דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חופשה זה דבר טוב לבריאות הנפש 

מאת    [ 18/12/2014 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 22452 פעמים ]

לאחרונה התפרסמו עשרות מחקרים על השפעת החופשה בקרב אנשים, בדגש על אנשים בעלי משרות. עולה שישנה בעיה גדולה בקרב ישראלים רבים שהם לא לוקחים חופשות, וכאשר הם כן לוקחים חופשה זה קורה כל מספר שנים. בנוסף לכך, יש ישראלים רבים אשר לוקחים את העבודה איתם לסוף השבוע ובעצם במהלך שבוע רגיל הם לא דואגים לעצמם לזמן מנוחה. עבודה מרובה כזאת פוגעת בבריאות הנפש ובעצם פוגעת ביכולת העבודה של העובדים. חופשה בקרב צימרים בכפר תבור, מלונות בארץ או בחו"ל יכולים לעשות כל כך טוב לנפש. זהו כבר המלצה מדעית שלקחת חופשה זה דבר בריא כמו לאכול נכון, להתאמן ולקחת תרופות שחולים. החופשה היא סוג של תרופה לנפש שצריך לקחת מדי פעם. הצורך של לאגור כוחות מחדש הוא צורך טבעי של אדם שרק מתחזק ככל שהנורמות עבודה במשק הישראלי הולכות ומחריפות. אדם צריך לקחת פסק זמן מכל השחיקה היומית ולנוח.

חופשה משאירה אותנו בריאים גם מבחינה פיזיולוגית. יש לקחת בחשבון שהגוף משפיע על הנפש והנפש משפיעה על הגוף. נפש בריאה יוצרת גוף בריא יותר. חופשה מוכחת שדבר שמצליח להוריד לחץ דם בגוף.לקיחת חופשה קצרה כל כמה חודשים מסייעת  לשמור על רמות לחץ דם נמוכות יותר. מחקר מסוים גילה כי 3 ימים לאחר סיום החופשה, נבדקים שהשתתפו במחקר דיווחו על הרבה פחות בעיות גופניות, הם דיווחו על איכות שינה משופרת ועל מצב הרוח כללי טוב יותר, בהשוואה לתקופה שלפני החופשה. גם גילו שככל שהחופשה רגועה יותר כך ההרגשה של הנבדקים טובה יותר. כלומר, מומלץ לקחת חופשה רגועה ונינוחה כמו חופשה בקרב צימרים בצפון שמעניקים מקום שרט ופסטורלי באזור הצפון.

גם קשרים טובים יותר עם משפחה וחברים מסייעים לבריאות טובה. בילוי עם בני משפחה וחברים מחזק קשרים אישיים וגורם להרגשה כללית טובה יותר. מחקרים הראו שככל שזוג לוקח יותר חופשות כך בני הזוג רואים בקשר שלהם כחזק יותר. הרבה צימרים בשרונה למשל, מציעים צימרים לזוגות וצימרים למשפחות, כך אפשר לעשות חופשה בצימר עם האנשים החשובים לכם.

חופשה משפרת את הביצועים של עובדים. היתרונות הפסיכולוגיים שהבריאות מקבלת מהחופשה מובילה לעלייה בפריון העבודה. יש הרבה חברות גדולות שמעוניינות שהעובדים שלהם יצאו חופשה, בכדי לשפר את היכולות המנטאליות שלהם. במדינות אירופה המערבית אפילו מאוגד בחוק הרבה יותר ימי עבודה מתוך ההבנה שחופשה מגדילה תוצרת מהעובד.

מחקרים מסוימים הראו שלא לצאת לחופשה פוגע בבריאות כמו עישון או שתית אלכוהול. לעבוד בלי לקחת פסק זמן מדרדר את המצב הבריאותי ומזרז חולי. כמה פעמים הרגשתם עייפים בעבודה ובכל זאת החלטתם לא לקחת חופשה קצרה. בעיות מתח כמו עייפות, כיבים בקיבה, כאבי גוף לא מוסברים ונדודי שינה, הן רק חלק מההשלכות של אי לקיחת חופשה.

לסיכום, צריך להבין שמאוד חשוב לקחת חופשה מדי פעם, גם אם אתם רק לוקחים חופשה של כמה ימים בצימר בצפון. חשוב לנוח מדי פעם ולשחרר קצת מהלחץ בעבודה, הבריאות שלכם תלויה בזה.

צימר בר בכפר שבמושב שרונה,
אירוח כפרי ופסטורלי.
אתר הבית: www.bar-bakfar.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב