דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה עלה התינוק שלך במשקלו במהלך ההיריון? [לא כמה את עלית]. 

מאת    [ 14/12/2014 ]

מילים במאמר: 609   [ נצפה 2075 פעמים ]

מה תורם משקל תקין של התינוק להתפתחותו בעתיד? מסתבר שתינוק שמנמן יותר מתפתח לילד חכם ומפותח יותר בעתיד. אנחנו נוטות להיות עסוקות, עסוקות מדי יש שיאמרו במשקל שלנו במהלך ההיריון. כמה קילוגרמים עלינו במהלך ההיריון, וכמה מאמץ יידרש מאתנו על מנת להוריד את המשקל העודף שצברנו. נדמה שאנו מחמיצות לעיתים את המטרה עצמה: משקלו התקין של העובר שלנו. ד"ר אסנת רזיאל עושה לכן סדר במה שבאמת חשוב: משקלו התקין של התינוק.

ד"ר אסנת רזיאל

מחקר חדש של הקולג' לרפואה אשר באוניברסיטת פלורידה מצליח לרתק לאחרונה את עולם הרפואה. מנתוני המחקר עולה כי תינוקות המוסיפים למשקלם לפחות 100 גרם בשבוע, הופכים להיות תלמידים טובים יותר ורושמים לטובתם הישגים טובים יותר בלימודים מאשר ילדים שעלית המשקל שלהם לא הייתה מספקת במהלך ההיריון וזמן ההיריון שלהם היה קצר יותר.

המחקר אסף נתונים במשך 11 שנים על כמעט כל ילד אשר נולד במדינת פלורידה, ותוצאותיו, הפתיעו גם את החוקרים.

על פי המחקר, עוברים שנותרים ברחם זמן רב יותר ואשר עולים במשקל יותר [כאמור, לפחות 100 גרם בשבוע בממוצע במהלך שבועות ההיריון] - עשויים להפוך לתלמידים טובים והישגיים יותר! , נראה כי תינוקות הנולדים במשקל של כ–3.200 ק"ג הם בעלי בריאות טובה יותר מאשר של תינוקות השוקלים כ–2.750 ק"ג, וכי ההישגים שלהם בבית הספר טובים יותר באופן משמעותי מאשר של עמיתיהם, התינוקות הרזים יותר.

כך גם לגבי תינוקות השוקלים 3.650 ק"ג — הם מצליחים יותר מתינוקות השוקלים 3.200, ותינוקות השוקלים 4.100 ק"ג בלידתם, מצליחים יותר מאלה ששוקלים 3.650 בהתאמה.

החוקרים בחרו בפלורידה לעריכת המחקר שלהם בעיקר בשל העובדה כי מדינת פלורידה מנהלת מעקב ורישומים נרחבים ביותר בהשוואה למדינות אחרות והנתונים הסטטיסטיים בה לגבי התפתחות הילדים, רבים יותר. החוקרים השתמשו במאגרי הנתונים של המדינה ורישומי לידה ומעקב הריון והשוו אותם אל מול תוצאות והישגים בלימודים של ילדים בכיתה.

"המשקל בלידה חשוב, חשוב מאד, ובעצם הוא חשוב לכולם", אמר ל"ניו יורק טיימס" דיוויד פיליו, מרצה באוניברסיטת נורת'ווסטרן, שהיה אחד מעורכי המחקר.

חשוב להדגיש כי משקלו של העובר הוא פקטור אחד מיני רבים האחראים להתפתחותו, והוא מספק רק פרמטר אחד בלבד לגבי בריאותם של עוברים, אך בסופו של דבר, יש לו חשיבות רבה ומוכחת באופן מדעי אולי בפעם הראשונה לגבי הצלחתם של הילדים בעתיד.

מסתבר כי ככל שהתינוק שמנמן יותר, הוא מצליח בממוצע יותר מאחרים, עד למשקל של כ–4.500 ק"ג. עם זאת, בכל קבוצה שבדקו החוקרים הייתה למשקל השפעה ניכרת, גם אם לוקחים בחשבון רשימה ארוכה של גורמים נוספים שלהם השפעה על ההישגים הלימודיים של הילדים.

פיליו מעריך כי במקרה שכל הנתונים האחרים שווים, תינוק ששוקל 4.500 ק"ג יקבל בבחינה פסיכומטרית (בארצות הברית) 80 נקודות יותר בממוצע מאשר תינוק ששקל רק 2.750 ק"ג.  קרי, תינוק שמנמן יותר, הוא בעצם ערובה לתינוק חכם ומפותח יותר בעתיד.

דרך אחרת לבדיקת הדפוס הזה היא התבוננות בתלמידים מצטיינים: בין חמשת האחוזים העליונים של מסיימי בתי הספר היסודיים, אחד משלושה שקל בלידתו 3.650 ק"ג לפחות, בהשוואה לאחד מתוך ארבעה בלבד מכל התינוקות. למרות זאת, פיליו עצמו, אדם שהגיע להישגים נאים לכל הדעות, שקל בלידתו רק כ–2.800 ק"ג. עורכי המחקר מיהרו להבהיר כי משקלו של התינוק בלידה, על כל תרומתו לעתידו, הוא עדין חלק אחד בתוך פאזל התפתחותי שלם שחשוב שיתקיים, תנאי הגדילה של הילד הם עדין פרמטר מרכזי בהתפתחות תינוקות וילדים ככלל. מעמד חברתי, הכנסה והשכלה היו ונותרו פרמטרים חשובים יותר ממשקל תינוק גבוה.

מעקב הריון מספק נתונים לך ולרופא ההיריון שלך על פיהם הוא קובע את התפתחותו התקינה של העובר, וסופו של דבר ועניין, מעקב ההיריון הספציפי שבו את נתונה הוא הנתון האישי החשוב ביותר והקובע את מידת תקינות התפתחות ההיריון והעובר. אך נדמה, כי האמונה הרווחת על משקל תינוק גבוה בלידה, מקבלת כעת אישור של ממש על ידי מחקרים. והסבתות שאוהבות תינוקות מלאים ושמנמנים, לא היו רחוקות מן האמת כשקישרו בין משקל התינוק לבין מידת הצלחתו.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב