דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיזור הלוואות בערבות מדינה לפי אזורי הארץ 

מאת    [ 16/12/2014 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 1523 פעמים ]

לפי נתוני סקירת הקרן להלוואות בערבות מדינה במהלך השנים 2012-2013, עולים כמה מסקנות לגבי חלוקת ההלוואות לפי אזורים. הקרן הציגה חלוקה של ההלוואות שהוענקו בקרן לפי שבעה אזורים גיאוגרפיים: דרום, השרון, יהודה ושומרון, ירושלים, מרכז, צפון והשפלה.

לאזור המרכז הועמדו 1,522 הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ו-116 הלוואות בערבות מדינה לעסקים בינוניים. אזור המרכז הוא האזור בעל סך ההלוואות הגבוה ביותר שהוענק בקרן סיוע לעסקים. אזור המרכז ידוע כאזור מאוד מפותח ובעל צפיפות אוכלוסין גבוהה. אזור המרכז מכיל בתוכו את כלל תושבי אזור גוש דן אשר בעל ריכוז עסקים מאוד גבוה. נוסיף על כך את יוקר המחיה הגבוהה יותר באזור המרכז ונקבל הרבה יותר עסקים הנזקקים למזומנים עבור התפתחות העסק, עקב תחרות גדולה ועלויות תפעול גבוהות יותר לעומת הפריפריה.

אזור הצפון קיבל 1,502 הלוואות בערבות מדינה בקרב עסקים קטנים ו-106 הלוואות בערבות מדינה לעסקים בינוניים. מבחינת כמות ההלוואות שהוענקו, אזור הצפון מאוד קרוב למספר ההלוואות שהועמדו לאזור הצפון, בערך שתי אחוזים פחות. אזור הצפון הוא אזור גדול יותר מבחינה גיאוגרפית ומכיל בתוכו מספר ערים מרכזיות כמו חיפה, אזור קריות, עכו ועוד. בערים הללו יש ריכוז עסקים גדול יחסית. בנוסף ישנה צמיחה מתמשכת באזור הצפון בכל הנוגע לעסקים בהקמה הזקוקים גם הם לסיוע במימון עלויות הקמה ותפעול ראשונות, מה שיכול לבוא כהסבר למספר ההלוואות הרב שהוענק לעסקים בצפון.  

אזור הדרום, גם הוא אזור הגדול גיאוגרפית. אזור הדרום קיבל 993 הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ו-65 הלוואות בערבות מדינה לעסקים בינוניים. אזור הדרום הוא אזור אשר המדינה מתרכזת רבות בפיתוחו. אזור הדרום מתרחב כל הזמן בישובים ועסקים, במקביל לפגיעה של עסקים רבים עקב המצב הביטחוני. לכן, הקרן בערבות המדינה אכן לוקחת חלק גדול בסיוע לאותם עסקים עם מעל אלף הלוואות שהוענקו בשנים 2012-2013 לעסקים שבדרום.

לאזור השרון גם הוענקו מספר רב של הלוואות בערבות מדינה עם 574 הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ו-36 הלוואות בערבות מדינה לעסקים בינוניים. גם אזור ירושלים והסביבה קיבל כמות יפה של הלוואות עם 439 הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ו-43 הלוואות בערבות מדינה לעסקים בינוניים. אזור יהודה ושמרון קיבל בסה"כ רק 95 הלוואות בערבות מדינה, סכום נמוך ביחס לשאר האזורים. עם זאת חשוב לציין שאזור זה הוא אזור מאוד קטן עם מעט תושבים.  

הקרן בערבות המדינה ממשיכה במטרתה שלה לעודד עסקים מכל רחבי הארץ. ביחד עם הענקת הלוואה בערבות המדינה לעסקים, הלוואה לעסק בתנאים נוחים בהרבה מאפשרויות האשראי בבנק, הקרן בערבות המדינה פועלת כמנוע צמיחה של המשק הישראלי וכמנוע צמיחה של אזורי הפריפריה. אם אתה עסק הפועל בפריפריה נא לשים לב שגם אתה יכול להיות זכאי לגיוס הלוואה בערבות מדינה מהקרן בערבות המדינה. פנה עוד היום לחברת ייעוץ עסקי וברר כיצד את יכול לעזור לעסק שלך.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב