דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית - מתי טיפול רפואי הופך לרשלנות? 

מאת    [ 01/12/2014 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 3496 פעמים ]

כולנו הולכים לרופא. אנחנו הולכים לרופא בשביל לקבל טיפול רפואי ולהרגיש טוב יותר. רובנו סומכים על הרופאים שלנו בעיניים עצומות ואנחנו לא מפקפקים בטיפול שהם מעניקים לנו. למעשה, לרובנו אין את הכלים לדעת האם הטיפול הרפואי שאנחנו מקבלים הוא טוב או לא, המדד היחידי שלנו הוא השיפור במצב הבריאותי שלנו בעקבות הטיפול. לעיתים, רופאים יכולים להעניק לנו טיפול שלא יטיב עמנו אלא להפך- יגרום לנו נזק. כאשר טיפול רפואי גורם לנו נזק או כאשר הטיפול לא היטיב עמנו אלא הביא להחמרה במצב הרפואי שלנו עלינו לשקול את האפשרות שהרופא נהג בנו באופן המוגדר כרשלנות רפואית.

עם מי אפשר להתייעץ בנושא?

אם אנחנו חושדים שהרופא שלנו או הצוות הרפואי שטיפל בנו העניק לנו טיפול רשלני עלינו לפנות קודם כל לרופא נוסף לקבלת חוות דעת שנייה. במקרה שהרופא הנוסף פוסק שהטיפול שקיבלנו היה רשלנות רפואית לכל דבר כדאי לנו להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתביעות של רשלנות רפואית. חשוב לציין שלא כל החמרה במצב הרפואי שלנו היא תוצאה של רשלנות - טיפול רפואי רשלני הוא טיפול שבו הרופא גילה חוסר תשומת לב או טעה טעות קריטית בשיקול הדעת שלנו.


למה כדאי לנו לפנות לייעוץ משפטי?

למה בעצם כדאי לנו לפנות לעורך דין שתחום המומחיות שלו הוא רשלנות רפואית במקרה שאנחנו מרגישים שהרופא שטיפל בנו עשה זאת בצורה רשלנית. אנחנו לא צריכים לפחד לדבר עם עורך הדין כי זוהי הזכות האישית והאנושית שלנו לקבל פיצוי במקרה שקיבלנו טיפול שהזיק לנו וגרם לנו לעוגמת נפש ונזק בריאותי לגוף שלנו. עורך הדין יבחן את התביעה שלנו וידע לייעץ לנו האם כדאי לנו להמשיך בהליכים שלה ולתבוע את הרופא שטיפל בנו בבית המשפט. חשוב להבהיר שלא קל לתבוע רופאים בבית המשפט ורוב התביעות של רשלנות רפואית מסתיימות מחוץ לכותלי בית המשפט בהסדר בין שני הצדדים.


האם כל טעות של רופא היא רשלנות?

לא כל טעות של רופא היא רשלנות רפואית. רופאים הם גם בני אדם והם יכולים גם לטעות. מתי טעות של רופא הופכת לרשלנות? כאשר הרופא פעל בחוסר שיקול דעת, בחוסר תשומת לב או מתוך פזיזות. כאשר רופאים למשל לא מגלים את תשומת הלב לכל מטופל ולצרכים הרפואיים שלנו ניתן לומר שהוא ביצע את התפקיד שלו ברשלנות. רשלנות זו עלולה לעלות לנו ביוקר (רשלנות רפואית יכולה לעלות בחיי אדם, במחיר של נכות אישית או במחיר של נזק בריאותי בלתי הפיך). במקרה שבו עברנו הליך רפואי שגרם לנו נזק כדאי לנו לבדוק אם הנזק נגרם בגלל המצב שלנו והסיכון שהיה כרוך בו או בכלל רשלנות של הרופא.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב