דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האיחוד האירופי מחריף את הסנקציות כנגד רוסיה גם בסחר הבינלאומי 

מאת    [ 03/12/2014 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 1700 פעמים ]

האיחוד האירופי מחריף את הסנקציות כנגד רוסיה גם בסחר הבינלאומי
עו"ד גיל נדל, עו"ד טינה קפלן

על רקע המשבר המתמשך ביחסים בין אוקראינה לרוסיה, האיחוד האירופאי הודיע לאחרונה על החרפה נוספת של הסנקציות הכלכליות נגד רוסיה, אשר ננקטו לראשונה בחודש יולי השנה. מדובר בסנקציות כנגד אנשים פרטיים וכנגד תאגידים הפועלים בסקטורים מסוימים, והן מטילות מגבלות הן במישור הענקת סיוע ושירותים פיננסיים והן במישור של שיתופי פעולה עסקיים.

בצד המגבלות הפיננסיות, בחודש יולי האחרון הוטלו סנקציות שאסרו על חמשת הבנקים הגדולים ברוסיה מלסחור במכשירי הון וחוב מסוימים עם גופים באיחוד. איסור זה הורחב כעת כך שיחול על כלל המכשירים הפיננסיים שמועד פירעונם עולה על 30 יום, כמו גם איסור להעניק שירותים פיננסיים נלווים בקשר עם ההנפקות הללו. זאת ועוד, הגבלה זו הורחבה כעת כך שתתייחס לא אך לבנקים הרוסים, אלא גם לשלוש חברות רוסיות הפועלות בתחומי האנרגיה והביטחון.

בצד החרפתן של הסנקציות הפיננסיות, הוחמרו גם המגבלות על הסחר הבינלאומי בין האיחוד האירופי לרוסיה, והן כעת אוסרות על מכירה, אספקה, העברה של טובין דו-שימושיים וטכנולוגיות מסוימות. משמעות ההגבלה הינה כי הוטל איסור על כל אזרח של כל אחת מהחברות באיחוד לייצא טובין או טכנולוגיות כאמור לתשע חברות בטחוניות ברוסיה. בנוסף הוטל איסור גם להעניק סיוע טכני, מימון או סיוע פיננסי אחר ושירותים דומים (לרבות ביטוח).

כמו כן הורחבה הדרישה לקבלת היתר מהאיחוד עבור מכירה, אספקה, העברה או יצוא לרוסיה של טכנולוגיות המשמשות לחיפוש והפקת נפט. דרישה זו, אשר תמשיך לעמוד בתוקף, תחול כעת גם ביחס להענקת שירותים נלווים לשם תעשיית הנפט, לרבות קידוח, בדיקה, העמסה, אספקת כלים וכדומה.

כאמור, במסגרת הסנקציות הוטלו גם מגבלות פרסונליות על אזרחים רוסים ותאגידים אשר זוהו כ"אחראים לפעולות שאיימו על השלמות הטריטוריאלית, ריבונותה ועצמאותה של אוקראינה". כתוצאה, אזרחים אלו אינם יכולים כעת להיכנס לשטחי האיחוד האירופאי ונכסיהם במדינות האיחוד, הוקפאו. כעת, התווספו לרשימה זו גורמים נוספים, כאשר ליום זה מדובר ב - 119 יחידים ו-23 ישויות אשר ננקטו כנגד הליכים כאמור.
האיחוד האירופי שב והדגיש שהסנקציות הללו הינן הפיכות, ויבחנו מחדש לאור ההתפתחויות באוקראינה, אולם, בהעדר בחינה מחודשת, יעמדו הסנקציות בתוקף עד ליום 15 במרץ 2015.

יש לציין כי גם רוסיה נקטה לא מזמן בהליכי חרם כלפי מוצרי מזון שמקורם באיחוד האירופי.

 


* * *
הסקירה לעיל הינה בבחינת תמצית. המידע הכלול בה נמסר למטרות אינפורמטיביות בלבד ואין במידע כדי להוות ייעוץ משפטי. לקבלת פרטים נוספים, אנא פנו לעו"ד גיל נדל - ראש תחום יבוא, יצוא וסחר בינלאומי במחלקת מיסים ותגמול בכירים. בדוא"ל Gill.Nadel@goldfarb.com ו/או בטלפון 03-6089848.

הסקירה לעיל הינה בבחינת תמצית. המידע הכלול בה נמסר למטרות אינפורמטיביות בלבד ואין במידע כדי להוות ייעוץ משפטי. לקבלת פרטים נוספים, אנא פנו לעו"ד גיל נדל - ראש תחום יבוא, יצוא וסחר בינלאומי במחלקת מיסים ותגמול בכירים, בדוא"ל  href="mailto:Gill.Nadel@goldfarb.comGill.Nadel@goldfarb.com">">Gill.Nadel@goldfarb.com ו/או בטלפון 03-6089848.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב