דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נפש בריאה בגוף בריא: כמה מילים על הקשר בין גוף ונפש 

מאת    [ 08/12/2014 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 3178 פעמים ]

המודעות לקשר הקיים בין גוף ונפש היא עתיקת יומין. כבר הרמב"ם דיבר על הקשר שבין השניים, וטען כי: "... כל חולה ליבו צר, וכל בריא רחב הנפש". למעשה, הרמב"ם היה מחלוצי גישת הגוף-נפש, שהתעוררה לחיים בשנים האחרונות, ושקונה לה עוד ועוד תומכים. מהי גישת הגוף-נפש? כיצד מצבנו הנפשי יכול להשפיע על בריאותינו הפיזית, ואיך טיפולי גוף-נפש יכולים לאפשר לנו ליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר? תשובות לכל השאלות החשובות במאמר שלפניכם.

 הגוף והנפש מקיימים יחסי גומלין סימביוטיים זה עם זה

הרפואה המערבית הקונבנציונאלית לעיתים מתייחסת אל הגוף כאל מנותק מהנפש, כאילו שתי המערכות עובדות כל אחת באופן עצמאי, בנפרד לחלוטין האחת משנייה. לכן, כאשר אנחנו סובלים מתסמינים פיזיים של חולי כמו כאב ראש, צינון, דלקת גרון וכן הלאה- הטיפול של הרופא מתמקד במתן מענה תרופתי לטיפול בתסמינים עצמם, שההסבר להיווצרותם הוא בדרך כלל חיצוני, ואינו קשור כלל למציאות הפנימית שלנו: "וירוס", מחלה מדבקת, גנטיקה- אלו ההסברים המקובלים לרוב התופעות הפיזיות שאנו סובלים מהן.
 בין אם מדובר בממסד הרפואי בחיינו, שמכתיב במידה רבה את האופן בו אנו חושבים ומעצב את הדעות שלנו, ובין אם מדובר בעובדה, שאנחנו חיים בעידן מאוד חומרי, שבו ישנו דגש רב יותר על ה"פיזי" – כאשר יגידו לנו שהבעייה הפיזית ממנה אנו סובלים קשורה לחוסר איזון נפשי,  חלקנו וודאי יביע תמיהה ואולי אף התנגדות.

אך בפועל, המציאות מלמדת, כי לא ניתן להתייחס אל הגוף ואל הנפש באופן נפרד, אלא כאל מכלול אחד, שבו מתקיימות שתי מערכות המשפיעות זו על זו ושיש ביניהן יחסי גומלין. כדי להבין את הסימביוזה הזאת שמתקיימת בין הגוף לנפש שלנו, כדאי קודם כל להבהיר מהי נפש. על אף שההגדרות למונח "נפש" הן חלוקות, ניתן לומר באופן כללי ופשטני, כי הנפש שלנו היא מכלול הרגשות, המחשבות והתחושות שלנו, שיחד מרכיבות את כל העולם הפנימי שלנו. בבסיס גישת הגוף-נפש עומדת ההנחה, כי מחשבות שליליות ורגשות "תקועים" מתקבעים בגוף כמעין תבניות של אנרגיה, שיוצרות בו חסימות, המקבלות ביטוי בדמות סימפטומים פיזיים לא נעימים. שורה תחתונה, אדם יכול להשקיע בעצמו מבחינה חיצונית-פיזית (לעשות ספורט, לשמור על תפריט תזונתי טבעי ולהקפיד על 8 שעות שינה מידי לילה), אך כל עוד הנפש שלו לא טופחה במקביל, הוא עלול לפתח חולי בשלב כזה או אחר בחייו.

טיפולי גוף-נפש 

מתוך הבנה, כי סימפטומים פיזיים הם ברוב המקרים תוצר של בעייה נפשית-רגשית הקשורה לרגשות שהודחקו, שלא עובדו כראוי ושלא "נחוו" בדיוק ברגע שבו הם עלו, ומתוך רצון לסייע ללקוחות שלנו ליהנות מאיכות חיים ולהגיע לריפוי,ההתחלנו לשלב בפעילותו טיפולים המבוססים על גישת הגוף נפש, כמו טיפולי ריברסינג (נשימה מעגלית), טיפולי ביופידבק, טיפולים רגשיים המבוססים על טכניקת ההתמקדות/מיידפולנס ועוד. אנחנו מזמינים אתכם לקרוא עוד על כל אחד מהטיפולים הללו, ולהתוודע אל הטכניקה העומדת במרכזם, כדי למצוא את הטיפול שיתאים ביותר לצרכים שלכם ועל מנת שלא תצטרכו לחיות בחוסר נוחות נפשית ופיזית כאחד.

אתם יכולים להפיק את המקסימום מהחיים, שהם המתנה הגדולה ביותר שקיבלתם, ולהרגיש במיטבכם...

 

נאוה סלור, מייסדת ומנהלת את מרכז אמירים. אני מזמינה אתכם ללחוץ כאן ולקבל בחינם טיפים לשיפור התקשורת עם הילדים ועם בית הספר .  


פרטים ליצירת קשר: מרכז "רננים", ת.ד 11407, מכבים 71908, טלפון: 08-9265086, פקס: 08-9716152  10 סיבות לבחור דווקא באמירים:


נשמח לעזור ולסייע בכל שאלה- צרו איתנו קשר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב