוגי המזון, אבל תשוקה למזונות עמילניים הייתה עדיין שכיחה יותר ממזונות אחרים.

"הממצאים שלנו מראים כי ירידה במשקל יכולה לגרום לנסיגה בהתמכרות לאוכל. נתונים אלה מראים כי ההשמנה עצמה אינה גורמת להתמכרות לאוכל, אבל התמכרות לאוכל בהחלט תורמת למצב של השמנת יתר. אך זהו כבר גורם הניתן לשינוי, כגורם סיכון להשמנת יתר. יש צורך במחקרים נוספים על מנת לקבוע את המנגנון האחראי לנסיגה בהתמכרות לאוכל, אך אין ספק לאור הנתונים האלו כי לניתוח בריאטרי חלק משמעותי ובר קיימא במלחמה גם בהתמכרות עצמה למזון, ולא רק במשקל העודף".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב