דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל כך קר שם בחוץ: כך תנצלו את ימי החורף הקרים והגשומים כדי לבלות עם הילדים 

מאת    [ 19/01/2015 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 2547 פעמים ]

התחזיות צופות לנו חורף גשום וסוער, וכל שנותר הוא לברך על כמויות המים שעתידות לפקוד את הכנרת ולהפיק את המקסימום מהחורף הזה. ימי חורף גשומים הם זמנים בהם אנחנו ממעטים לצאת מהבית, ואין סיבה שלא לנצל את השהות המשפחתית בבית כדי לבלות יחד וליהנות מזמן איכות אמיתי עם הילדים.
הנה כמה רעיונות לפעילויות מדליקות שאפשר לעשות יחד בשבתות סגריריות במיוחד, שלא יצריכו מכם היערכות רבה מדי.

קצת נוסטלגיה

אליפות שש בש, טאקי (TAKI), רמיקוב וקלפים- זה הזמן להוציא את כל המשחקים "של פעם" מהבוידם וללמד את הילדים שלכם את כל המשחקים הכי מדליקים, שהייתם נוהגים פעם לשחק.
למרות שתרבות משחקי הקופסא פסחה על דור המילניום, אין סיבה שהילדים שלכם לא יאהבו את המשחקים שאתם עצמיכם אהבתם פעם. כאשר תכניסו אלמנט תחרותי לעניין ותשקלו אפילו להציע פרס למנצח במקום הראשון- כל הפעילות תהפוך אטרקטיבית כפליים.

מבשלים יחד במטבח

איילת הירשמן, מגישת התוכנית "פשוט טעים עם איילת" בערוץ 10, מספרת על איך שהיא מערבת את הילדים בפעילות הקולינרית שלה במטבח. "כשאתה יודע מגיל צעיר ממה עשוי האוכל שלך, אתה גדל להיות אכלן יותר בריא", היא אומרת. התעסקות גסטרונומית במטבח יכולה להפוך לבילוי מושלם עבור כל המשפחה, ועל הדרך תשיגו גם כמה תתי-יעדים נוספים: נטל תחזוקת הבית יתחלק בין מספר גדול יותר של נפשות, את לא תצטרכי להיות לבד במטבח, והילדים יקבלו שיעור כבר מגיל צעיר על תזונה בריאה ומאוזנת. נשמע מושלם, לא?

מביאים את הוליווד הביתה

אתם אומנם לא יכולים בגשם זלעפות לצאת לקולנוע, אבל למה שלא תהפכו את הסלון שלכם לקולנוע ביתי? למרות שמערכות הקולנוע הביתי הפכו לאביזר פופולארי כמעט בכל סלון, אתם לא באמת צריכים מערכת סאונד משוכללת מידי או מסך עצום כדי לצלול יחד אל תוך סרט טוב. בחרו עם הילדים סרט לכל המשפחה ב-VOD, הצטיידו בשמיכות, הכינו כמה קערות פופקורן והרי לכם כמה שעות של הנאה רצופה במינימום מאמץ. טיפ קטן לשדרוג החוויה הקולנועית: הפתיעו את הילדים והכינו מראש כרטיסי קולנוע, ומנו אחד מהם להיות הסדרן, בודק הכרטיסים.

שעת כושר לכל המשפחה

החורף ידוע כעונה שבה אנחנו פחות פעילים ושבה יש לנו פחות אנרגיה, מה שבתורו לעיתים אף משפיע על מצב הרוח. אין זמן טוב יותר להיכנס לכושר מאשר הרגע הזה, ואין סיבה שהתרגול לא יהיה משפחתי.
ככל שהילדים ילמדו בגיל צעיר יותר לחלץ שרירים ולהזיע, כך יהיה להם קל יותר בהמשך להקפיד על פעילות גופנית באופן סדיר. הקציבו שעה לאימון המשותף ובחרו תרגילים שלא יצריכו מהילדים מאמץ רב מידי. 

שעת סיפור אישית

זמן איכות ביחד לא חייב לסבוב סביב פעילות אחת שכולם משתתפים בה יחד. אם כל המשפחה מתכנסת בסלון, וכל אחד שוקע בספר האהוב עליו, נוצרת עדיין תחושה חמימה ומקרבת, אך לכל אחד יש את הספייס האישי שלו. לחילופין, אתם, ההורים, יכולים לעשות אחד לשני מסג' ברגליים, והילדים יכולים לשחק יחד לצידכם. במילים אחרות, עבור הילדים, עצם העובדה שהם במרחק נגיעה מכם כבר עושה להם טוב, בין אם אתם שותפים אקטיביים בפעילות ובין אם לא. "ביחד" כזה, שבו יש מרחב עבור הילדים פשוט "להיות" ולהעסיק את עצמם, מבלי שתקחו על עצמיכם את המשימה להיות ספק הבידור שלהם, ילמד אותם למלא את הזמן הפנוי שלהם במשמעות. 

נאוה סלור, מייסדת ומנהלת את מרכז אמירים. אני מזמינה אתכם ללחוץ כאן ולקבל בחינם טיפים לשיפור התקשורת עם הילדים ועם בית הספר .  


פרטים ליצירת קשר: מרכז "רננים", ת.ד 11407, מכבים 71908, טלפון: 08-9265086, פקס: 08-9716152 


נשמח לעזור ולסייע בכל שאלה- צרו איתנו קשר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב