דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התנגדויות פנימיות, אושר ומה שבינהם 

מאת    [ 22/03/2008 ]

מילים במאמר: 578   [ נצפה 2844 פעמים ]

התנגדויות פנימיות, אושר ומה שביניהם...

בואו נניח לרגע שיש כמות אין סופית של אהבה, תשוקה, קשרים, אושר, הכרה וכל דבר אחר שאתם רוצים, פנויים בעולם כדי להיכלל במערכות היחסים שלכם ובחיי היומיום בכלל.

נניח שכך המצב, אני רוצה לשאול אתכם שאלה?
אילו התנגדויות פנימיות אתם מרגישים, איזה קושי קיים במערוכת היחסים שלכם כרגע שמונעים מכם מלקבל את מה שכבר נמצא שם?

האמת היא שאם ישנה כמות בלתי מוגבלת של אהבה ואושר , משהו בתוככם גורם להם לא להגיע במלואם, משהו בתוככם מונע מהתחושה הזאת להשתלט על חייכם ולגרום לעוד אושר, משהו בתוככם חוסם את האהבה הזאת מלהיות חלק בלתי נפרד מכל מערכות היחסים המשמעותיות שלכם.
תחושות התנגדות לובשת צורות וכובעים שונים.
ניקח לדוגמה את מיכל:
מיכל מרגישה התנגדות פנימית גדולה לארוז את הבית באזור הכפרי בו גרה במשך 20 שנה יחד עם בעלה ומשפחתה ולעבור להתגורר בעיר גדולה.
עמוק בפנים היא יודעת שזהו צעד טוב אשר יביא להתפתחות, אבל יותר עמוק בליבה היא חשה התנגדות שקשה לה להתמודד ולשחרר, היא חשה ממש תחושת כאב.

כמו מיכל, יכול להיות שיש אלמנט כלשהו במערכות יחסים מסוימות שלכם אשר גורמים לאי נוחות, לתחושה של" כן, אבל.... " או "זה לא יעבוד בשבילי",

ישנם סוגים נוספים של התנגדות, למשל התנגדות להיפתח לעומק יותר מול בן הזוג, או התנגדות לאפשרות לדרוש משהו חיובי עבור חייך,התנגדות לשחרר מחשבות שחוסמות או מעכבות אותנו ועוד...

אם נחזור לדוגמה של מיכל וההתנגדות שלה לעבור מקום מגורים...
מיכל מתקשה מאוד כאשר המחשבות המעכבות שלה נודדות לאמירה שבעיר חדשה, גדולה יותר היא לעולם לא תוכל להרגיש או לקבל את מה שיש לה במקום המוכר והישן שלה תחושת השייכות, הנוף הנשקף מחלונה, הכרות עם השכנות, הבטחון במוכר....

למען האמת, ניתן לומר שלמרות שהבית של מיכל ממוקם באמצע יער מקסים ומוקף בעצים רבים וגודלו מעל 250 מ"ר, הוא מעל ומעבר למה שהיא ובעלה יכולים להרשות לעצמם כלכלית בזמנים אלו, ומעל ומעבר למה שהם מוכנים ורוצים לטפל.
בבית החדש בעיר החדשה ישנם הרבה אלמנטים שמיכל חיפשה הרבה זמן, גודל חדר השינה, מיקום האמבטיה...ומעל הכל, הנכדים של מיכל גרים בקרבת מקום ולכך היא תוכל לבלות איתם זמנים ארוכים יותר וזה משמח אותה וממלא אותה אושר.

מכאן ניתן להבין שלמרות שיש למיכל התנגדויות למעבר, יש במעבר הזה הרבה יתרונות אותם חיפשה הרבה זמן והם ימומשו ברגע שהוא יתבצע.

במערכות יחסים אנחנו אוהבים מאוד להיאחז בישן והמוכר, מחשבות מעכבות או חוסמות יוצרות מערכת של התנגדות מבלי שניקח את הזמן והאנרגיה ונתבונן לעומק במהות השינוי- מה המחיר שאנו משלמים בעקבות השינוי ומה התועלת שנרוויח ממנו.
ובמילים אחרות, מהו המחיר שנשלם אם נתנגד לשינוי.
במקרם רבים, במערכות יחסים אנו מייחסים חשיבות רבה למה שקרה או נעשה בעבר ונאחזים בכך מבלי לשים לב מה קורה כרגע במציאות ממש מול עיננו.

אני גילית שלהיאחז בהתנגדות זו עבודה קשה מאוד, זה כמו לשים שלשלאות עם כדור ברזל עליך כל היום. זה מוריד אותך למטה, תוקע אותך במקום, לא נותן לפתוח מרחב לאפשרויות חדשות.
הטריק הוא להקדיש זמן ואנרגיה לתועלת שתצמח מהפעולות בטווח הארוך ולאו דווקא לאלו של הטווח הקצר והמיידי. להגביה עוף ולהסתכל קצת יותר רחוק.

לא להתעכב על הכאב הרגעי מהשינוי .
לעיתים קרובות הפחד המשתלט הוא חסר בסיס ומסתבר כלא נכון.
גם אם ניתן למצוא קומץ של הצדקה לפחד ולהתנגדות - תנסו להתמקד במקום אליו אתם מנסים להגיע, בתחושה אותה אתם מנסה לחוות במערכת היחסים, שזה בדרך כלל אהבה, תמיכה, הכרה.

אני ממליצה להתחיל ליצור את החיים בצורה מודעת, בכוונה תחילה, לפי אמות המידה הייחודיות לכם בלבד, כל אחד במרחב הפרטי והמיוחד שלו.
הסתכלו להתנגדות ישר לעיניים, ואז קבלו החלטה אמיצה לא לתת לחסמי התקדמות אל האושר האלו למנוע מכם להגיע לחופש, שלווה, שמחה וסיפוק במערכות החיים השונות.
סנדרה רגב - מגשרת ומאמנת אישית לתקשורת
www.sandraregev.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב