דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך ליבואן המתחיל 

מאת    [ 20/03/2008 ]

מילים במאמר: 599   [ נצפה 11002 פעמים ]

טור אישי/ המדריך ליבואן המתחיל


הדור החדש של יבואני מוצרי הילדים לישראל.
בתוך ים של הורים והורות מתקדמת ומתוך חיפוש לפיתוח עסק עצמאי, מוצאים עצמם יותר ויותר בודדים וזוגות נשאבים לתוך עסקם החדש- יבוא מוצרי ילדים לישראל. כל אחד מאיתנו נתקל במהלך חייו כילד, כבוגר, כדוד או כהורה- במוצר הייחודי שעדיין "אין בארץ". בכל אחד כזה חלפה המחשבה- אני אביא את זה לישראל. בשורה לעם הספר. והפלא ופלא, יום אחד מגיע היום בו מאס אותו רעיונאי/ יזם במשרתו המסודרת ובהיותו שכיר. מצויד בניסיון הורות רלוונטי, פונה אותו היזם למסלול החדש- יבוא לישראל.
אמהות ואבות שמאסו בקריירה שעשו אצל אחרים, בהצלחות שקצרו עבור שכר חודשי קבוע (גם אם זה היה יפה) והנה הגאונות העסקית הפרטית יוצאת לדרך.
זה בד"כ מתחיל בבשורה לחברים ולחברות הקרובים- "אני הולך לייבא לישראל משהו חדש- חבל על הזמן, פטנט עולמי, מוצר מקורי, אין כזה בארץ"! ומתוך אשליית ה: 'הנה אני הולך/ת לעשות את המיליון הראשון' מתחילה מסכת לימוד תהליך היבוא לישראל. ולתוך תחושה שאני רק עושה הוקוס פוקוס ובכל בית בישראל יש את הלהיט החדש מאמריקה ואני מיליונר... מתחילה להזדחל התובנה- שצריך לבנות פה עסק. יבוא? זה מכון התקנים, חברת שילוח, עמילות מכס, מחסן, תרגומים, ברושורים, אנשי מכירות, מערך הפצה, יחסי-ציבור, פרסום (?), קשרי לקוחות, הנהלת חשבונות, העברות בנקאיות, חוזי בלעדיות (רצוי), אתר אינטרנט. מה....? כל זה? כן, כל זה. וגם אחרי כל זה אתה לא הופך למיליונר. אתה הופך לסוחר. קונה ומוכר. ויש בזה אתגר ויצירתיות. ויש בזה יחסי אנוש ויכולות ניהוליות. ופתאום מרעיון קטן- אתה פותח עסק קטן. ואז מתגלה לך עולם גדול. עולם של ירידים- בהונג קונג, סין, גרמניה, ניו-יורק. עולם של יבואנים- קטנים וגדולים שמחפשים כמוך את הלהיט הבא. עולם של ספקים בחו"ל - שלעיתים מרימים גבה מעצם הפנייה שלך אליהם מישראל הקטנה.
ואז מתבררים הנתונים. ישראל שוק קטן-גדול. מאות נקודות מכירה במדינה כל-כך קטנה. במדינה בה נולדים מדי שנה 150 אלף תינוקות, לכל אחוז מהם מוקדשת חנות. והמבחר לא מבייש אף בוטיק אמריקאי/ אירופאי. כי יש אצלנו הכל. ההורות תופסת מקום מרכזי בחיים. מדורת השבט נמצאת גם במותגים לילדים. העגלה של מדונה או משחק היצירה האורגני- כולם רוצים להיות כמו כולם. ואז אומר לעצמו אותו יזם/ יבואן- 'אז בעצם בארץ יש מקום לכולם?!'.
צריך להעיז וצריך לנסות. ביבוא הסיכון וההשקעה אינם גבוהים. קונים מלאי קטן ומתחילים להתרוצץ. דרך הרגליים מגלים לקוחות. מגלים את השוק, את תנאי התשלום ומדיניות ההנחות. אין קיצורי דרך. עובדים קשה. שוכרים מחסן, פורקים מכולה, אורזים ארגזים ומסיעים סחורה.
אז נכון- שמרעיון מבריק שעובר לנו בראש- שאנחנו נגלה לישראל את אמריקה- מצאנו עצמנו עמלים וסוחרים. אבל הסיפוק הוא רב. העולם הוא רחב וכל חלק בתהליך יכול להיות מלמד ומעשיר.
טיפים ליבואן המתחיל:
? לקבוע פגישה במכון התקנים במחלקה הרלוונטית ולשמוע וללמוד את תהליך התקינה והיבוא.
? להירשם לקורס יבוא / יצוא של מט"י- המלצה מיוחדת על הקורס של חיים פרי במט"י רעננה.
? לבחור חברת שילוח ולקבוע פגישת למידה עם עמיל מכס, מסווג מכס ועם מישהו מהשילוח הימי והאווירי- ללמוד מהם עלויות השילוח, דרכי השילוח וכו'.
? להתחיל עם משלוחים קטנים לבדיקת השוק למוצר בארץ.
? לזכור שהחלק הקל הוא איתור המוצר, רכישתו ושילוחו ארצה. החלק הפחות קל והשוב יותר הוא השיווק בארץ. כדאי לבנות תכנית עבודה שיווקית טרם היבוא.
? תמחור- לעשות הרבה שיעורי בית לפני קביעת המחיר המומלץ של המוצר בארץ. אם טועים בשלב זה קשה לתקן את הטעות לאחר הצגת המוצר ללקוחות ותחילת שיווקו בחנויות. מרווחי התמחור והרווח שונים התחומים צרכניים שונים. כדאי ללמוד את התחום הרלוונטי!
? מומלץ לקבוע מהם תנאי ההתקשרות מול הלקוחות בארץ- תנאי תשלום, מדיניות של החזרות וכו'.
? לפעול מתוך אמונה במוצר ובאיכותו.
? לנשום עמוק. התהליך הוא ארוך אבל מרתק, צומח ומתפתח כל הזמן.

רעיונות מתגשמים. אם תאמין.

הכותבת: אסנת בצלאל- עוסקת ביבוא מוצרי ילדים לישראל.
www.mishor.co,il

אסנת בצלאל
מישור פארמה וסחר בע"מ
"מוצרים שאוהבים ילדים"
http://www.mishor.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב