דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך ממירים שקופיות לקבצים דיגיטליים 

מאת    [ 14/11/2014 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 1860 פעמים ]

התקדמות טכנולוגית היא תהליך שאינו נפסק לעולם. בכל שנה אנו נחשפים לעוד ועוד חידושים טכנולוגיים אשר הופכים את חיינו לנוחים יותר. גם בתחום הצילום ישנם חידושים רבים וביניהם גם המרת שקופיות לקבצים דיגיטליים. מדובר בתהליך פשוט וחכם שבראשיתו פעולת הסריקה. סריקת שקופיות היא פעולה נפוצה מאוד ויש לה יתרונות רבים מהיבטים שונים, גם מן ההיבט הטכני של שימור התמונה ויותר חשוב מכך, ההיבט הרגשי שכן התמונות הנמצאות על השקופיות הללו הן הזיכרונות היקרים לנו ביותר.

שיטת השקופיות הישנה

חלקנו ודאי זוכרים את שיטת השקופיות אשר הייתה נהוגה בעבר. תמונות היו מוצגות בשקופית קטנה אשר היה ניתן להקרין על קיר או מסך בכדי לראות אותה בגדול. שיטת השקופיות אמנם הייתה מאוד נפוצה ושימושית, אך היו לה גם מספר חסרונות. ראשית כל, ההקרנה של התמונה דרשה להצטייד בציוד רב, בדרך כלל מסיבי, שכלל מקרן שקופיות ומסך הקרנה וכמובן היה צורך להחשיך את החלל בו התבצעה ההקרנה, אחרת לא היה ניתן לראות את התמונה, כל כך הרבה מאמץ בשביל לצפות בשקופית אחת קטנה. חיסרון נוסף היה קיים בעובדה כי השקופיות היו עדינות מאוד ורגישות לכל פגע. עם ההתפתחויות הטכנולוגיות שהתרחשו בשנים האחרונות, גם שיטת השקופיות נזנחה ואת מקומה תפס הסורק.

מהי סריקת שקופיות?

סריקת שקופיות היא למעשה פעולה המאפשרת העברה של השקופיות לקובץ דיגיטלי המאוחסן בתוך המחשב. התמונה המועברת לקובץ הממוחשב זהה במדויק לתמונה המקורית. מדובר בטכנולוגיה פשוטה מאוד ובתי עסק רבים מעניקים שירותי סריקת שקופיות וסריקת תמונות עבור קהל לקוחותיהם.

יתרונות

ישנם יתרונות רבים לביצוע סריקה של שקופיות. יתרון ראשון הוא בעבודה כי השקופיות נשמרות באיכות טובה יותר כשהן על המחשב. לא צריך לחשוש שהן יהרסו או שאיכותן תיפגע עם הזמן כיוון שהמחשב משמר אותן בדיוק באותו מצב שהן היו ביום הראשון בו סרקו אותן. המחשב גם מאפשר גישה נוחה אל השקופיות הנשמרות עליו, ניתן לארגן את השקופיות על פי שיטת מיון נוחה, כך שהגישה אל שקופית ספציפית הופכת להיות הרבה יותר מהירה. יתרון נוסף בסריקת שקופיות ומסמכים הוא האפשרות לשימוש בתוכנות עריכה. אלו המעוניינים לערוך תמונה מסוימת, להוסיף לה פרטים ואפילו לשקם תמונה שדהתה יכולים לעשות זאת על ידי סריקת התמונה למחשב ועריכתה בתוכנות העריכה הממוחשבות, מדובר בתהליך פורץ דרך בעולם הצילום.

  

דוד כהן - מומחה לכתיבת מאמרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב