כחול עמוק
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כחול עמוק 

מאת    [ 29/12/2014 ]
מילים במאמר: 391   [ נצפה 1950 פעמים ]

 
 

בעולם כל כך מתקדם ודיגיטלי, החשיבות של פרסום היא חשובה מתמיד, בכדי שלא נאבד בתוך ים של תמונות, מסמכים ומידע רווי. פרסומות מגיעות אלינו מכל מקום ובכל רגע נתון. למעשה, מחקרים אומרים שהאדם המערבי הממוצע נחשף בימי חייו לכמיליון (!) פרסומות. לכן, בחברת המידע, חשוב להישאר רלוונטי וממוקד על מנת להשאיר את הלקוח מתעניין.

צבע זה תחושה

 גם הפעם נתמקד בנושא הצבע, שלו יש משמעות פסיכולוגית עמוקה על האדם. אדם שמסתובב למשל במצב רוח מדוכדך, ייתכן שיימשך דווקא לחנויות מוארות מאוד, מזמינות, עם מוזיקה רועשת וצבעים מרוממי רוח. זה אמנם לא מדעי – אבל הסיכוי שייכנס לחנות מוארת הוא גבוה בהרבה מכך שיכנס לחנות אפלה שתשדר אווירה “קרה”.

במאמר הקודם דיברנו על בולטות, הפעם נלך למחוזות פחות צעקניים – צבע יותר רגוע שידוע בכוחו להשרות תחושת בטחון ושלווה – כחול!

הצבע הכחול הוא צבע שבדתות רבות מוכר כ”מלכת השמיים”. צבע שניתן לאלים ולכוחות המיוחסים לשמיים, מסמל השראה, מסירות, ביטוי עצמי, משכך ומרגיע, יוצר הרמונה ושלווה. חשיבות נוספת שניתנת לצבע זה היא זרימה מואצת של דם, הפגת מתחים ודפיקות לב מואצות, ומרפא לסובלים מלחצים ומיתר לחץ דם.

ואיך זה משפיע על העסק?

בפן העסקי, הצבע הכחול נותן לכם הזדמנות מעולה להכניס קצת רוגע למותג שלכם. מחקרים הבודקים מה מושך לקוחות מבחינת חושים, חושפים שחוש הראייה הוא החוש החזק והפעיל ביותר מבין כולם. כ-83% מהמידע שאנשים צורכים מבחינת מוצרים, מותגים ושייכות לעסק – עובר דרך חוש הראייה. המסקנה המתבקשת היא ליצור מותג בעל בידול או ייחוד ויזואלי, אשר יעזור לו לבלוט מעל שאר המתחרים.

אבל נחזור לצבע שלנו: כחול. אחת התכונות הבולטות של הצבע הכחול היא רוגע ותחושת בטחון. עצמו עיניים ודמיינו כל לוגו כחול שעולה לכם לראש. כנראה שקפץ לכם הלוגו של פייסבוק, או אפילו בנק לאומי, ואולי טוויטר – וכן הלאה.

הקליק הראשוני

זה לא במקרה. ברשתות החברתיות, בטחון ושלווה משחקים תפקיד מאוד חשוב. אם לא היינו מרגישים בטוחים או מוגנים ברשת, לא היינו משתפים בה כל כך הרבה מידע על עצמנו ועל הסובבים אותנו. אם הבנק שלנו לא ישדר שלווה ובטחון, אולי לא נפקיד בו את נכסינו.

לפעמים הרושם מתהווה בעניין של שניות: הרגע בו הקליק הראשוני נוצר הוא כל כך מהיר ואוטומטי, שלפעמים לא שמים לב לכך שאנו שופטים מותגים על בסיס יום יומי. לכן חשוב לייחס חשיבות לצבע ולוויזואליות של המותג. אחרת, הוא ישדר משהו שאתם ממש לא רוצים לשדר, וחבל.

אניס קדיס הינו מומחה לעיצוב גרפי ומיתוג, והוא אחד השותפים בחברת STWODIO למיתוג עסקי.

 

Stwodio design
mobile apps | web design | branding
0545493201 | www.stwodio.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב