במידה ואתם מבקשים לעשות שימוש בכלי רכב חשמלי, אשר נועד לעבוד בתור רכב שירות (כלומר, לא מכונית חשמלית - אלא רכב אשר נועד לעבודה ספציפית, שהוא לרוב גם קטן יותר ממכונית ונועד לעבודה בשטח מוגבל), הרי שחשוב מאד להבין, שאי אפשר פשוט לנהוג עם הרכב החשמלי לכל אזור שאתם רוצים. מאחר שמראש הוא מוגדר בתור רכב תפעולי למטרות מסוימות (שאינן נסיעה בכביש הרגיל!) הרי שמי שנהוג ברכב החשמלי, יכול לעשות זאת אך ורק בתוך שטח שמוגדר "אזור לרכב תפעולי". מהו אזור זה, מי מגדיר אותו ומה קובע החוק לגביו?
הכל על האזור המוגדר
-
הגדרת החוק - מי שמוסמך לקבוע מהו האזור התפעולי המותר להפעלת רכב חשמלי, היא למעשה הרשות המקומית. אם לדייק - זוהי רשות התימרור המקומית, והנהלים לכך משתנים לעתים בתוך השטחים גיאוגרפיים בישראל, אך ככלל - מי שאחראי על התמרורים והשילוט בתוך השטח, הוא זה שגם יקבע מהו האזור התפעולי. יש לציין שאך ורק באזור זה ולא מחוצה לו - מותר לנהגו ברכב החשמלי.
-
סימון השטח של רכב חשמלי - בכדי לדעת היכן פועל רכב חשמלי והיכן האזור התפעולי, חלה חובה לסמן את האזור המותר בתמרור מתאים או בשלט שמבהיר כי באוזר זה פועל רכב תפעולי. לרוב, באזורים אלו גם חל איסור על הכנת כלי רכב פרטיים או מסחריים, בכדי לא לגרום לתאונות דרכים.
-
נסיעה ברישיון מתאים לכלי הרכב - מעבר להגדרת האזור המתאים להפעלה של רכב חשמלי תפעולי, הרי שיש כמובן לזכור כי הנהיגה מותרת אך ורק לאדם על רישיון מתאים להפעלת הרכב החשמלי, וכי הדבר גם אושר ע"י מפקח באתר העבודה.
האם הדבר מחויב בחוק?
בהחלט כן! לא מדובר על המלצה ולא מדבור על תקנה מקומית. אז מה אומר החוק בארץ? החוק במדינת ישראל הסדיר את הנושא, ומי שעובר על הוראה זו ונוסע עם הרכב החשמלי מחוץ לשטח המותר - מסתכן בעבירה פלילית. על כן נותר רק להמליץ לקרוא ולהבין את המשמעויות של הסדרי החוק בכל הקשור לכלי רכב חשמליים, כלי רכב אלו מקלים על החיים באופן משמעותי, אך יש לקחת אחריות בעת הנסיעה עליהם ולשים לב למה שהחוק מאשר בכל הקשור לנהיגה עליהם, למען בטחונכם שלכם ובטחון הסובבים, הם הולכי הרגל בדרככם.