דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בחרדות, איתור המקורות 

מאת    [ 15/01/2015 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 1897 פעמים ]

כולנו נולדנו עם שוויון ללא ידע, ללא שפה רק עם המטען הגנטי שלנו, אפילו ללא פחד. כמה פעמים ראיתם ילד קטן שנמנע מלקפץ, להשתולל או לרוץ ללא הבחנה? פשוט הפחד או הידע ממה שעלול לקראת אם בכלל לא קיים. טיפול בחרדות למעשה מגיע אל הבסיס, אל המקורות הראשונים ביותר ששם מצאנו או יותר נכון לומר למדנו איך לפחד וממה. יתכן שהחרדה הוטבעה על ידי מכרים, משפחה או המורים שלנו, אין זה ממש משנה מי ולמה משנה מה. מה אימצנו לעצמינו כחרדה גדולה שעל מנת לאתרה אנו צריכים טיפול בחרדות?, איזה מאורע קרה לנו שבגללו אנו מבצעים טקסים כאלו ואחרים?.

טיפול בחרדות אינו עבור כל אחד

טיפול בחרדות אינו עבור אדם שמפחד ללכת בסמטה חשוכה, טיפול בחרדות גם אינו עבור אותו אחד שמפחד לקפוץ לבריכה ממקפצה גבוהה, אלו הם פחדים אמיתיים ובעלי בסיס אמיתי, טיפול בחרדות הוא עבור אלו שיש להם פחדים וחרדות שמקורן במחשבה, אותה מחשבה יוצרת תגובה פיזית קשה שממש משתקת את הסובל ממנה. הדופק מואץ, הזעה זורמת ואפילו מחשבות של "אני עומד למות" עולות ולא נותנות מנוח. ברגע שהחרדות מונעות מאיתנו מהלך חיים תקין אנחנו צריכים טיפול בחרדות על מנת להחזיר את מהלך החיים התקין שאנו רגילים אליו.

טיפול בחרדות שמנהלות אותנו מגיל צעיר

אחת הסיבות הנפוצות לטיפול בחרדות נובע מאותה מחשבה שלמעשה מנהלת אותנו וגורמת לנו את השיבוש בחיי היום יום. לרוב חוויה מהילדות אחת או יותר היא זו שיצרה אצלנו את אותם מחסומים, מרגע שהרמנו את המחסומים האלו ויתכן כי הם שטותיים לגמרי (הרי ילד קטן יצר אותם), המוח שלנו פשוט מונע מאיתנו בכל דרך את האפשרות להיפגע מסיטואציה חוזרת ולכן המוח פוקד על הגוף להיכנס למצב של חרדה. ממש כאילו ויש איום ממשי אמיתי על החיים שלנו ואנו עומדים למות. טיפול בחרדות למעשה מאתר את אותם חוויות וחסימות שיצרנו ומחליף אותם במחשבות חדשות או נותן להם פרשנויות חדשות.

התגובה הפיזית שעבורה נדרש טיפול בחרדות

ברגע שאנחנו מרגישים מאוימים ואפילו אם האיום הוא רק בגבולות התודעה שלנו כלומר לא איום ממשי התגובה הפיזית אינה נותנת לנו מנוח. לרוב התגובה הפיזית תהיה מלווה בדופק מהיר, עליה בחום הגוף, שרירים תפוסים ועוד. טיפול בחרדות מאפשר לנו את ההבחנה בין איום ממשי לבין איום קוגניטיבי כלומר איום שאינו באמת על חיינו. ישנם 3 הסברים בסיסיים להתקפי חרדה ובהם הסיבה הפסיכולוגית שבה הפרשנות שניתנת למצב גופני מסוים שגויה עד כדי יצירת חומה מחשבתית שתפקידה למנוע את המצב המדובר, הסיבה השנייה היא גנטית, ישנם גנים שעוברים בתורשה וגורמים להתקפות חרדה. הסיבה האחרונה היא ביולוגית, חוסר איזון כימי במוח יכול לגרום להגברת התקפי החרדה.

כותב המאמר אינו רופא, המאמר הוא לידיעה בלבד ואינו מהווה המלצה או הוראה רפואית


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב