דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא אוהבים הגבלות? שיקלו היטב את ההתנהלות הפיננסית שלכם 

מאת    [ 14/12/2014 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2458 פעמים ]

מדינת ישראל היא בין המקומות הבודדים בעולם בו האנשים התרגלו לחיות בשלום עם המינוס בבנק? אלפי אנשים בארץ רגילים לחיות עם מינוס תמידי בחשבון הבנק כאשר הם חיים על בסיס הלוואות שהבנק נותן. הבנק מבחינתו, מציע לנו להגדיל את מסגרת האשראי או לקחת הלוואה כדי לסגור את המינוס כשבעצם המינוס נסגר אך החוב מול הבנק הולך וגדל וככל שהחוב גדל, הבנק מרוויח יותר.

מהו חשבון מוגבל?

החיים באוברדרפט גורמים לחייבים לקפוץ מעל הפופיק ולחיות ברמת חיים שבפועל, אינם יכולים להרשות לעצמם. התנהגות פיננסית בלתי אחראית וחסרת מודעות בכל הנוגע לניהול חשבון הבנק עלולה להוביל להגבלת החשבון.

הגבלת חשבון נעשית על ידי הבנק לתקופה של שנה ובמהלכה, בעל החשבון המוגבל אינו יכול להשתמש בפנקסי הצ'קים שבבעלותו ובנוסף חלה הגבלה על מסגרת האשראי שלו כמו גם על השימוש בכרטיסי אשראי. יחד עם זאת, במקביל להגבלת החשבון, היסטוריית האשראי של אותו בעל חשבון מוגבל מתועדת בכל המוסדות הפיננסיים ועלולה לפגוע בעצמאות הכלכלית שלו גם בהמשך. ובמידה ואחד החשבונות כבר מוגבל, או שהיה מוגבל בעבר, ובמקביל ממשיכים לחזור צ'קים מחשבון אחר, בעל החשבונות מסתכן בהגבלה חמורה של הפעילות שלו.

אז איך נמנעים מחשבון מוגבל?

ניתן להימנע מחשבון מוגבל בצורה די פשוטה ועיקרה הוא מעבר להתנהלות פיננסית נכונה. אנשים רבים יטו להאמין שאין תורה כזו אבל יש. התנהלות כלכלית מחושבת הנה אפשרית וכדאית ובעיקר, זהו עניין של החלטה. הגיעו להחלטה שמהיום אתם חיים בפלוס ולא במינוס ותיווכו לגלות שהתנהלות פיננסית נכונה היא אינה תורה מסיני, אלא עובדה ברת קיימה.

איך מתנהלים נכון מבחינה פיננסית?

בין אם מדובר במשפחה, בעסק או באדם פרטי, על מנת להתנהל נכון מבחינה כלכלית נדרש מכם בראש ובראשונה לערוך חישוב אחד פשוט יחסית והוא: חישוב ההפרש בין ההוצאות שלכם להכנסות.

חישוב ההפרש ייתן לכם מושג על הכסף הזמין שיש ברשותכם ובמידה ואין, תוכלו לקבל מושג איך אפשר להצטמצם או לחלופין, איך אפשר להתפתח ולגדול. לאחר חישוב ההוצאות, עליכם להגיע להחלטה שמעתה אתם חיים על בסיס מה שיש ולא על בסיס מה שאין, קרי המינוס, להחליט שהחודש לא יוצאים לחופשה למשל, אם חשבון הבנק לא מאפשר, ודוחים זאת לעוד כמה שבועות.

דאגו שכל צ'ק שאתם רושמים יהיה לו כיסוי כבר כעת, או שאל תרשמו את הצ'ק. מתחו קו אדום ודאגו שהוא יהיה קו האפס ולא קו המינוס שהבנק מאפשר ותראו שבמהרה, מצבכם הכלכלי יתאזן וישתפר. ואם נתקלתם בבעיה – פנו למומחים בתחום.

כותב המאמר הינו מר דני ליבנה מנכ"ל ובעלים של חברת 'אובליגור' המתמחה בטיפול תביעות והסדרי חוב לבנקים. התקשרו אלינו עוד היום: 03-6200772  http://obligor.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב