דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קיקבוקס- אימון לחימה [במשקל העודף!] 

מאת    [ 17/02/2015 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 2530 פעמים ]

קיק-בוקס הוא ענף ספורט ושיטת לחימה בו משתמשים בבעיטות ואגרופים אשר פופולרי גם בתור אימון כושר גופני. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם מדוע כדאי לכם להניח את בצד את אופני הספינינג לטובת הספורט הוותיק הזה ומהם היתרונות שהוא מציע לכם.

מהו בעצם הקיקבוקס?

קיק-בוקס הוא ענף ספורט ושיטת לחימה בו משתמשים בבעיטות ואגרופים אשר פופולרי גם בתור אימון כושר גופני. לעתים נלמד קיקבוקסינג כסגנון ייחודי, ברם במקרים רבים תחרויות קיקבוקסינג פתוחות לאומני לחימה ככלל. שיטת הלחימה קיק-בוקס באה לעולם בשנת 1973, בתחרות אותה ארגן טומי לי. בתחרות הראשונה לא יושמו כל כללים ולא נעשתה חלוקה לקטגוריות משקל. מאז הוקמו ארגונים ומוסדות שונים העוסקים בקיק-בוקס, בהם O.K.P.W, הנחשב לארגון המוביל בתחום. ארגון זה קבע כללים לשיטה.

בואו נדבר אירובי

הקיקבוקס נחשב כאימון אירובי מעולה. הוא מבוצע בעצימות גבוהה לכל אורכו, תורם לשריפת שומנים מידית, ובהתמדה ובשילוב תזונה נכונה מביא לירידה במשקל!  הקיקבוקס הוא דרך נהדרת לא רק לשרוף שומן אלא גם לחטב את גופנו. ולפיכך הוא משלב בתוכו גם יתרונות של ספורט אירובי ובמקביל יכול לחסוך לכם אימוני משקולות או חיטוב אחרים מכיוון שהוא נותן מענה כפול, הן לחיטוב הגוף והן לעליה בכושר האירובי שלכם.

האימון הוא אימון הדורש כוח מתפרץ רב של מערכות שרירים רבות בגופנו. חשוב לשמור על בטיחות במהלכו בכדי להימנע מפציעות. וכן, עליכם להיות בכושר גופני סביר עד טוב בכדי לקחת בו חלק.

קורדינציה

הקיקבוקס דורש מכם מיומנות וזריזות רבה על מנת לבצע אותו באופן יעיל והוא מפיק את המקסימום מכם שכן הוא דורש מכם להיות מתואמים ברמה המקסימאלית בכל מערכות גופכם. חלק גדול מן התרגילים דורשים שימוש בידיים וברגלים במשולב או בנפרד מה שמצריך אתכם לשפר ולשייף את היכולת הקורדינטיבית שלכם לכל מהלכו. מי מכם שיעסוק בו למשך זמן רב, יגלה תוצאות מפתיעות ושיפור קורדינציה הדרגתית לאורך זמן.

שיפור הדימוי העצמי

כשאתם חטובים, בריאים וחסונים יותר אתם נהנים מתחושה פנימית של העצמה. הקיקבוקס שהוא במקורו אימון לחימה שעבר טרנספורמציה ספורטיבית ומוצג לכם בגרסה פחות לוחמנית ויותר ספורטיבית בחדרי הכושר משפר את הביטחון העצמי שלכם. את היכולות שלכם הן להתגונן ולהרגיש פחות חסרי ישע במידת הצורך ובו בעת מכיוון שהוא מעלה בהתמדה את הכושר הגופני שלכם, הוא מכניס אתכם אל תוך תהליך הדרגתי של שיפור הביטחון העצמי הכרוך הן בשיפור המראה, הן בשיפור היכולות והסיבולת שלכם והן בתחושה הפנימית שלכם. זו, בתוספת ירידה במשקל באם תקפידו על תפריט מאוזן במהלך ביצוע הספורט מביאים כולם ביחד לתוצאות נהדרות ותחושה טובה יותר, שאתם פשוט "יכולים" להראות טוב יותר ולהרגיש טוב יותר.

איפה מתאמנים?

בבית, בחצר, או בפארק הקרוב למקום מגוריכם. הקיקבוקס הוא ספורט עממי, וככזה אתם לא זקוקים לחדרי כושר יוקרתיים. גם שותף טוב לתחביב האימון הזה ושלל סרטוני הדרכה ברשת יעשו את העבודה.

הגיע הזמן פשוט להרגיש טוב עם עצמכם!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב