דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקות קרינה במקום העבודה 

מאת    [ 01/12/2014 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2240 פעמים ]

אנחנו מבלים יותר ויותר שעות במקומות העבודה שלנו, ובהתאם משתדלים להפוך את סביבת העבודה לנעימה ככל האפשר, כשגם מעסיקים רבים מקדישים משאבים לכך כולל הקמת חדרי כושר, הוספת שולחנות פינג פונג, סנוקר וכו', יצירת זולות נינוחות ועוד ועוד - אבל כמה מאיתנו, עובדים ומעסיקים גם יחד, נותנים את דעתם לנושא הקרינה?

גם כיום, כשישנה מודעות גבוהה לפגיעה של סוגי הקרינה השונים ולסכנה החמורה לה אנחנו חשופים כשיש סביבנו קרינה מזיקה, עדיין ברוב מקומות העבודה לא מבוצעות בדיקות קרינה המהוות מרכיב הכרחי ביצירת סביבת עבודה בטוחה. למה בעצם? לא ברור. אולי קל יותר לראות את היתרונות הטמונים בשולחן סנוקר ואילו הנזק שגורמת לנו היחשפות יומיומית לקרינה נסתר מן העין. מה שבטוח, לא כדאי לוותר על בדיקות קרינה כדי שתוכלו להגיע למקום העבודה מדי בוקר ללא חשש ולבצע את עבודתכם בראש שקט.

סוגי הבדיקות הנפוצות

מקורות הסיכון העיקריים בכל מקום עבודה הם קרינה חשמלית, קרינת RF (הנפלטת מאנטנטות סלולריות, אנטנות של בזק וכו'), גז ראדון והקרינה שפולטים מתקנים פוטו-וולטאיים (התקנים הממירים את אנרגיית השמש לחשמל) - ובהתאם אלו הן הבדיקות הנפוצות ביותר שיש לבצע.

6 דברים שכדאי לעשות כשמזמינים בדיקת קרינה

1. לוודא כי מדובר בבודק שמוסמך לבצע את סוג הבדיקה הנדרש - אם נדרשת בדיקת קרינה מקווי מתח, על הבודק להיות בעל תעודה הסמכה (תקפה, כמובן) בבדיקות בתחום החשמל (ELF) ואילו כשרוצים לבצע בדיקת קרינה בתחום התקשורת (RF) יש צורך בבודק בעל ניסיון עשיר בבדיקות ספציפיות אלה.

2. מומלץ גם לוודא כי ציוד המדידה המשמש את הבודק מכויל כהלכה - שהרי בבדיקה לא מדויקת אין תועלת אמיתית.

3. למפות את הסיכונים הנמצאים בקרבת מקום העבודה - אנטנות של החברות הסלולאריות השונות, קווי מתח גבוה או תשתיות חשמליות אחרות - על מנת לדעת אילו בדיקות נדרשות.

4. למפות את הסיכונים הנמצאים בתוך מקום העבודה - ארונות חשמל וציוד חשמלי, התקני Wi-Fi, שרתים, מבנים תת קרקעיים (המהווים סכנה מבחינת קיומו של גז ראדון בריכוז גבוה).

5. אם אתם זקוקים למספר בדיקות (למשל גם חשמל, גם RF וגם בדיקת גז ראדון), יש להקפיד כי הבודק יספק פירוט מלא לגבי כל בדיקה בנפרד.

6. למפות את מקום העבודה מבחינת משך הזמן בו שוהים העובדים בכל מקום ומקום - ישנם חדרים בהם שוהים בני אדם במשך 8, 10 ואפילו 12 שעות מדי יום עבודה, וישנם חדרים בהם השעות קצרה יותר (מטבחון, לובי, פינת עישון, חדר משחקים וכו') וחשוב להתייחס גם לנתונים אלה במסגרת הבדיקה המקיפה.

מתי מומלץ לבצע בדיקת קרינה במקום העבודה?

לפי אנשי מקצוע ומומחים שונים בתחום בדיקות הקרינה, התדירות המומלצת לביצוע בדיקות אלה במקומות עבודה היא אחת לשנה. מסיבה זו אין להסתפק בבדיקה חד פעמית (ונקיטת צעדים אם התגלו רמות קרינה חריגות), שכן בכל מקום עבודה, וכמובן שבסביבתו, מתבצעים שינויים באופן שוטף, וכל שינוי שכזה עלול להגדיל את רמת הקרינה אותה סופגים העובדים.

המלצה נוספת היא שאם ישנו שינוי משמעותי, פנימי או חיצוני, לא להמתין עד לבדיקה התקופתית אלא להזמין מיידית בודק קרינה מוסמך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב