דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרן סיוע לעסקים והתפלגות ערבות המדינה במגזרים השונים 

מאת    [ 24/12/2014 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 1587 פעמים ]

לרוב מחלקים את המגזר העסקי בישראל לשישה מגזרים עסקיים שונים. יש את מגזר הבינוי, הכולל את כלל הקבלנים וחברות הבניה הפועלות בתחום הבניה והשיפוצים. יש את מגזר החקלאות, הכולל את המגדלים ומשווקי התבואה השונים. יש את מגזר המסחר, הכולל כלל המשווקים הסיטונאים בתחום הייבוא וייצוא. יש את מגזר השירותים, הכולל את כל העסקים המספקים שירותים כלשהם בשלל תחומים. יש את מגזר התיירות הכולל בתוכו את כלל העסקים הפועלים בתחום השירותים, לרבות בעלי צימרים ומלונות בוטיק. ויש את מגזר התעשייה הכולל בתוכו את כלל המפעלים התעשייתיים הקטנים והבינוניים הפועלים בישראל.

כל העסקים אשר נוטלים חלק באחד המגזרים הללו יכולים לפנות לגיוס הלוואה בערבות מדינה, ועל פי דוח הקרן לגבי התפלגות הלוואות בערבות מדינה לשנים 2012-2013, אכן נראה שעסקים רבים מאותם מגזרים פנו לקרן לגיוס הלוואה בערבות מדינה.

בראש כול המגזרים הללו, ניתן למצוא את מגזר השירותים אשר קרן סיוע לעסקים העניקה לו בסך הכול 2,115 הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים. ניתן להסביר את הדומיננטיות של מגזר השירותים בגיוס הלוואות בקרן על ידי 2 סיבות עיקריות:


    • במגזר השירותים יש ריכוז גבוה מאוד של עסקים פועלים, לפחות בהשוואה למגזרים מסוימים אחרים כגון: מגזר החקלאות, התיירות והבינוי. כך שסטטיסטית יותר הגיוני שהקרן תעניק יותר הלוואות בערבות מדינה לעסקים מהמגזר השירותים כי יותר עסקים פונים לקרן בהשוואה לחלק מהמגזרים.
    • העסקים הפועלים במגזר השירותים סובלים לרוב מפער תזרימי משמעותי. זאת מכיוון שמרבית הוצאות העסקים במגזר השירותים הנן חודשיות (הוצאה עיקרית היא שכר עובדים) בעוד שתנאי גביית הלקוחות משתנה מעסק לעסק אך במקרים רבים היא בתנאי שוטף. כך נוצר פער תזרימי שיש לממן בעזרת גיוס הלוואה בערבות מדינה.

עוד מגזר אשר גייס מספר רב של הלוואות בערבות המדינה הינו מגזר המסחר, עם גיוס של 1,966 הלוואות בערבות מדינה. סכום זה אינו רחוק מהסכום שהוענק לעסקים ממגזר השירותים. גם כאן מגזר המסחר גייס סכום הלוואות משמעותי בעקבות 2 סיבות עיקריות:


    • גם במגזר השירותים יש ריכוז יחסית גבוה של עסקים. אופי פעילות ענף המסחר, אשר מתבסס על רכישות סחורה ושיווקם, מאפשר ליותר עסקים להיכנס למשק ולהתחרות על נתח שוק.
    • העסקים בענף המסחר זקוקים לאשראי עסקי בכדי לבצע עסקאות רכש, עסקאות אשר הנן חלק מהפעילות השוטפת של אותם עסקים. נוסיף על כך את מגמת הייבוא מהמזרח ואנו מקבלים צורך שוטף לממן עסקאות לטווח ארוך, עד חצי שנה, באופן שוטף אחת לתקופה. פער תזרימי זה דורש מימון אשראי וגיוס הלוואות רבות.

לשאר המגזרים הוענקו גם הלוואות רבות, אך פחות בהשוואה לשני המגזרים שהוזכרו לעיל. מגזר הבינוי, החקלאות, התיירות והתעשייה גייסו סכומי הלוואות הנעים בין 50 הלוואות בערבות מדינה שהוענקו למגזר התיירות ועד ל-868 הלוואות בערבות מדינה שגייס מגזר התעשייה. בכל זאת קרן סיוע לעסקים פועלת לסייע ולהעניק הלוואה לכל עסק הפונה לקרן ללא אפליה למגזר שבו הוא פועל.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב