דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות? אימון אישי לבד! 

מאת    [ 19/01/2015 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 1582 פעמים ]

הרבה פעמים מגיעות אלי לאימון אישי נשים שרוצות משהו, מתכננות – ואז עוצרות. משהו לא מאפשר להמשיך הלאה, לא מאפשר להגשים את החלום, המטרה. קול פנימי שעוצר. הקול הזה מספר סיפורים איומים ונוראיים על תוצאה נוראית עלולה לבוא, ופחדים עולים. ליתר דיוק- אלו הן חרדות. 60 שניות על ההבדל בין פחד לחרדה: פחד נובע מדבר קונקרטי, מובחן וידוע: נמר שרץ לקאתי, מכונית שלא עוצרת באדום, רעש חזק, אלימות שמופנית אלי... חרדה היא הסיפורים שיש לנו בראש על משהו לא ידוע. מקור החרדה מעורפל הרבה פעמים, חסר צורה קונקרטית ולכן גם מאיים מאוד. אם אני לא יודעת איך הדברים נראים, מה הדבר ממנו יש לפחד- כיצד אדע להתגונן?

לכן, אני מציעה להפוך את החרדה לפחד- שאיתו קל יותר להתמודד: להתגונן, להתגבר, או אפילו לתת לו יד ולהמשיך יחד. השאלה: מה הדבר הנורא ביותר שיכול לקרות? **** אזהרה: אם בדרך את/ה נוטה לפסימיות, ונגררת אחר מחשבות שחורות, השאלה הזו היא לא הטקטיקה הנכונה עבורך**** אבל מה למאמנת אישית ולפסימיות כזו? בדרך כלל אני מדברת עלהעצמה ומוטיבציה, מה פתאום לשאול על הרע ביותר? יש לכך כמה סיבות טובות:


    • פשוט מפני שלפעמים עולה ההבנה שהכי גרוע כבר כאן- ומכאן הדברים יכולים רק להשתפר.
    • יתכן שנגלה שהפחדים שלנו לא כל כך רציונאליים, המפלצת פחות מפחידה, ואם נאיר עליה עם פנס, היא דווקא תצטמק.
    • מאידך- אולי ההכי גרוע לא כזה נוראי, ונבין שנוכל להתמודד איתו.
    • ולפעמים, מחשבה על ההשלכות הנוראיות ביותר, דווקא מולידות מחשבות ורעיונות יותר אופטימיים ובונים.

אז מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות? תהייה ספציפית בתשובה: מתי הגרוע מכל יכול לקרות, מה צריך לקרות לפני כן כדי שזה יתממש, האם/איך ניתן לצמצם את הנזק, תני ממדים כמותיים, ככל האפשר.למשל, בחורה בשנות השלושים לחייה, שעברה אצלי תהליך של ליווי ואימון אישי, ועלה בה פחד מלעשות שינוי מקצועי, שכרוך בחוסר וודאות כלכלית. פחד מלהגשים את עצמה. בתהליך בירור  גילינו את הפחדים והקולות: "לא יהיה לי כסף לשכר דירה, אני אעבוד במלצרות, ונצטרך לחזור לגור עם ההורים שלי". כעת, נוכל לשאול – האומנם? האומנם? מתי זה יקרה? האם יש לך חסכונות שיספיקו למספר חודשים? האם לא תוכלי לחזור למקצוע הקודם? האם אין עוד אפשרויות להתפרנס?

דוגמה נוספת, מתאמנת שחששה לדבר עם המנהל שלה אמרה: "אני לא אעמוד בזה אם הוא יגיד לי לא!" האומנם? האם לא חווית קשיים בעבר? האם לא למדת או גם צמחת מהם? האמנם עדיף לחיות באי-ודאות או בחיים של אשליה שתתפוצץ? 

באימון אישי אנחנו רוצות לקבל נקודת מבט חדשה. השאלה הזו מאפשרת לקבל פרספקטיבה על החששות שמעכבים אותנו. לצלול לעומק הדברים המעכבים שלנו, ושם נמצא את השלבים והפתרונות לעלות ולהמשיך קדימה.

אימון אישי הוא תהליך מובנה, המהווה מסגרת להתמקדות ולהבהרת רצונות, צרכים ויעדים, ולטויית תוכנית פעולה להשגתם. אימון אישי מהווה מסגרת מעצימה, מאפשר העלאת מודעות להרגלים ומחשבות מגבילים ומספק כלים להתבוננות ושינו לקראת יצירת מציאות מייטיבה.
מוזמנים לתכנים פרקטיים ומעצימים נוספים בבלוג: http://www.naama-bens.com/?page_id=52 מסלולי אימון מתאימים אישית, בקליניקה שלי או בסקייפ.



נעמה בן-שמחון היא אמנת אישית משנת 2011, בעלת תואר שני במנהל עסקים (MBA) מאוניברסיטת ת”א, לומדת פסיכותרפיה ממוקדת גוף, ולמדה את שיטת NLP.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב