תחילה אקדים ואומר לכל אותם עסקים ובעלי מקצועות חופשיים שעדיין לא הפנימו, "כל עסק חייב אתר אינטרנט" ומפתיע אותי שאני עדיין פוגש בתהליכי אימון בעלי עסקים שאין להם אתר אינטרנט. חברים עוד לא נולד העסק שלא צריך אתר אינטרנט והתירוצים שונים ומגוונים. האחד אומר שהוא מסתדר בלי ושקהל היעד שלו לא נמצא באינטרנט, השני אומר שהוא לא יודע מהיכן ואיך מתחילים, אחד טוען שהיה לו פעם הוא רק לא זוכר מי בנה לו ובכל מקרה זה גם ככה לא ממש עבד בשבילו, ועוד ועוד סיפורים. אז הגיע הזמן להפנים שאתר הוא לא עניין לבחירה. אתר אינטרנט חייב לקום יחד עם העסק וכחלק בלתי נפרד מכל עסק.
אתר האינטרנט הוא כרטיס הביקור שלכם, בעיקר ובמיוחד אם אתם בעלי מקצועות חופשיים (יועצים, מטפלים, מאמנים, עורכי דין....) הם ירצו לקרוא ולדעת עליכם יותר לפני שהם שוכרים את שירותכם.
אז אילו עמודים אתר כזה אמור להכיל בתוכו וכיצד יהפוך לכלי שישרת אתכם נאמנה ויביא לכם עוד ועוד לקוחות?
• דף הבית – עמוד זה יכיל טקסט שבו תהיה פנייה אישית ללקוח הפונטנציאלי שלכם שבה תזדהו עם מצוקתו ועם בעיה המטרידה אותו. אין צורך להיכנס למילים מקצועיות ומונחים מיותרים אלא בעיקר לעבוד על הרגש ולהזדהות עם הבעיה שלו, ניתן ורצוי להוסיף ויזואל כמו תמונה ומומלץ יותר וידאו שלכם שמציג את המוצר או השירות שאתם מספקים. כמובן שאתם תציעו לו פתרון ותציבו תיבה להשארת פרטי התקשרות עימו.
• אודות העסק (אודותיכם) – בעמוד זה תציגו את הסיפור האישי שלכם, אנשים יכירו אתכם יזדהו ויתחברו אליכם דרך הסיפור האישי שלכם, זה גם יהיה המקום להציג את החזון שלכם, הניסיון שלכם, תמונה שלכם או וידאו ופרטים להתקשרות איתכם כולל הרשתות החברתיות.
• עדויות – בעמוד זה אתם תכניסו 3-5 לקוחות מרוצים שישמחו לספר על ההתנסות במוצר שלכם או בשירות שלכם בכמה שורות. רצוי שתהיה תמונה ומעט פרטים אודות אותו לקוח כמו תפקידו או במה עוסק. ואם יש איזה משפט חזק שנאמר תדגישו אותו.
• עמוד תוכן (דינאמי) – לעמוד זה תעלו בלוג במידה ויש לכם או מאמרים מקצועיים שכתבתם, טיפים, הקלטות וידאו או אודיו, מבצעים. לעמוד הזה יש חשיבות גדולה מאוד הן לצורך קידום האתר שלכם בגוגל והן על מנת להוסיף ולהציג פן מקצועי ובעל ערך ללקוחות מתעניינים.
• צור קשר – בעמוד זה אתם תרשמו את כל הדרכים האפשריות ליצור אתכם קשר. טלפון, פקס, אימייל, לינקים לאתרים נוספים שלכם במידה ויש כאלו, רשתות חברתיות, תמונה איכותית ועדיף מקצועית.
• מוצר/שרות – בעמוד הזה אתם תספרו ותציגו את המוצר או השרות שאתם מספקים. את האחריות, עדויות, בונוסים לרוכשים, תנאי תשלום וכיוב'.
כך תבנו אתר שיכיל את כל מה שצריך על מנת להציג אתכם בצורה מקצועית, לקדם אתכם בגוגל בצורה נכונה ולתת לכם ייצוג איכותי באינטרנט. אם אתם לא שם אתם לא קיימים.
רוב האנשים ירצו לקרוא עליכם ולדעת יותר עליכם לפני שהם רוכשים מכם. תנו להם את הכלים והמידע שיעזור להם להכיר אתכם וכך לא תאבדו אותם למתחרים שלכם.
אין ספק שיש כאן עבודה אבל מי אמר שלא צריך לעבוד כדי להצליח ועדיין אני מאמין שאתם לא זקוקים ליותר מארבע חמש שעות לארגן את כל החומרים האלה שהזכרתי כאן כתובים בקובץ וורד ומסודרים עפ"י החלוקה שציינתי.
ב ה צ ל ח ה ! ! !