דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם הלוואה בערבות מדינה באמת מוצעת לכל עסק ? 

מאת    [ 20/11/2014 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 1630 פעמים ]

עסקים רבים ששומעים בפעם הראשונה על הקרן בערבות מדינה, או בשמות הנוספים שלה קרן גיזה או קרן BDSK, שומעים על קרן סיוע לעסקים אשר מעניקה הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים בתנאים נוחים מאוד בהשוואה להלוואות מסחריות מהבנקים. לכן, אותם עסקים רצים להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה בקרן ובטוחים שאם הם עומדים בתנאי הסף הם יקבלו את ההלוואה לעסק, אך המציאות מראה משהו אחר.

חשוב להבין כי כמו בכל נושא בירוקראטי במדינת ישראל, גם בקרן סיוע לעסקים ישנם אותיות קטנות שבעל עסק שלא מתמצא בתחום יכול לחשוב שהוא יקבל הלוואה רק על סמך עמידה תנאי הסף. תנאי הסף אומרים שכל בעל עסק אשר יפנה לעסק ואין לו חשבון בנק מוגבל וחוב לרשויות מדינה יכול להגיש לקרן, אך הגשה לחוד וקבלת הלוואה לחוד. מאוד קשה להבחין בשוני ביניהם ולכן יש להיעזר בגורם מקצועי על מנת להימנע מטרחה מיותרת ותשלום כספים לשווא.

קרן סיוע לעסקים מציעה מספר מסלולים המעניקים הלוואות בערבות מדינה, ואף ניתן לשלב ביניהם. המסלולים המוצעים הם: מסלול הון חוזר, לגיוס מזומנים לעסקים קיימים עבור פעילות שוטפת, מסלול השקעה, לגיוס מימון להרחבת עסק (שיפוצים, רכישות ציוד וכו'), ומסלול עסקים בהקמה, להענקת הלוואה לפתיחת עסק. העניין הוא שמעבר לרצון של העסק לקבל הלוואה יש מספר דרישות של הקרן שהעסק צריך לעמוד בהם בכדי לקבל הלוואות בערבות המדינה.

1. על העסק להצהיר על מספר התחייבויות לקרן. העסק עושה זאת על ידי חתימה על תצהירי הקרן. יש לקחת בחשבון את ההתחייבויות הללו מכיוון שהם משפיעים על תפקוד העסק במהלך תקופת החזר ההלוואה. למשל, חברה בע"מ מתחייבת לא למשוך הלוואות בעלים במשך תקופת החזר ההלוואה, או למשל, לבעל העסק אסור למשוך דיבידנדים או משכורת עד גובה מסוים במשך תקופת ההחזר של ההלוואה. אם אחד מההתחייבויות בתצהירים המוגשים לקרן אינו עולה בקנה אחד עם רצונות בעל העסק הוא אינו יחתום עליהם ולא יוכל להמשיך בתהליך.

2. דרישה למתן ביטחונות. ערבות המדינה מוענקת לבנק עבור העסק בגובה של עד 90%, כאשר 75% לעסק קיים ו90% לעסק בהקמה. יש הרבה בעלי עסקים אשר לא מודעים לעניין מתן הביטחונות. הם חושב ים שערבות המדינה היא לכל הסכום, וזה לא נכון. יש להבין שכאשר אתם פונים לגיוס הלוואות בערבות מדינה, הקרן תדרוש להראות ביטחונות להלוואה. אם לעסק אין ביטחונות להציג הקרן לא תאשר את ההלוואה.

3. דרישה להשתתפות בהשקעה. עסקים בהקמה ועסקים במסלול השקעות (או מסלול הכולל מרכיב השקעה) צריכים בנוסף לביטחונות אלה להשתתף במרכיב ההשקעה בגובה 20% מהלוואה, הצגת חשבוניות לעוסק מורשה או הלוואת בעלים לחברה בע"מ. עסק שלא יעמוד בהצגת השתתפות בהשקעה לא יקבל אישור, בדומה להצגת ביטחונות.

4. אישור בוחני הקרן. הקרן בוחנת את העסק בקפידה לגבי אישור ההלוואה. גם אם העסק עומד בהצגת כל התנאי סף והדרישות של הקרן עדיין לא בטוח שהקרן תחליט לתת המלצה חיובית. הקרן לקוחת בחשבון את נתוני העסק הרבים כמו נתונים פיננסיים ואובליגו ולקוחת החלטה לפי הערכת הנציגים.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב