דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיקום במנוע חיפוש 

מאת    [ 01/12/2005 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 6955 פעמים ]

בשביל להסביר על המיקום וחשיבתו במנועי החיפוש השונים צריך להבהיר כמה נקודות תחילה:

1. אינדקס אתרים (כדגומאת Walla, Nana, Ynet) אינו מנוע חיפוש. זו רשימה של אתרים (שלרוב שילמו כסף בשביל להיכלל ברשימה) שעונים על קריטריונים מסויימים. Walla ספציפית האו עוף מוזר מכיוון שהוא משלב בין אינדקס למנוע חיפוש.

2. מנועי החיפוש הגדולים שולחים אליכם נציגים! אל חחש. למנוע החיפוש של ימנו יש 'זחלן'/'סוכן'/'נציג' שמגיע אחת לזמן מסוים לאנדקס את האתר שלכם. כל כמה זמן? תלוי. בכל ביקור, קובע הזחלן את רמת הכדאיות של תכיפות האינדוקס. אם הוא זיהה שמדובר עמוד מתעדכן שמדבר על הנושא ואינו משתמש בטכניקות פסולות, הוא 'ימליץ' לעצמו, הלגיע לעיתים יותר תכופות.

3. תוצאות ממומנות - גם במנועים שאינם 'אינדקס' במהותם והם מתבססים על ניתוח קישורים ברשת ואינדוקס דפים, יש תוצאות ממומנות. במנוע החיפוש של MSN ישראל לדוגמא, יש המון תוצאות ממומנות לפני התוצאות האורגניות. בגוגל לדוגמא, הם משתדלים למקם את התוצאות הממומנות בצידי התוצאות. מי מופיע לפני מי ברצף המודעות? זה עניין של כסף. גוגל לדוגמא, עורכת מכרז - BID - על מילים מסוימות. אם תרצו שאתרכם יופיע בראש התוצאות הממומנות כשמחפשים את המילה 'קידום אתרים', תאלצו להיפרד מסכום הגדול ולו במעט - מהסכום שהשקיע האתר שכרגע נמצא שם במקומות הראשונים (ושוב - מדובר על תוצאות ממומנות).

ההקדמה הנ"ל נועדה להבהיר שמיקום בתוצאות האורגניות, אינו הישג שבתשלום. הוא אך ורק הישג של עבודת אופטימיזציה וקידום אתרים נכונה. לעיתים אתם תמצאו את אתרכם/אתר של אחר במקומות ראשונים בגוגל מבלי להתאמץ. זה אומר אחד משלושת הדברים הבאים (לפעמים גם יחד):

1. זה זמני.

2. האתר שלכם נבנה - אולי אפילו מבלי ידיעתכם - בצורה אופטימלית מבחינת מנוע החיפוש (אבל זה לא אומר שאין מקום לשיפור).

3. אין תחרות גדולה על אותה מילת חיפוש.

כדי להתמקם בתוצאות האורגניות במיקום גבוה, חייב אתר לדאוג להתאים את עצמו למנוע החיפוש. כל מנוע ומנוע מציג דרישות, הגבלות והמלצות משלו. לאחר תחילת הקידום, קורה לא פעם שאתרים אחרים 'מתעוררים' לחיים (אחרי שאיבדו את מיקומם) ופותחים בפעולות קידום משלהם ו/או שינויים שגם ללא כוונה, עשויים להוריד את האתר שלכם מדירוגו.

בניגוד לתוצאות ממומנות המבטיחות הופעה, התוצאות האורגניות מהטלות לא אחת באתרים. זה יכול להיות בגלל אפקט ארגז החול* וזה יכול להיות בגלל שפעילות קידום אתר היא פעילות ארוכת טווח שחייבת להתבסס על תשתית ולא על קידום זמני וירידה תלולה.

* ארגז החול: כך מכנים מקדמי אתרים את הזמן שבין העלאת אתר לאוויר ועד תשעה חודשים מיום זה. בזמן הזה, מתייחס גוגל לאתרים בצורה שונה. הם נעים בתוצאות החיפוש ממיקומים גבוהים לנמוכים ורק עם הזמן, מתבצעת הסדרה של המיקום וקביעת מיקום 'קבוע' (אך כאמור, אין כזה דבר קבוע והשינויים בתוצאות האורגניות מאד דינאמיים).
TheRaveN:
אני עוסקת בתחום קידום אתרים ואופטימיזציה למנועי חיפוש. אתם מוזמנים לבוא
לקומונה של קידום אתרים ואופטימיזציה למנועי חיפוש שבתפוז. בקומונה תוכלו
לקרוא, לשתף מידע ולקבל מושג על עולם קידום האתרים.
לכניסה לפורום:
http://www.tapuz.co.il/communa/userCommuna.asp?Communaid=9782



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב